160L sällskap?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Andrém
    svarade
    Exakt som mig då med andra ord ;D att sluta pilla i akvariet är nog det svåraste av allt men annars så får ju ingenting sätta sig ordentligt och börja växa

Själv har jag precis börjat med PMDD, har inte sett något resultat ännu eftersom det har knappt gått en vecka sen jag började men jag tror nog att ljus har en stor del om pmdd funkar riktigt bra eller bara medelmåttigt.

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Tack så mycket hörrni, jag är verkligen överförtjust i mina fjärilar Sitter med spänning och väntar på att lyset ska tändas så jag får se hur det står till med dem

Hehe, 7 mil är faktiskt inte så jäkla mycket Att det dessutom är 7 mil till djuraffären på frösön gör det faktiskt värt att åka!

Nu ska jag inte röra om något mer i karet förutom när stora roten ska i, men sen får det frodas i lugn och ro. Funderar på att börja med PMDD, då en del av växterna inte verkar vilja ta sig riktigt.

Mer bilder på fjärilarna kommer under dagen

Lämna en kommentar:

• JacobT
    svarade
    Ursprungligen postat av Jim_J
    Blev fyra stycken vanliga fjärilar! Köpte även ett gäng rötter, dock flyter en kvar i en hink. Blev en liten ommöblering innan jag släppte i fjärilarna:

Hela karet
    snyggt

Lämna en kommentar:

• Pickles
    svarade
    Börjar verkligen arta sig, och vilka fina små fjärilar du lagt händerna på!
    Nu är det bara vänta på att färgerna börjar sprudla och rommen börjar läggas. ^^

Sju mil? Det är ju nästgårds i gamla, goda norrland. XD

Lämna en kommentar:

• malawifisken
    svarade
    Blir riktigt snyggt faktiskt. F*n så sugen ja e på att få igång mitt nu=(

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Blev fyra stycken vanliga fjärilar! Köpte även ett gäng rötter, dock flyter en kvar i en hink. Blev en liten ommöblering innan jag släppte i fjärilarna:

Hela karet
    Vänster sida
    Mitten
    Höger sida

Två fjärilar (hona & hane?)
    Fjäril
    Fjäril

Fick tyvärr inte till några vidare bilder på nykomlingarna. I övrigt så verkar alla stormtrivas med ommöbleringen!

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Nä, det där med avstånd är verkligen inget för mig... Men nu blir det till att dra iväg! Återkommer med bilder på eventuella nya fiskar

Lämna en kommentar:

• Saturnus80
    svarade
    Ursprungligen postat av Jim_J
    Då blir det så Under förutsättning att butiken har dem vill säga... Finns det annars paletter så blir det såna som "backup". Har ju styvt 7 mil till närmsta affär så... Härligt att bo på landet!
    Jag bor visserligen i folktätaste delen av sverige, men jag får köra 6 mil för att komma till en bra djurhandlare ändå. Visst, vi har tre handlare i Karlshamn men ingen är något vidare bra.

Lämna en kommentar:

• malawifisken
    svarade
    kakadua ciklider är väldigt färg granna och trevliga också

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Då blir det så Under förutsättning att butiken har dem vill säga... Finns det annars paletter så blir det såna som "backup". Har ju styvt 7 mil till närmsta affär så... Härligt att bo på landet!

Lämna en kommentar:

• Saturnus80
    svarade
    5 st fjärilar, hur blir det med ev. revir?
    Har jag förstått det rätt så är det väldigt svårt att se skillnad på kön? Är det just därför 5 kan var ett lämpligt antal så att de kan para ut sig som de känner för? Den stackaren som blir utan partner kommer den att klara sig på egen hand?
    Ja det är ju svårt att se skillnad på könen, så jag rekommenderar 4-5 fjärilar och jag tror det ska gå rätt bra i ditt akvarium.

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Ja, att de har ett speciellt beteende är helt klart en av anledningarna att jag bestämt mig för att skaffa ciklider. Att de dessutom ofta är helt fantastiskt vackra är ju ingen nackdel heller
    Så paletterna är enkla att få till lek alltså?
    Växterna är dock lite nedklippta just nu då de höll på att ta över i stort sett hela vattenytan, det växer som ogräs i karet!

5 st fjärilar, hur blir det med ev. revir?
    Har jag förstått det rätt så är det väldigt svårt att se skillnad på kön? Är det just därför 5 kan var ett lämpligt antal så att de kan para ut sig som de känner för? Den stackaren som blir utan partner kommer den att klara sig på egen hand?

Håller med dig Andrém om att hongsloi är riktigt snygg, men känner mig nog lite för "grön" för dem. Farsan har haft sådana förr, och tyckte inte jag skulle börja med dem...
    Men känner jag mig själv rätt så kommer det nog snart stå kar lite överallt snart när man vill prova på andra arter.. Dags att ta upp diskussionen med damen om det där med att slänga ut tv:n...

Tack för era inputs! Lutar åt att det blir fjärilar om ingen dyker upp och säger att de är totalt olämpliga för mig

Lämna en kommentar:

• Saturnus80
    svarade
    Ja, hon är mer revirhävdande än hanen som varken bryr sig om endler eller sewellia, men om någon annan än hanen kommer in i hennes revir så åker dom på stryk.

Du får inte ta det jag skriver som lag, det är så i mitt kar.

Lämna en kommentar:

• Andrém
    svarade
    Ursprungligen postat av Saturnus80
    Håller med om att hongsloi är relativt lugn, men honan blir lite bitsk när hon leker.
    Men som Jims kar ser ut nu, röstar jag för 5st boliviansk fjäril.
    Blir hon? Blir inte alla honor väldigt aggressiva när dom leker/vaktar ägg etc

Lämna en kommentar:

• Saturnus80
    svarade
    Håller med om att hongsloi är relativt lugn, men honan blir lite bitsk när hon leker.
    Men som Jims kar ser ut nu, röstar jag för 5st boliviansk fjäril.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...