375L Malawi blir ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    Ursprungligen postat av Nubi
    Vart är bilden på malarna?? DE ville jag se
    Hur stor är XXXL?
    Testa med att ha den röda växten lite ifrån direktljuset. De brukar vilja dra sig till ljuset...om du förstår vad jag menar

    Malarna har jag inte hemma, dom är nere i odlingslokalen nämligen. Men jag skall se om jag inte lyckas ta ett kort på dom sen, ska ner dit strax.
    XXXL på en ancistrus anser jag är runt 15cm.
    Vad dom inne på guldfisken sa va att den skulle stå där det är som ljusast,
    och faktiskt tvekar jag inte en sekund på Tommys kunskaper. Så den får faktiskt stå kvar där så får vi se hur det blir.
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      Idag va det 2veckor sedan jag satte igång mäsken och det bubblar fortfarande på väldigt bra. Tänkte jag skulle sätta igång 2st 5L dunkar sen när denna har bubblat klart och seriekoppla dom och se om det räcker längre eller om det bara blir bättre tryck. Eller kanske någon som redan har testat detta och vet om det blir längre hållbarhet eller bara bättre tryck?
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Ursprungligen postat av malawifisken
        Malarna har jag inte hemma, dom är nere i odlingslokalen nämligen. Men jag skall se om jag inte lyckas ta ett kort på dom sen, ska ner dit strax.
        XXXL på en ancistrus anser jag är runt 15cm.
        Vad dom inne på guldfisken sa va att den skulle stå där det är som ljusast,
        och faktiskt tvekar jag inte en sekund på Tommys kunskaper. Så den får faktiskt stå kvar där så får vi se hur det blir.
        De kanske bara behöver lite tid på sig. Har du mkt grus där du planterade ner växterna?
        Varför kallar man en ancistrus mal för XXXL? när i artbeksrivningen står det att de blir upp till 15cm? Blire inte då fullvuxna ancistrus malar
        Har själv en Ancistrus hane som är ca 15cm. Han är verkligen XXXL
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • gustinger
          • October 2009
          • 215

          Ursprungligen postat av malawifisken
          Idag va det 2veckor sedan jag satte igång mäsken och det bubblar fortfarande på väldigt bra. Tänkte jag skulle sätta igång 2st 5L dunkar sen när denna har bubblat klart och seriekoppla dom och se om det räcker längre eller om det bara blir bättre tryck. Eller kanske någon som redan har testat detta och vet om det blir längre hållbarhet eller bara bättre tryck?
          Jag kör med 2 st serie kopplade 5L mäsk till mitt 525, fick tips av Heeke att göra så här {Citerar Heeke}"Jag gör mäsk i dunk 1 vecka 1 sen får den gå i 2 veckor, dvs till v 3
          Mäsken i dunk 2 startar jag v2 och den går i två veckor till v4
          v3 sätter jag om mäsken i dunk 1 och den får sen gå till v5
          v4 sätter jag om mäsken i dunk 2 och den får sen gå till v6

          Jag byter alltså ut den ena mäsken när den andra kommit halvvägs."

          och det funkar super, bubblar på jätte bra och det blir ett jämt flöde med Co2 (tack Heeke för alla tips)
          Senast redigerad av gustinger; 18 January 2010, 19:48.
          56l Agassazii Fire Red
          80l Nigerian Yellow
          112l Transvestitus
          240l Vejita II + scalar

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            Ursprungligen postat av gustinger
            Jag kör med 2 st serie kopplade 5L mäsk till mitt 525, fick tips av Heeke att göra så här {Citerar Heeke}"Jag gör mäsk i dunk 1 vecka 1 sen får den gå i 2 veckor, dvs till v 3
            Mäsken i dunk 2 startar jag v2 och den går i två veckor till v4
            v3 sätter jag om mäsken i dunk 1 och den får sen gå till v5
            v4 sätter jag om mäsken i dunk 2 och den får sen gå till v6

            Jag byter alltså ut den ena mäsken när den andra kommit halvvägs."

            och det funkar super, bubblar på jätte bra och det blir ett jämt flöde med Co2 (tack Heeke för alla tips)

            Okej, tror jag hängde med på beskrivningen=) Blir till att testa nått liknande detta. Tack för hjälpen
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            • malawifisken
              • August 2008
              • 969

              Ursprungligen postat av Nubi
              De kanske bara behöver lite tid på sig. Har du mkt grus där du planterade ner växterna?
              Den börjar se fin ut nu, har mella 5-7cm grus där den står.

              Ursprungligen postat av Nubi
              Varför kallar man en ancistrus mal för XXXL? när i artbeksrivningen står det att de blir upp till 15cm? Blire inte då fullvuxna ancistrus malar
              Har själv en Ancistrus hane som är ca 15cm. Han är verkligen XXXL

              Det va väl mest vad jag själv ansåg den att vara=) Jag har nämligen aldrig tidigare sätt en så stor ancistrus.
              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

              Kommentar

              • malawifisken
                • August 2008
                • 969

                Matade lite för några minuter sedan, o gissa vad jag såg, massa yngel från mina kakadua ciklider=) Hoppas lite av dom överlever bara, tror inte jag skall ge mig in på att försöka fiska upp dom.
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                Kommentar

                • ApeviaX
                  • December 2005
                  • 1531

                  Måste säga att detta var ett roligt projekt att hänga med i. Roligt också att det är nya aktuella händelser hela tiden. Karet blir kanonsnyggt och kul att fisken trivs som, ja vad ska man säga... Fisken i vattnet :-p

                  Om ynglen överlever så vore bilder kul att se, samt uppdaterade bilder framöver på karet i sin helhet och malarna som sagt.
                  ApeviaX
                  Archocentrus multispinosus
                  "Vattensamlingen"
                  X-Aquatic

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    Ett vidioklipp på min ap hona med yngel

                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Ursprungligen postat av malawifisken
                      Ett vidioklipp på min ap hona med yngel

                      http://www.youtube.com/watch?v=KMwYV0CkiDw
                      Helhet på karet vore inte helt fel!
                      Grattis till ynglerna! Hoppas kakadua mamman tar hand om sina yngel
                      Hon var jävligt snygg oxå.
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • JacobT
                        • January 2009
                        • 573

                        roligt, snygg hona
                        ><(((*>
                        *> MVH jacob
                        ><(((*>

                        Kommentar

                        • malawifisken
                          • August 2008
                          • 969

                          Ursprungligen postat av Nubi
                          Helhet på karet vore inte helt fel!
                          Grattis till ynglerna! Hoppas kakadua mamman tar hand om sina yngel
                          Hon var jävligt snygg oxå.

                          Får nog vänta ett para dagar innan det blir någon helhetsfilm. Just för tillfället står karet i högsta algblommning=(

                          Vet inte varför men mina 7 ancistrus kämpar för livet där i för att göra mig nöjd=)

                          Så jag hoppas det blir bättre inom några dagar o då kommer det upp en helhetsfilm
                          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                          Kommentar

                          • malawifisken
                            • August 2008
                            • 969

                            Ursprungligen postat av JacobT
                            roligt, snygg hona

                            Ja hon är en mycket stilig liten dam
                            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                            Kommentar

                            • malawifisken
                              • August 2008
                              • 969

                              Här har det varit dött nu ett tag. Som jag skrivit innan så har det varit algblommning i karet. Men nu har det mesta försvunnit så nu vågra jag lägga ut lite kort igen.

                              Va även på ikea idag och inhandlade mig lite "månskensbelysning" eller som Bong kallar det "mysbelysning"
                              Bifogade filer
                              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                              Kommentar

                              • Pickles
                                • October 2009
                                • 1155

                                Ooohh, jag GILLAR mysbelysningen! Det är synd att man inte klarar sig med sådant dygnet runt tycker jag. Mycket tjusigt! 'Gräsmattan' börjar verkligen vara avundsvärd också.
                                "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                                ~25l vatten

                                Kommentar

                                Arbetssätt...