375L Malawi blir ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #91
    Har suttit MÅNGA timmar och funderat över fiskvalet. Från början va faktiskt tanken inhemskt med abborrar. Men den tanken slopades pga att jag tror inte dom skulle vara så jätte snälla mot mina växter. Sen har tankarna gått lite åt påfågelsgobi, men det blir det inte heller nu. Tankarna i daxläget lutar åt SA. Och det blir nog i så fall denna fiskkombination:

    Diskus
    Fjärils ciklider
    Kakadua ciklider

    Vad har ni för invändelser på detta? eller kan det funka bra tror ni?
    Vad tror ni om antalat på respektive fisk?

    Tänkte jag skulle ha någon liten stimfisk också? Bra eller dum idé?
    Och vad i så fall?

    Gillar många olika idéer, tankar och förslag
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • Saturnus80
      • October 2009
      • 943

      #92
      6 Diskusar
      2+4 Kakaduor
      6 Fjärilar

      Stimfiskar som tetror är bra på att ta yngel, gör inte detta något så tycker jag att du ska ha 20 kejsartetror.
      //Daniel

      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
      23l aqualandscape med dvärgkulor

      Kommentar

      • Sultanen
        • January 2008
        • 2457

        #93
        Se bara till att ha många revir om du skall ha många olika Ap. par. Fjärilarna kräver sitt utrymme och har de inte ett revir per par blir det lätt stressat i karet bland de som är utstötta.
        300L Räkkar
        400L Växtakvarium
        220L Saltvatten - Under uppstart
        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

        Kommentar

        • Saturnus80
          • October 2009
          • 943

          #94
          Men om man skaffar 2 fjärilar är det inte säkert att dom passar ihop, då är det bättre att skaffa 6 och ta väck de som blir över.
          //Daniel

          110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
          23l aqualandscape med dvärgkulor

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #95
            Det kommer att finnas mycket gömmställen så det blir nog inga problem.
            Kejsartetrorna är inget för mig, lite tråkiga i färgerna sen har jag för mig att dom är väldigt stirriga av sig va? eller har jag fel?
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            • malawifisken
              • August 2008
              • 969

              #96
              Nu är filterfacket färdiglimmat och monterat. Så nu har jag inget att göra mer än att invänta mina presentkort på guldfisken i julklapp. Och tänka ut en trevlig stimmfisk som skulle passa.
              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

              Kommentar

              • Pickles
                • October 2009
                • 1155

                #97
                Så trevligt att det händer grejer! Ska du sätta igång karet och låta det gå i väntan på presentkorten, eller tänker du helt enkelt sitta och titta på torkan och drömma om vatten? ^^

                Varför inte fantomtetror? Fin stimfisk.. och svart. Svart är trendigt.
                "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                ~25l vatten

                Kommentar

                • malawifisken
                  • August 2008
                  • 969

                  #98
                  Ursprungligen postat av Pickles
                  Så trevligt att det händer grejer! Ska du sätta igång karet och låta det gå i väntan på presentkorten, eller tänker du helt enkelt sitta och titta på torkan och drömma om vatten? ^^

                  Varför inte fantomtetror? Fin stimfisk.. och svart. Svart är trendigt.

                  Skall köpa nya slangar och allt till pumparna och filtermatta till filterfacket innan jag drar igång att. så det blir att sitta o kolla på torkan och drömma om vatten=(

                  Jo fantomtetror är helt okej, har kollat lite på dom. Men hur bete dom sig i stim? Kanske blir det neontetror eller kardinaltetror? Tycker dom stimmar fruktansvärt snyggt
                  Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    #99
                    Vänta på julafton är dryg och väldigt låång=(
                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    • Pickles
                      • October 2009
                      • 1155

                      Ah, typiskt! Men då kan du i alla fall nörda dig lite extra och skissa upp den tänkta planteringen/inredninsplaceringen sådär grundligt och snyggt som aquascapearna gör.
                      Jag har alltid för bråttom och vill ha allt på plats Direkt! Helst igår om det vore möjligt. *ler* Och julafton? Jisses! It will be upon us before we know it!

                      Jag har faktiskt aldrig haft fantomer själv så jag kan inte svara helt ärligt. Annars tycker jag personligen att neontetrorna är trevligare om man ska välja mellan de två andra.
                      Svarta neontetror? (ana färgtemat?) ^^
                      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                      ~25l vatten

                      Kommentar

                      • malawifisken
                        • August 2008
                        • 969

                        Ursprungligen postat av Pickles
                        Ah, typiskt! Men då kan du i alla fall nörda dig lite extra och skissa upp den tänkta planteringen/inredninsplaceringen sådär grundligt och snyggt som aquascapearna gör.
                        Jag har alltid för bråttom och vill ha allt på plats Direkt! Helst igår om det vore möjligt. *ler* Och julafton? Jisses! It will be upon us before we know it!

                        Jag har faktiskt aldrig haft fantomer själv så jag kan inte svara helt ärligt. Annars tycker jag personligen att neontetrorna är trevligare om man ska välja mellan de två andra.
                        Svarta neontetror? (ana färgtemat?) ^^

                        Skissa är väl inte riktigt mig grejj. Skulle jag göra det så skaulle inte ens jag själv förstå efteråt vad det är jag har skissat för nått..
                        Men har suttit o kollat oändligt med bilder och läst en massa, letat efter rötter(och även hittat iallafall en red moore som jag skall ha) planerat vad för växter det skall bli osv... troligtvis hittat lite fisk jag skall ha också. Tycker det verkar svårt att hitta fina fjärilar annas.
                        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                        Kommentar

                        • malawifisken
                          • August 2008
                          • 969

                          Idag har jag slipat och lackat ställningen så den är klar när jag kommer hem efter jul. Så efter jag så kommer det hända grejjer=) LÄNGTAR
                          Bifogade filer
                          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                          Kommentar

                          • Pickles
                            • October 2009
                            • 1155

                            En mental skiss med andra ord. Det går också bra. ^^ Om du ändå ska bort kan du lika gärna lägga rötterna i blöt i badkaret dessutom (förutsatt att det finns ett sånt)
                            Bara för att förbereda ännu mera liksom. Som en TV-kock!
                            "... men det har jag redan förberett.."

                            Skitsnygg bänk! Får mig att tycka att jag borde investera i en snyggare möbel. *host*
                            "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                            ~25l vatten

                            Kommentar

                            • malawifisken
                              • August 2008
                              • 969

                              Ursprungligen postat av Pickles
                              En mental skiss med andra ord. Det går också bra. ^^ Om du ändå ska bort kan du lika gärna lägga rötterna i blöt i badkaret dessutom (förutsatt att det finns ett sånt)
                              Bara för att förbereda ännu mera liksom. Som en TV-kock!
                              "... men det har jag redan förberett.."

                              Skitsnygg bänk! Får mig att tycka att jag borde investera i en snyggare möbel. *host*

                              Saken är den att jag har inte inhandlat rötterna än. Hittade en super snygg red moor på guldfisken och ringde dom o bad dom lägga undan den. Skall hämta den i mellandagarna. Sen får jag se om jag kan hitta iallafall en till rot när jag är där.

                              Jo bänken duger väl. Skall sätta nått tyg eller nått på insidan vid öppningarna också som man kan dra åt sidan så man slipper se pump och annat som skall stå där inne.
                              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                              Kommentar

                              • malawifisken
                                • August 2008
                                • 969

                                Det blev presentkort på Guldfisken som jag hoppades på. Så idag har jag varit där och handlat en massa. 2M 14/16 slang och 2M 16/22 slang, 2st red moor rötter, 2 st royal rötter, 6L biobollar, 1st 50*50*3cm filtermatta, + ännu mer filtermatta till pumpen, 2st reflektorer och 75kg rådasand. Så imorgon blir det att åka hem o fixa en MASSA
                                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                                Kommentar

                                Arbetssätt...