500L (Shark tank)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bong
    • November 2008
    • 1087

    Trevligt med fler som gillar monsterfisk går själv i tankarna om att ta hem en RTC...

    Sandish: Hur stor är den du beställt? väntar med spänning på bilder
    3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
    http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

    Kommentar

    • sandish
      • August 2009
      • 462

      Ursprungligen postat av FishInTank
      du måste slänga upp en bild red tailen sen när du fått hem den (:
      riktigt fin firre, såg en när jag var på universeum för nån vecka sen haha

      njaa monstertank skulle jag väl inte säga att det är... ÄN!
      men det kommer absolut bli, det är en sa-tank i dagläget på 540 liter :P
      enda som skulle kunna klassas som monster är min 30cm öronål, 15 cm chokladmal, ca 20 cm black ghost och en 40 cm pleco (:

      det bor 4 st scalarer där i med som kommer få... omplaceras inom en snar framtid. och så en hiskelig massa pansarmalar och ancistrus i olika storlekar, dessa kommer oxå få flytta, till andra kar eller till polare/säljas.

      har också en ensam koppartetra, men han kommer nog bli mat snart måste även slita upp en del växter innan fiskarna gör det
      sen blir det troligen påfågelciklider som får flytta in,

      men jag tar jättegärna emot tips på monster som går att ha i 540 liter (;

      Ja men absolut! Bild kommer förhoppningsvis på onsdag
      Black ghost heheheh dom är ju riktigt coola och otroligt vackra på sitt eget lilla sätt
      500L Monster Tank
      1st Paroon haj
      3st Påfågelciklider (Oscar)
      1st Gibbicep

      1 st Redtail Catfish

      Kommentar

      • sandish
        • August 2009
        • 462

        Ursprungligen postat av bong
        Trevligt med fler som gillar monsterfisk går själv i tankarna om att ta hem en RTC...

        Sandish: Hur stor är den du beställt? väntar med spänning på bilder

        Häääärligt där Bong Ja RTC är speciella fiskar... vackra som få
        Jag har faktiskt beställt hem en liten en på 5-7cm.... De hade inga större och sen hade ju priset stigit ganska rejält
        Men 5-7cm är bra... då får man vara med från början....

        Vad är det som hindrar dig från att också köpa en RTC?
        500L Monster Tank
        1st Paroon haj
        3st Påfågelciklider (Oscar)
        1st Gibbicep

        1 st Redtail Catfish

        Kommentar

        • FishInTank
          • February 2009
          • 165

          Ursprungligen postat av sandish
          Ja men absolut! Bild kommer förhoppningsvis på onsdag
          Black ghost heheheh dom är ju riktigt coola och otroligt vackra på sitt eget lilla sätt

          ja verkligen! dom är riktigt roliga närdom väl har bott in sig i akvariet (:

          förresten, är det någon här som har nån aning om hur det går om man har ancistrus 5-6 cm ihop med en påfågelciklid? blir det mat av allt ihop eller?
          455 L Växter

          Kommentar

          • bong
            • November 2008
            • 1087

            Ursprungligen postat av sandish
            Häääärligt där Bong Ja RTC är speciella fiskar... vackra som få
            Jag har faktiskt beställt hem en liten en på 5-7cm.... De hade inga större och sen hade ju priset stigit ganska rejält
            Men 5-7cm är bra... då får man vara med från början....

            Vad är det som hindrar dig från att också köpa en RTC?

            Ja men det gör ju inget för dom stannar inte i den storleken länge

            Nja det är väl inget som hindrar mig direkt, lite orolig för att min balja inte räcker till bara men jag har kollat runt som en tok och den som blivit störst i ett akvarium mätte 90cm så har man tur och får en hane så blir den lite mindre
            3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
            http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

            Kommentar

            • Jenny_E
              • July 2004
              • 661

              Åh, RTC och arrowana. Riktigt tuffa fiskar
              Men som sagt, kommer ju krävas ett rejält kar sen när de växt på sig lite.

              Kommentar

              • Jenny_E
                • July 2004
                • 661

                Med risk för att låta väldigt korkad, men vad är skillnaden på paroonhaj och hajmal? Storleken, men i övrigt tycker jag de ser likadana ut

                Kommentar

                • sandish
                  • August 2009
                  • 462

                  Ursprungligen postat av bong
                  Ja men det gör ju inget för dom stannar inte i den storleken länge

                  Nja det är väl inget som hindrar mig direkt, lite orolig för att min balja inte räcker till bara men jag har kollat runt som en tok och den som blivit störst i ett akvarium mätte 90cm så har man tur och får en hane så blir den lite mindre
                  90cm's skönhet hehehe... riktigt så stor kan jag inte hushålla hemma
                  Då får den hoppa över till släktingens damm Men förhoppningsvis tar det några år innan den hunnis bli hulken-size
                  Du har väl en balja på 1600L förresten?
                  500L Monster Tank
                  1st Paroon haj
                  3st Påfågelciklider (Oscar)
                  1st Gibbicep

                  1 st Redtail Catfish

                  Kommentar

                  • sandish
                    • August 2009
                    • 462

                    Ursprungligen postat av Jenny_E
                    Med risk för att låta väldigt korkad, men vad är skillnaden på paroonhaj och hajmal? Storleken, men i övrigt tycker jag de ser likadana ut

                    Båda är malar... men paroonen är enligt mig snyggare
                    visserligen har jag både 1 paroon & en hajmal... Döpte stackarn till Zipper för han simmar så satans fort Speciellt när man slänger ner mat till dom.

                    Annars tycker jag att paroonen är mer hajlik i sitt utseende än hajmalen... som har rätt stora & utstående ögon med tanke på storleken på kroppen
                    men den han (Zipper) har sin charm
                    500L Monster Tank
                    1st Paroon haj
                    3st Påfågelciklider (Oscar)
                    1st Gibbicep

                    1 st Redtail Catfish

                    Kommentar

                    • bong
                      • November 2008
                      • 1087

                      Ursprungligen postat av sandish
                      90cm's skönhet hehehe... riktigt så stor kan jag inte hushålla hemma
                      Då får den hoppa över till släktingens damm Men förhoppningsvis tar det några år innan den hunnis bli hulken-size
                      Du har väl en balja på 1600L förresten?
                      Jo 1600liters är på gång men det är oxå för litet i längden
                      3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
                      http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

                      Kommentar

                      • bong
                        • November 2008
                        • 1087

                        Sandish när jag kommer hem ikväll så vill jag se en bild på RTCn här
                        3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
                        http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

                        Kommentar

                        • FishInTank
                          • February 2009
                          • 165

                          då är vi två!
                          455 L Växter

                          Kommentar

                          • sandish
                            • August 2009
                            • 462

                            Ursprungligen postat av bong
                            Hehe hur stor är den då?

                            Sandish vart är bilderna? efter 14 timmars arbetande så tänkte jag slappna av framför några sköna bilder men icke
                            Måste göra er besvikna... Butiken ringde mig vid 12 tiden idag och sa att de INTE fått med min redtail under denna leverans.
                            Inga ursäkter eller sympati från damen som ringde utan "Lägg in en beställning på måndag".... (Som jag redan gjort både via telefon & mail)....

                            Besviken la jag på luren och funderar nu på att beställa ifrån en annan butik som dock ligger 2 timmar från mig MEN som får jobbet gjort

                            Hur som helst.... drog iväg till en annan butik för jag skulle ändå handla foder & en ny växt...
                            inköpet blev dyrare än jag trodde då jag helt plötsligt hade 3 väldigt vackra påfågelsciklider & 2 gibbicep

                            Så bilder på redtail kommer förhoppningsvis nästa vecka
                            500L Monster Tank
                            1st Paroon haj
                            3st Påfågelciklider (Oscar)
                            1st Gibbicep

                            1 st Redtail Catfish

                            Kommentar

                            • bong
                              • November 2008
                              • 1087

                              Ursprungligen postat av sandish
                              Måste göra er besvikna... Butiken ringde mig vid 12 tiden idag och sa att de INTE fått med min redtail under denna leverans.
                              Inga ursäkter eller sympati från damen som ringde utan "Lägg in en beställning på måndag".... (Som jag redan gjort både via telefon & mail)....

                              Besviken la jag på luren och funderar nu på att beställa ifrån en annan butik som dock ligger 2 timmar från mig MEN som får jobbet gjort

                              Hur som helst.... drog iväg till en annan butik för jag skulle ändå handla foder & en ny växt...
                              inköpet blev dyrare än jag trodde då jag helt plötsligt hade 3 väldigt vackra påfågelsciklider & 2 gibbicep

                              Så bilder på redtail kommer förhoppningsvis nästa vecka
                              Aj fan så trist men det är ju så typiskt! det är samma visa med den förvirrade kärringen vi har i butiken här

                              Men har du nära till ponta så hämta hans

                              Ponta: upp med bild på den
                              3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
                              http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

                              Kommentar

                              • sandish
                                • August 2009
                                • 462

                                Ursprungligen postat av bong
                                Aj fan så trist men det är ju så typiskt! det är samma visa med den förvirrade kärringen vi har i butiken här

                                Men har du nära till ponta så hämta hans

                                Ponta: upp med bild på den

                                Ja de är verkligen sjukt trist... låter kanske "klyschigt" men jag VISSTE att de skulle strula till sig... Bara kände de på mig .
                                Men men, får slänga in en beställning till den andra butiken ... Bilder kommer


                                Såå, vart bor Mr Ponta då?
                                500L Monster Tank
                                1st Paroon haj
                                3st Påfågelciklider (Oscar)
                                1st Gibbicep

                                1 st Redtail Catfish

                                Kommentar

                                Arbetssätt...