500L (Shark tank)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandish
    • August 2009
    • 462

    #31
    Ursprungligen postat av macke_fisk
    den guldfärgade malen heter kinesisk algätare guld variant. bara så att du vet^^.

    Ahaa tackar tackar
    500L Monster Tank
    1st Paroon haj
    3st Påfågelciklider (Oscar)
    1st Gibbicep

    1 st Redtail Catfish

    Kommentar

    • sandish
      • August 2009
      • 462

      #32
      Vad tror ni om att slänga i en (Wolf fish) (Anarhichas lupus)...
      de är enligt uppgift fredliga och borde väl funka bra med mina fiskar?...
      500L Monster Tank
      1st Paroon haj
      3st Påfågelciklider (Oscar)
      1st Gibbicep

      1 st Redtail Catfish

      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #33
        Ursprungligen postat av sandish
        Vad tror ni om att slänga i en (Wolf fish) (Anarhichas lupus)...
        de är enligt uppgift fredliga och borde väl funka bra med mina fiskar?...
        Anarhichas lupus är ju havskatt..

        Wolffish (Hoplias malabaricus): http://img89.imageshack.us/i/post99011121912699mb5.jpg/

        Om vi säger såhär: är du rädd om dina fiskar så ska du nog inte köpa en malabaricus...
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        • sandish
          • August 2009
          • 462

          #34
          Ursprungligen postat av DAHLBERG
          Anarhichas lupus är ju havskatt..

          Wolffish (Hoplias malabaricus): http://img89.imageshack.us/i/post99011121912699mb5.jpg/

          Om vi säger såhär: är du rädd om dina fiskar så ska du nog inte köpa en malabaricus...
          Har läst på under dagen om just denna fisk... och jag tror nog jag avstår
          Är faktiskt rätt nöjd med dom jag har låter dom växa till sig nu... ska skaffa en 920L tank när de behövs...
          500L Monster Tank
          1st Paroon haj
          3st Påfågelciklider (Oscar)
          1st Gibbicep

          1 st Redtail Catfish

          Kommentar

          • sandish
            • August 2009
            • 462

            #35
            Paroon Shark VS Corydoras Paleatus

            Under natten när jag skulle mata min paroon haj så upptäckte jag att han redan funnit sin middag... i form av en pansarmal (Corydoras Paleatus)... jag slog av nattbelysningen och satte igång dagbelysningen. Jag drog snabbt fram kameran och filmade händelsen som utspelade sig framför mig... Paroonen kämpade i över 5 minuter med att få ner malen... men lyckades tyvärr inte. Malen slet sig på något sätt och simmade vettskrämd och en aning förvirrad iväg och gömde sig i en av grottorna. Han mår idag mycket bra och simmar och arbetar som om ingenting har hänt

            When i was about to feed my paroon shark some frozen worms... i saw that he already have found his dinner... the victim was a Corydoras paleatus...The shark ...


            (Ja... djurvänner som både hatar paroonhajar och fiskar som blir hajmat behöver ju inte titta på filmen)
            500L Monster Tank
            1st Paroon haj
            3st Påfågelciklider (Oscar)
            1st Gibbicep

            1 st Redtail Catfish

            Kommentar

            • Miss-Color
              • November 2009
              • 3

              #36
              Måste bara säga en sak!
              Du har DEN ROLIGASTE OCH GRYMMASTE tanken på hela zoopet! Du skiljer dig totalt emot alla andras tråkiga akvarium!!!
              Alla har ciklider och guppys, svärdbärare och diskus fjantar! Men du kör på hajar! Det är verkligen banbrytande, något speciellt och udda! Stå på dig!!
              Helt klart den roligaste tanken jag sett på denna sida

              Kommentar

              • Miss-Color
                • November 2009
                • 3

                #37
                Ursprungligen postat av sandish
                Under natten när jag skulle mata min paroon haj så upptäckte jag att han redan funnit sin middag... i form av en pansarmal (Corydoras Paleatus)... jag slog av nattbelysningen och satte igång dagbelysningen. Jag drog snabbt fram kameran och filmade händelsen som utspelade sig framför mig... Paroonen kämpade i över 5 minuter med att få ner malen... men lyckades tyvärr inte. Malen slet sig på något sätt och simmade vettskrämd och en aning förvirrad iväg och gömde sig i en av grottorna. Han mår idag mycket bra och simmar och arbetar som om ingenting har hänt

                When i was about to feed my paroon shark some frozen worms... i saw that he already have found his dinner... the victim was a Corydoras paleatus...The shark ...


                (Ja... djurvänner som både hatar paroonhajar och fiskar som blir hajmat behöver ju inte titta på filmen)
                Hahahahaha så rå och så klockren! nu får väl alla medlemmar på zoopet stroke och hatar dig för att du postat en sån video här eller för att du ens har en paroonhaj
                Men THATS NATURE! Riktigt trevlig tank och gullig haj
                Den BÄSTA filmen på hela jävla zoopet! inga jävla svärdbärare eller diskus fjantar som simmar omkring där!

                Kommentar

                • DAHLBERG
                  • September 2008
                  • 1598

                  #38
                  Ursprungligen postat av Miss-Color
                  Alla har ciklider och guppys, svärdbärare och diskus fjantar! Men du kör på hajar! Det är verkligen banbrytande, något speciellt och udda!
                  Synd att det inte är hajar i "the shark tank". Om man kallar en apelsin för banan så är det ändå en apelsin? Köp riktiga hajar istället. Endast 10416,75 SEK för en blacktip reefshark: http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/....asp?pid=50099

                  Ursprungligen postat av Miss-Color
                  Inga jävla svärdbärare eller diskus fjantar som simmar omkring där!
                  Bara nyfiken, vad har du för fisk?
                  DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                  750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                  540 liter kulfisk - T. lineatus
                  120 liter salt - Koraller och fisk

                  Kommentar

                  • sandish
                    • August 2009
                    • 462

                    #39
                    [QUOTE=DAHLBERG;1344423]Synd att det inte är hajar i "the shark tank". Om man kallar en apelsin för banan så är det ändå en apelsin? Köp riktiga hajar istället. Endast 10416,75 SEK för en blacktip reefshark:

                    Du har så rätt så, men de är fortfarande en aggressiv art som påminner väldigt mycket om hajar i både utseende och beteende
                    De närmsta haj du kan komma utan att vara riktig haj
                    500L Monster Tank
                    1st Paroon haj
                    3st Påfågelciklider (Oscar)
                    1st Gibbicep

                    1 st Redtail Catfish

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      #40
                      Malar med stor trut som äter allt, även det som inte får plats.. Även dumma nog att simma mot en ruta tills dem dör. Visserligen för att de är stressade - men det säger väl en hel del om hur lämpade de är som akvariefisk.

                      Discus > 'hajar', och jag gillar inte ens discus

                      Kommentar

                      • sandish
                        • August 2009
                        • 462

                        #41
                        Ursprungligen postat av Johanski
                        Malar med stor trut som äter allt, även det som inte får plats.. Även dumma nog att simma mot en ruta tills dem dör. Visserligen för att de är stressade - men det säger väl en hel del om hur lämpade de är som akvariefisk.

                        Discus > 'hajar', och jag gillar inte ens discus
                        Min simmar då fan inte emot någon ruta
                        500L Monster Tank
                        1st Paroon haj
                        3st Påfågelciklider (Oscar)
                        1st Gibbicep

                        1 st Redtail Catfish

                        Kommentar

                        • DAHLBERG
                          • September 2008
                          • 1598

                          #42
                          Ursprungligen postat av Sandish
                          Synd att det inte är hajar i "the shark tank". Om man kallar en apelsin för banan så är det ändå en apelsin? Köp riktiga hajar istället. Endast 10416,75 SEK för en blacktip reefshark:

                          Du har så rätt så, men de är fortfarande en aggressiv art som påminner väldigt mycket om hajar i både utseende och beteende
                          De närmsta haj du kan komma utan att vara riktig haj
                          Papegojciklid är mer lik en haj än paroonhaj, silverhaj, hajmal whatever i beteende....
                          Senast redigerad av DAHLBERG; 12 November 2009, 00:58.
                          DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                          750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                          540 liter kulfisk - T. lineatus
                          120 liter salt - Koraller och fisk

                          Kommentar

                          • sandish
                            • August 2009
                            • 462

                            #43
                            [QUOTE=DAHLBERG;1344427]
                            Ursprungligen postat av sandish

                            Papegojciklid är mer lik en haj än paroonhaj, silverhaj, hajmal whatever i beteende....

                            Hmm... i beteende... Ja men hur ser inte dom ut då?
                            Påminner knappast om en haj på utsidan..
                            Paroonen simmar, rör sig, ser ut som en och äter som en... Hmm...
                            500L Monster Tank
                            1st Paroon haj
                            3st Påfågelciklider (Oscar)
                            1st Gibbicep

                            1 st Redtail Catfish

                            Kommentar

                            • DAHLBERG
                              • September 2008
                              • 1598

                              #44
                              Ursprungligen postat av Sandish


                              Hmm... i beteende... Ja men hur ser inte dom ut då?
                              Påminner knappast om en haj på utsidan..
                              Paroonen simmar, rör sig, ser ut som en och äter som en... Hmm...

                              Jaa. paroonhajen simmar underifrån och hugger med sina stora tänder efter allt som ser ut som en säl! BAM!! Rullar bak ögonen också! Sliter bytet i stycken. Den stora triangelformade ryggfenan hos paroonhajen är ovanför ytan vid matdags och Jawstheme börjar höras i huset...
                              Senast redigerad av DAHLBERG; 12 November 2009, 00:58.
                              DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                              750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                              540 liter kulfisk - T. lineatus
                              120 liter salt - Koraller och fisk

                              Kommentar

                              • sandish
                                • August 2009
                                • 462

                                #45
                                [QUOTE=DAHLBERG;1344429]
                                Ursprungligen postat av sandish


                                Jaa. paroonhajen simmar underifrån och hugger med sina stora tänder efter allt som ser ut som en säl! BAM!! Rullar bak ögonen också! Sliter bytet i stycken. Den stora triangelformade ryggfenan hos paroonhajen är ovanför ytan vid matdags och Jawstheme börjar höras i huset...
                                Lamt försök att få ryggdunk från andra medlemmar... var ju knappast roligt då de mesta faktiskt stämmer överens med paroonens beteende..
                                Att den simmar underifrån och attacker maten/andra fiskar stämmer!
                                Att den sliter maten i stycken har du bevis i filmen jag senast postade!
                                paroonen simmar nära botten eller på lägre djup och går bara upp till ytan när de anfaller... precis som de flesta hajar gör...

                                Sååå FAIL!
                                500L Monster Tank
                                1st Paroon haj
                                3st Påfågelciklider (Oscar)
                                1st Gibbicep

                                1 st Redtail Catfish

                                Kommentar

                                Arbetssätt...