Jag fick ett ryck och ville odla leoparddanoi, har aldrig provat att odla med denna sortens fiskar så jag tyckte att det kunnde vara spännande + att Arnold i Åleds fiskaaffär har nämt 2 gånger i rad hu lättlekta dom var och tyckte jag skulle prova.
Så jag satte upp mitt 40 liters kar och lade i ett myggnät som kasse för äggen att falla igenom, och lade en hornsävsväxt i mitten.
Här är kassen och karet som jag satte upp i måndags och jag satte även i 2 hanar och 2 honor.
I morse när jag kom upp såg jag att dom lekte.
Och så här såg det ut under nätkassen det hade blivit ägg jippii

Det ska bli spännande att se om jag får dom att överleva.
Har någon tips på föda dom första dagarna, läste något om att dom ska ha infusioner dom första dagarna och att man kan sätta i krossade salladsblad för att få det, är det någon annan som har något bra tips.
Så jag satte upp mitt 40 liters kar och lade i ett myggnät som kasse för äggen att falla igenom, och lade en hornsävsväxt i mitten.

Det ska bli spännande att se om jag får dom att överleva.
Har någon tips på föda dom första dagarna, läste något om att dom ska ha infusioner dom första dagarna och att man kan sätta i krossade salladsblad för att få det, är det någon annan som har något bra tips.
Kommentar