Mina 50-kuber...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Mina 50-kuber...

    Eftersom dessa båda kuber införskaffades för ett tag sedan och blir berörda i mina andra trådar samt även andras trådar tänkte jag att det är dags att de får en egen liten plats i verkligheten.
    De står jämte varandra i sovrummet till frugans glada tillrop, särskilt om den ena pumpskallen får för sig att leva rövare på natten...

    Jag har sedan ett år tillbaka en av de snyggaste Apistona jag sett i den ena kuben, och där går de ihop med ett stim med pygmécorydoras samt några grenmalar som lekt i ett tidigare kar. Här är Aquaclay som bottensubstrat, Slimline "röd gnejs" på tre sidor samt bottenfilter som rening. Helhetsbilder kommer senare när det inte är så ljust i rummet.
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2816.JPG
Visningar: 1
Storlek: 328,1 KB
ID: 2179376
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2817 - Kopia.JPG
Visningar: 1
Storlek: 246,1 KB
ID: 2179377
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2825 - Kopia.JPG
Visningar: 1
Storlek: 369,5 KB
ID: 2179378
    I det andra karet är lite mer sterilt utan så mycket växter och inga rötter då det befolkas av 4 ex av MaxB:s gamla Gracilisar http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1002&SOK=1. Att jag skulle köra med T-ciklider kommer kanske som en liten chock, men de är så förbaskat snygga och har ett kul beteende så det gick inte att låta bli. Jag har lite planer på att köpa två par med snäckskalslekare troligtvis Lamprologus stappersi http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=753&SOK=1 som kan göra dem sällskap.
    De förstnämda har gått i karet i nästan en vecka, och som jag skrev till MaxB i ett PM häromdagen så är det troligen 1+3. Att det är ett par är hundra procent då det blev ett par sådana här foto idag:
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2830.JPG
Visningar: 1
Storlek: 273,2 KB
ID: 2179374
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2831.JPG
Visningar: 1
Storlek: 260,7 KB
ID: 2179375
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!
  • Big_Sal
    • March 2008
    • 470

    #2
    ser mycket trevligt ut! Apn ser så stor ut! Men är det inte början till Hål i Huvet på den eller är det bara jag? Det är nog bara jag...
    //Salle

    Kommentar

    • Mikael64
      • January 2008
      • 656

      #3
      SA det vet jag att du kan och det brukar du få till det snyggt, så det är jag inte orolig för

      Men T-cikliderna ska bli förbaskat intressant att följa
      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
      Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
      http://www.tanganyika.se/index.php
      Mvh Mikael

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ursprungligen postat av Big_Sal
        ser mycket trevligt ut! Apn ser så stor ut! Men är det inte början till Hål i Huvet på den eller är det bara jag? Det är nog bara jag...
        Jag förstår vad du menar, men den är sådan och har dessa "näsborrar" på bägge sidor. Storleksmässigt är hannen utan fenor ca 10 cm.

        @Mikael64! Kan bara hålla med, Det ska bli intressant att följa dessa T-ciklider och vad det bär hän!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • stigson
          • February 2009
          • 522

          #5
          trevligt

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            oho, vilka trevliga bilder, ser fram helhetsbilder .
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Tack.
              Det roliga i kråksången är bilden på Gracilisen och romkakan, jag såg inte ett smack ner i det mörka hålet utan hannen som tittade ut på mig och jag tänkte bara knäppa en bild på honom. När jag kollade på bilden såg jag vad han vaktade och blev ganska förvånad faktiskt!
              Men nu vet jag var de håller hus och kan fota dessa romkorn dagligen och lägga in, för att se vad som händer!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                Ursprungligen postat av ansjo
                Tack.
                Det roliga i kråksången är bilden på Gracilisen och romkakan, jag såg inte ett smack ner i det mörka hålet utan hannen som tittade ut på mig och jag tänkte bara knäppa en bild på honom. När jag kollade på bilden såg jag vad han vaktade och blev ganska förvånad faktiskt!
                Men nu vet jag var de håller hus och kan fota dessa romkorn dagligen och lägga in, för att se vad som händer!

                hehe vad roligt . är han duktig på att vakta .
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • Sultanen
                  • January 2008
                  • 2457

                  #9
                  Du tar väldigt bra bilder på alla dina kar men du är kass på att ladda upp helkarsbilder, det vet du va?
                  300L Räkkar
                  400L Växtakvarium
                  220L Saltvatten - Under uppstart
                  Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Helhetsbild på en spegel skulle det varit isfdå sovrummet är så ljust. I morgon ska jag mörka ner och ordna detta.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • drd
                      • March 2004
                      • 5586

                      #11
                      Ursprungligen postat av Big_Sal
                      ser mycket trevligt ut! Apn ser så stor ut! Men är det inte början till Hål i Huvet på den eller är det bara jag? Det är nog bara jag...

                      Det är inga hole in the head på den där inte
                      Bara vanliga näshål

                      Och den där har jag oxå haft här men tyvärr så dog dom efter ett år ungefär och jag fick inte nån avkomma på mina
                      ________________________________________________

                      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #12
                        Hoo, hooo, hooooo! Jamen - dé é la klart att det skulle bli så här, eller hur? Jag sa ju det! Fan vad gôtt, Kingen! Så skall det se ut!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #13
                          Ursprungligen postat av macke_fisk
                          hehe vad roligt . är han duktig på att vakta .
                          Ja, Markus - det är ett understatement! Den här Gracilishanen (och hans kärring) är nog föräldrar till ett hundratal vuxna individer idag, i olika kar... Den killen kan vakta yngel vill jag lova!
                          Kolla här - ett litet urval från forna dagar;
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #14
                            Liiiiite större kar på de bilderna bara...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • macke_fisk
                              • December 2005
                              • 4442

                              #15
                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Ja, Markus - det är ett understatement! Den här Gracilishanen (och hans kärring) är nog föräldrar till ett hundratal vuxna individer idag, i olika kar... Den killen kan vakta yngel vill jag lova!
                              Kolla här - ett litet urval från forna dagar;

                              oh fan, där ser man. då har varit ganska produktiva av sig om man säger så.

                              vilka kanon fina bilder, och de verkar ha full koll på yngelsvärmen.
                              MVH macke_fisk

                              Kommentar

                              Arbetssätt...