Händer lite med växterna i akvariet men inte så mycket änn. Skall skaffa växtgödning snart
Vattnet har blivit lite klarare från mjölkigheten efter att jag tog bort strilrören från det ena filtret. Plus att madagaskar regnbågarna älskar farten i akvariet. Växterna rör sig riktigt snyggt. Skall bli filmer framöver också, så fort jag får ett program att redigera filmerna på datorn.
Senast redigerad av Enola; 16 September 2009, 18:45.
Det ser jätte fint ut =) Vad heter växten som ser ut som en svärdsplanta, högra hörnet av karet och längst in. Svärdplanta något, right? De var väldigt långbladiga
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda Fiskbloggen
Det ser jätte fint ut =) Vad heter växten som ser ut som en svärdsplanta, högra hörnet av karet och längst in. Svärdplanta något, right? De var väldigt långbladiga
jag kommer inte ihåg vad den heter men ja, det är en typ av svärdplanta.
Nu har mina Paletter yngel som svävar omkring precis vid botten. De turas om och vaktar dom bra, och madagaskarregnbågarna håller sig i övre bortre delen av akvariet. Hoppas verkligen att några växer upp. Några tips på hur man skall ta hand om dom eller sköter de det själva?
Händer lite med växterna i akvariet men inte så mycket änn. Skall skaffa växtgödning snart
[ATTACH]23147[/ATTACH]
Vattnet har blivit lite klarare från mjölkigheten efter att jag tog bort strilrören från det ena filtret. Plus att madagaskar regnbågarna älskar farten i akvariet. Växterna rör sig riktigt snyggt. Skall bli filmer framöver också, så fort jag får ett program att redigera filmerna på datorn.
Det ser redan ut att bli väldigt bra, växtkar tar sin tid så det är bara att luta sig tillbaka och vänta
Tack!!!! Jag, jag har fått yngel förr men då har de gått med andra större ciklider som har snappat upp dom på en gång. Nu hoppas jag verkligen att de skall ha en rimlig chans. De vaktar ju bra
Vill gärna veta lite mer om att ta hand om yngel! Hur fort de växer? Hur skall de matas? skall jag flytta dom till ett annat kar efter ett tag? Eller fixar de mycket själva?
Jättekul att jag har yngel och att de vaktar dom så fint, nakdelen är att de går på madagaskar regnbågarnas röda stjärtar väldigt. Har lite hack här och var :S
Är det alger som börjar såhär eller är det bara smuts?? Kanske är det dags för växtnäring redan??
Någon, hjälp.....
Har bara haft 2 siameser i akvariet och en golden nugget så inte så mycket till städkraft.....Men siameserna har vuxit som ogräs!!!! så de har nog haft fullt upp.
Om jag gnuggar försiktigt med fingret på så försvinner en del.....är äppelsnäckor ett alternativ?
Senast redigerad av Enola; 19 September 2009, 13:50.
Det är alger på vattenspikbladet, de första som kommer brukar ju vara såna där bruna. Jag skulle absolut börja med växtnäring, kan inte skada så länge du inte överdoserar i början. Men man kommer oftast inte ifrån algerna i uppstartskedet.
Vad jag egentligen ville säga var: VAD SNYGGT AKVARIUM! Jag har aldrig haft större än 110 liter, men jag och sambon vill ha något i den storleken du har senare när vi bor i hus. Och då vill vi ha det exakt sådär: finkornig sand, stora stenar, rötter, mycket växter. Härlig inspiration att se ditt! Lycka till med fiskarna.
Ok, jag har ju ett 150 liters också och jag har inget minne av att det var det här bruna som kom först.....mer grön prickalg.....får vel skaffa någon snäcka som hjälper till lite gran.
Tack föresten för komplimangen. Det är en väldigt trevlig storlek på akvarium. STORT men ändå behändigt.
Kommentar