P. subocellatus - "palett"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #91
    Jag skulle faktiskt i även detta karet funderat starkt på en grupp pansarmalar. De brukar inte bli hårt jagade av paletterna utan mer undanskuffade, de är relativt tåliga samt inga större yngeltjuvar. Samtidigt är de nog tillräckligt röriga för att skapa lite oro för palettparet så de vill vara revirhävdande.
    Att de sedan gör lite nytta samtidigt är inte fel!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #92
      Ursprungligen postat av ansjo
      Jag skulle faktiskt i även detta karet funderat starkt på en grupp pansarmalar. De brukar inte bli hårt jagade av paletterna utan mer undanskuffade, de är relativt tåliga samt inga större yngeltjuvar. Samtidigt är de nog tillräckligt röriga för att skapa lite oro för palettparet så de vill vara revirhävdande.
      Att de sedan gör lite nytta samtidigt är inte fel!
      Aha - ingen dum idé faktiskt! Då får det nog banne mig bli så.
      Jag tänkte mer i "ytgående" termer, alltså någon fisk som håller sig högt i karet. Grejen är att tigrarna är alltför "stressiga" och plockar granaterat en yngelsvärm på direkten.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #93
        Det ser man på filmen, linslusar som har någon bokstavsorienterad stressfraktur...
        Annars får du väl testa med kills?....
        Annars finns det ett gäng med Kolglödstetra som kanske kunde vara intressant?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #94
          Ursprungligen postat av ansjo
          Det ser man på filmen, linslusar som har någon bokstavsorienterad stressfraktur...
          Annars får du väl testa med kills?....
          Annars finns det ett gäng med Kolglödstetra som kanske kunde vara intressant?
          Nja, killisarna tog ju paletterna livet av direkt - var hittar jag kolglödstetrorna?

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #95
            I min ena kub!
            Jo, det kommer jag ihåg allt, jag var bara lite ironisk en stund där....
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #96
              Ursprungligen postat av ansjo
              I min ena kub!
              Jo, det kommer jag ihåg allt, jag var bara lite ironisk en stund där....
              Jodå - jag hajar!

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                #97
                Du kan väl dra håven ett varv i stora karet och se vad du får upp
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #98
                  Ursprungligen postat av c90368
                  Du kan väl dra håven ett varv i stora karet och se vad du får upp
                  Ja, där kan jag nog tråla upp ett och annat!

                  Där är ett ett Diskus-"par" just nu som nästan är lika förbannade på allt annat, som paletterna är...

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    #99
                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Där är ett ett Diskus-"par" just nu som nästan är lika förbannade på allt annat, som paletterna är...
                    Dina VF kanske har lite mer attityd?

                    Mina leker så diskret att man knappt märker av att de håller på.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Dina VF kanske har lite mer attityd?

                      Mina leker så diskret att man knappt märker av att de håller på.
                      Ja, nu är jag tveksam till att detta "par" kommer att leka (men man vet aldrig...) - de går ihop hela tiden och jagar tillsammans bort alla andra diskusar och all annan fisk de liksom får syn på - nyckelhålen får sig rejäla körare hela tiden också...

                      Annars har jag fina minnen av de discusar jag hade i 600-litaret förr - de lekte sådär lugnt och försiktigt.

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Tittade på senaste filmen nu när jag kommit hem.

                        1. Jag är noob på Palletter, enligt mig själv, en sådan hona har jag aldrig sett, häftigt!

                        2. Ja, dina tigrar kommer att äta upp varje cell av frisimmande yngel, även om det var Piraya som var föräldrarna.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Tittade på senaste filmen nu när jag kommit hem.

                          1. Jag är noob på Palletter, enligt mig själv, en sådan hona har jag aldrig sett, häftigt!

                          2. Ja, dina tigrar kommer att äta upp varje cell av frisimmande yngel, även om det var Piraya som var föräldrarna.
                          Ja, honan är verkligen spektakulär, och hanen är inte dum heller fakiskt, när man ser honom irl. Det är de snyggaste paletter jag någonsin haft - riktigt kul!
                          Jo, tigrarna åker tillbaka till shoppen - så får det bli lite tetror och corysar istället!

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Jo, tigrarna åker tillbaka till shoppen
                            Du är lyckligt lottad

                            Inte alla som har en akvariedepå där man kan hämta och lämna fisk som man vill
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Du är lyckligt lottad

                              Inte alla som har en akvariedepå där man kan hämta och lämna fisk som man vill
                              Ja, det blir ju så när man bor ute i obygderna - ett citykid som jag. Då blir det att man hakar på den lokale handlarn, som visat sig vara en stor ciklidfantast och som har fina odlingar (Malawi mest) i affärens källarlokaler. Jag har hjälpt till en hel del med att inreda och ställa iordning kar, levererat massor av yngel, främst Tanganyika, och dessutom hjälpt till att prata med, guida och sälja fisk till kunder när de har tjockt i shopen och personalen får lite för mycket att göra.

                              Sedan har jag ju Ansjo också - som verkligen är en fin vän och fenomenal på att fixa till fiskar, växter och grejer - med honom glider man på en redigt fet räkmacka!

                              Så, visst - man är lyckligt lottad!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Hur går det med paletterna Mats? Ganska kul, kollade till i karet igår efter jobbet och vad simmade omkring där om inte ena honan lika snyggt färgad som din på filmen...skitsnygg!
                                Men som sagt har de lekt förr men inte lyckats "få till det" ordentligt men det är bara att vänta då den dagen kommer närmare.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...