Bilder på mitt första

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aleks
    • February 2009
    • 145

    #31
    Ser hmm... igenväxt ut, vad heter växten?

    Annars har du lyckats rätt bra!
    60L Projekt Växt
    102L Sällskap + Växt.
    240L Ombyggnad till ciklid

    Kommentar

    • Annalill
      • March 2009
      • 134

      #32
      Ursprungligen postat av Aleks
      Ser hmm... igenväxt ut, vad heter växten?

      Annars har du lyckats rätt bra!
      Haha ja därför jag skrev att "guppygräset" heter najas (och något mer?! :P kan inte riktigt) ska flyttas. Flyter bara runt just nu och lägger sig självklart rätt nära framrutan och ser lite tråkigt ut. Men ynglen och räkorna gillar det i de lilla karet. Är nästan tävling om dagarna här hemma mellan mej och sambon vem som kan se flest räkor samtidigt :P Lyckades med tre imorse, fyra är nog rekord
      Sen ska det egentligen vara fullt med skiffersten i det lilla karet men har flyttat ut dom för att jag flyttade karet för några dagar sen Ska lägga upp fler bilder när ordningen har infunnit sig igen :P

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        #33
        Najasen växer riktigt bra i mitt 200L kar med men flyttar jag över en tuss till slöjstjärtaran så är den veck på ett dygn . Najasen trivs inte riktigt lika bra i räk karet men det beror nog på det dåliga ljuset. Räkorna och snäckorna älskar att kila runt i Najas tuvorna =)
        Senast redigerad av Mick13; 24 August 2009, 23:55.
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        • Annalill
          • March 2009
          • 134

          #34
          Tänkte uppdatera med en bild på 150l karet iaf.
          http://Annalill.bilddagboken.se/p/show.html?id=402732678&directlink=1

          50 literskaret har precis blivit bostad åt 2 rödklokrabbor och 5 neontetror ^^ Sambons kar, han har inrett det riktigt fint och gömt "ufot" bakom kalkstenar :P

          Har köpt dvärgkulfiskar med, två små saker som mest bor inuti najasdjungeln med räkorna men jag tror att dom trivs rätt bra där. Bråkar iaf inte med guppysarna

          Kommentar

          • Mick13
            • May 2008
            • 1796

            #35
            Vad har du gjort av "rockan" Det ser lite mörkt ut i karet iom flytväxterna. Hur tog räkorna det med kulfisken? Blir det inte föda av räkorna för kulfiskarna?
            In vino veritas, in aqua sanitas

            Kommentar

            • Annalill
              • March 2009
              • 134

              #36
              Rockan är i ett annat kar, har fotat men inte lagt upp än Räkorna är nog mer oroliga för guppysarna :P Räkor och kulfiskar ska tydligen funka jättebra. Är väl räkor och ottos som sägs funka bra med dvärgkulisar
              Försöker plocka ut flytväxter eftersom men, snabba är dom :P

              Kommentar

              • Annalill
                • March 2009
                • 134

                #37
                Här kommer fler bilder

                Bakom stenröset i det här karet är rockan, 50l. karet:
                http://Annalill.bilddagboken.se/p/show.html?id=403178734&directlink=1

                180l. tanganyika:
                http://Annalill.bilddagboken.se/p/show.html?id=403178741&directlink=1
                Står i köket med fönster från alla håll så svårt att fota utan reflektioner.

                Kommentar

                • Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

                  #38
                  Ursprungligen postat av Annalill
                  Här kommer fler bilder

                  Bakom stenröset i det här karet är rockan, 50l. karet:
                  http://Annalill.bilddagboken.se/p/show.html?id=403178734&directlink=1

                  180l. tanganyika:
                  http://Annalill.bilddagboken.se/p/show.html?id=403178741&directlink=1
                  Står i köket med fönster från alla håll så svårt att fota utan reflektioner.
                  Äh va chöven rockan/ufot borde inte gömmas bakom stenar den är fin. Jag gillar lite udda prylar i karet.

                  Snyggt tangyika kar ä det blästersand som du har som substrat?
                  Hur många kar har ni nu ??
                  Vad är det frö flyt växter du har i 150l ? De har fina rötter.
                  Senast redigerad av Mick13; 25 August 2009, 00:03.
                  In vino veritas, in aqua sanitas

                  Kommentar

                  • Annalill
                    • March 2009
                    • 134

                    #39
                    Haha hamnade mest där för att dämpa utblåset lite, annars dör typ flytväxterna :P Har "haley" i 180l och 150l. Sen är det någon sorts sand i 50l. hämtade en hink från min morbror när han fått hem en sandhög :P
                    Vi har tre kar, minst sagt nog. Men har en kattunge som är högst delaktig i vattenbytena :P
                    Har pistia och frogbite (heter den väl, den som förökar sig så hemskt). Finns två andra sorter där nere också men deras rötter syns nog inte så mycket

                    Kommentar

                    • Mick13
                      • May 2008
                      • 1796

                      #40
                      Ursprungligen postat av Annalill
                      Haha hamnade mest där för att dämpa utblåset lite, annars dör typ flytväxterna :P Har "haley" i 180l och 150l. Sen är det någon sorts sand i 50l. hämtade en hink från min morbror när han fått hem en sandhög :P
                      Vi har tre kar, minst sagt nog. Men har en kattunge som är högst delaktig i vattenbytena :P
                      Har pistia och frogbite (heter den väl, den som förökar sig så hemskt). Finns två andra sorter där nere också men deras rötter syns nog inte så mycket
                      Nackdelen med flyt växter är att de tar ljuset för de som växer på botten , jag har bara Andmat från granens damm i mina kar tog det mest för att ha färskt grön foder året om till slöjstjärtarna och sedan lär den var bra på att hålla vattnet rent. Men jag gillar flyt växter de gör karet lite mer naturtroget.
                      In vino veritas, in aqua sanitas

                      Kommentar

                      Arbetssätt...