Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #16
    I djuraffärer är du ju oftast bara på genomgång, dvs. dom ska bara vara där i nån/några veckor innan dom blir sålda och får bättre miljöer, dock borde dom ju få det bättre under den tiden-

    Även om dom "bara" är 5 stycken så har dom fortfdarasnde ingen yta att simma av sig på...

    Bara för att dom kan stå stilla utan att de rör vid varandra, så behöver dom mer
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Gina
      • May 2008
      • 41

      #17
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Även om dom "bara" är 5 stycken så har dom fortfdarasnde ingen yta att simma av sig på...

      Bara för att dom kan stå stilla utan att de rör vid varandra, så behöver dom mer
      om du nu tror att vi plågar dem så ska du få massor av foton på just dem akvariumena jag pratar om. dem är inte för små. fiskarna kan röra sig naturligt. det finns gott om utrymme,

      Kommentar

      • Gina
        • May 2008
        • 41

        #18
        Ursprungligen postat av JojjeN
        I djuraffärer är du ju oftast bara på genomgång, dvs. dom ska bara vara där i nån/några veckor innan dom blir sålda och får bättre miljöer, dock borde dom ju få det bättre under den tiden-

        Även om dom "bara" är 5 stycken så har dom fortfdarasnde ingen yta att simma av sig på...

        Bara för att dom kan stå stilla utan att de rör vid varandra, så behöver dom mer
        så därför innebär det att dem ska ha det för litet tills dem blir sålda? det låter som djurplågeri för mig. till och med min lärare har varit där och klagat. Och då är hon utbildad inom djur områdena

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13131

          #19
          Ursprungligen postat av Gina
          så därför innebär det att dem ska ha det för litet tills dem blir sålda? det låter som djurplågeri för mig. till och med min lärare har varit där och klagat. Och då är hon utbildad inom djur områdena
          Om hon nu är utbildad så borde hon veta om lagen om minimum på 40L Hur som så tycker jag du åtminstone bör ha ett 54 Liters till dina yngel!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Gina
            • May 2008
            • 41

            #20
            Ursprungligen postat av åheim
            Om hon nu är utbildad så borde hon veta om lagen om minimum på 40L Hur som så tycker jag du åtminstone bör ha ett 54 Liters till dina yngel!
            då kanske du borde veta att hon inte har något med fiskarna på skolan att göra.

            du tycker, men det är skillnad på vad jag tycker. och jag anser inte att jag behöver ett gigantiskt akvarie till yngel som jag kanske inte får så många av ändå.

            men jag uppskattar ändå att du sa vad du tyckte.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13131

              #21
              Ursprungligen postat av Gina
              då kanske du borde veta att hon inte har något med fiskarna på skolan att göra.

              du tycker, men det är skillnad på vad jag tycker. och jag anser inte att jag behöver ett gigantiskt akvarie till yngel som jag kanske inte får så många av ändå.

              men jag uppskattar ändå att du sa vad du tyckte.
              Men låt dem bara gå kvar då i stora karet... nu tycker jag igen
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Jenny054
                • May 2007
                • 920

                #22
                Ursprungligen postat av Gina
                inga djur mår dåligt på skolan, men om dem skulle göra det så hjälper vi dem i så fall på det bästa sättet vi kan.

                Börja med att skaffa större akvarium!
                Du skriver ju sjäkv att ni ska hjälpa dom. Gör det då!
                The fish is jumping.....
                Bloggen:
                http://aquastyle.blogspot.com/
                Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                Kommentar

                • Gina
                  • May 2008
                  • 41

                  #23
                  Ursprungligen postat av åheim
                  Men låt dem bara gå kvar då i stora karet... nu tycker jag igen
                  nej för där måste jag ha någon form av "bur" för att dem inte ska bli uppätna. och det är den "buren" jag vill slippa för att det är fult att ha i akvariet

                  Kommentar

                  • roger96
                    • September 2008
                    • 22

                    #24
                    På Jordbruksverkets hemsida står bl. a. följande:
                    Minsta utrymme
                    Vattenvolymen i ett akvarium bör inte vara mindre än 40 liter. Akvariets volym, yta och djup ska vara anpassat efter fiskarnas storlek, antal och beteende.
                    Klotformade akvarier
                    Grundregeln är att du inte får hålla fiskar i klotformade akvarier.

                    Kommentar

                    • Gina
                      • May 2008
                      • 41

                      #25
                      Ursprungligen postat av roger96
                      På Jordbruksverkets hemsida står bl. a. följande:
                      Minsta utrymme
                      Vattenvolymen i ett akvarium bör inte vara mindre än 40 liter. Akvariets volym, yta och djup ska vara anpassat efter fiskarnas storlek, antal och beteende.
                      Klotformade akvarier
                      Grundregeln är att du inte får hålla fiskar i klotformade akvarier.
                      vad bra då att vi inte har några klotformade akvarium

                      Kommentar

                      • Charlottis
                        • December 2007
                        • 579

                        #26
                        Ursprungligen postat av Gina
                        då kanske du borde veta att hon inte har något med fiskarna på skolan att göra.

                        du tycker, men det är skillnad på vad jag tycker. och jag anser inte att jag behöver ett gigantiskt akvarie till yngel som jag kanske inte får så många av ändå.

                        men jag uppskattar ändå att du sa vad du tyckte.
                        Om du nu redan har bestämt dig för att du ska ha ett minikar, varför frågar du ens oss då? Minst 40 liter ska du ha.

                        Kommentar

                        • Gina
                          • May 2008
                          • 41

                          #27
                          Ursprungligen postat av Charlottis
                          Om du nu redan har bestämt dig för att du ska ha ett minikar, varför frågar du ens oss då? Minst 40 liter ska du ha.

                          jag frågade bara vad som var bäst. så att jag vet

                          Kommentar

                          • Charlottis
                            • December 2007
                            • 579

                            #28
                            Ursprungligen postat av Gina
                            jag frågade bara vad som var bäst. så att jag vet
                            Och bäst är över 40 liter, så nu vet du vad du ska satsa på.

                            Kommentar

                            • JojjeN
                              • June 2008
                              • 3567

                              #29
                              Ursprungligen postat av Gina
                              då kanske du borde veta att hon inte har något med fiskarna på skolan att göra.

                              du tycker, men det är skillnad på vad jag tycker. och jag anser inte att jag behöver ett gigantiskt akvarie till yngel som jag kanske inte får så många av ändå.

                              men jag uppskattar ändå att du sa vad du tyckte.
                              Om du inte kan ge dom ett akvarium dom trivs i ska du inte ge dig på att föda upp ynglena.

                              Ursprungligen postat av Gina
                              så därför innebär det att dem ska ha det för litet tills dem blir sålda? det låter som djurplågeri för mig. till och med min lärare har varit där och klagat. Och då är hon utbildad inom djur områdena
                              Jag sa inte det var okej, men det är iallafall mer förståeligt än om någon har 1 liters burkar hemma-
                              Tillbaks efter paus.

                              Kommentar

                              • dancehall
                                • May 2007
                                • 306

                                #30
                                Gina: Roligt att du går emot dig själv.
                                Ok, så bara för att en kanin KAN få plats och föröka sig i en bur som är 100 cm lång så betyder det väl inte att de trivs för det? Vad är det för naturbruksgymnasium du går på?
                                Och borde man inte få lära sig på ditt djur gymnasium att man alltid alltid ska ta djuren i första hand och alltid se till att de mår bra?
                                Tycker du resonerar väldigt konstigt!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...