Ikea Expedit och akvarum :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #16
    Så det är deras bättre arbetsmiljö som gör att dom kan arbeta 14 timmars pass..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #17
      nu blandar Gaffelmannen ihop inlägget jag skrev om min nuvarande japanresa, och mina tidigare erfarenheter från polen.......

      LÄS INLÄGGEN INNAN DU SVARAR.

      för övrigt så var arbetstiden i polen vid det tillfället 7,5 timmar per dag, 5 dagar i veckan......
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • zoolander
        • August 2008
        • 271

        #18
        Ingen som vågar gissa på hur stort akvarium man kan placera på hyllan? Hade gärna viljat köpa ett 120+

        Kommentar

        • Erik...
          • May 2006
          • 1459

          #19
          Skaffa en annan möbel, Kensa har redan ställt utan allt tvivel att Kensa är expert på området och har förklarat att (och varför) det är riskabelt redan med det akvarium du har därpå.

          Själv är jag utbildad möbelsnickare och har över 30 års erfarenhet av att använda diverse riskabla akvariemöbler, och det där du har är bland det mest riskabla jag sett. Inte nog med att det är en ovanligt klen möbel, så har du försämrat förutsättningarna ytterligare genom att använda den på ett icke avsett sätt.

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #20
            betvivlar skarpt att försäkringsbolagen skulle anse att den möbeln är lämplig
            astt belasta mer än det som tillverkaren säger....dvs max 60 kg.

            redan ett 60 liters kar väger ju runda slängar 70-90 kg...beroende på inredning.

            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #21
              Ursprungligen postat av Kensa
              betvivlar skarpt att försäkringsbolagen skulle anse att den möbeln är lämplig
              astt belasta mer än det som tillverkaren säger....dvs max 60 kg.
              Dessutom har nog aldrig ikea i sin vildaste fantasi föreställt sig att möbeln slulle placeras liggande, svårt att tro att belastnings index beräknades för det..
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #22
                Ursprungligen postat av Gaffel
                Dessutom har nog aldrig ikea i sin vildaste fantasi föreställt sig att möbeln slulle placeras liggande, svårt att tro att belastnings index beräknades för det..

                jodå....
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Gaffel
                  • December 2007
                  • 6200

                  #23
                  Så om jag monterar upp bokhyllan "Billy" liggande på väggen och ställer stereon samt all min barsprit inne i bokhyllan så kommer Ingvar med ett leende att slanta självrisken för allt som blir förstört?
                  Life's a bitch and then you die..
                  "I might be right handed but im always left-winged"
                  Skriv på!

                  Kommentar

                  • zoolander
                    • August 2008
                    • 271

                    #24
                    Fast just Expedit är väl tänkt att både kunna stå och ligga.
                    Var på IKEA igår och hyllan låg i något rum och stod i ett annat...

                    Kommentar

                    • Erik...
                      • May 2006
                      • 1459

                      #25
                      Ursprungligen postat av zoolander
                      Fast just Expedit är väl tänkt att både kunna stå och ligga.
                      Var på IKEA igår och hyllan låg i något rum och stod i ett annat...

                      Jo det stämmer, men det är inte tänkt att belastas nämnvärt, i länken står det max 13 kg per hyllplan, inte 19 som du skrev... Och den ramen är som sagt av klenare material än själva hyllplanen.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...