ciklider, hur litet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    #16
    Inga ancistrus i ett kar under 100 liter...

    Kommentar

    • Simon--B
      • May 2008
      • 720

      #17
      Ursprungligen postat av MrDooZeR
      2st ancistrus
      1par fjärilciklid
      1par Röd dvärgciklid
      1par Neolamprologus pulcher, Kalambo
      1par blåstrups killi

      skulle detta funka bättre?
      Jag tror inte det funkar heller jag skulle max ha tex 1 par fjärill och 1 par röd dvärgciklid inte mer ciklider i ett sånt kar du kommer ångra dig sen.

      Jag gjorde samma misstag och hade för många ciklider det blev bara slagsmål :S

      Mvh Simon

      Kommentar

      • MrDooZeR
        • June 2008
        • 30

        #18
        okej thx, men om jag skaffar dvärgcikliderna också, vad kan jag ha för annan färglad rolig fisk ihop med dom? gärna nån som kan få yngel och kan ta hand om dom, inte guppy eller molly :P

        Kommentar

        • Simon--B
          • May 2008
          • 720

          #19
          Ursprungligen postat av MrDooZeR
          okej thx, men om jag skaffar dvärgcikliderna också, vad kan jag ha för annan färglad rolig fisk ihop med dom? gärna nån som kan få yngel och kan ta hand om dom, inte guppy eller molly :P

          Jag tycker Neontetror mycket fina och gör karet mer levande Men det är inte så jätte lätt att fy yngel med dem. Men dem flesta apistogramma är harem det betyder att dem kan leka med mer än en hona så jag skulle ha en sort i ditt kar men kanske 1 hane och 3 honor.

          10-20 neontetror eller Minortetror
          1+3 röd dvärgciklid
          och kanske något mer

          Kommentar

          • MrDooZeR
            • June 2008
            • 30

            #20
            thx alot för dom snabba svaren simon, saken är den att jag är trött på tetror :P kanske har neontetrorna kvar om inte syrran får dom då :P
            glöm inte mina fjärilciklider haha :P
            ska kika så kommer jag med förslag strax

            Kommentar

            • Simon--B
              • May 2008
              • 720

              #21
              Okej tack skynda men förslag för jag ska snart logga ut haha :P mVh Simon

              Kommentar

              • MrDooZeR
                • June 2008
                • 30

                #22
                2st ancistrus
                1+1 fjärilciklid
                1+3 röd dvärgciklid
                1+2 Madagaskar-regnbåge eller dvärggurami
                1+2 Daffodil eller Buescher´s prinsessa

                skulle nått av Madagaskar-regnbåge eller dvärggurami och Daffodil eller Buescher´s prinsessa gå ihop med övriga?

                Tacksam för svar

                Kommentar

                • Simon--B
                  • May 2008
                  • 720

                  #23
                  Jag tror du tar i för mycket rivirhävade fiskar Jag tycker bara du ska ha max 2 sorters ! Tex 1+2 röd dvärgciklid och 1+1 fjärill och kanske några tetror eller något sån för det blir mycket bråk om riviren annars Mvh Simon

                  Ansictrus går inte ha i 100 liter

                  Kommentar

                  • MrDooZeR
                    • June 2008
                    • 30

                    #24
                    1+2 röd dvärgciklid och 1+1 fjäril och endlers, skulle det funka då?

                    Kommentar

                    • Simon--B
                      • May 2008
                      • 720

                      #25
                      Ursprungligen postat av MrDooZeR
                      1+2 röd dvärgciklid och 1+1 fjäril och endlers, skulle det funka då?
                      Ja det skulle jag tro men börja lägga i lite fiskt i taget och sen om det funkar bra kanske några mer fiskar ( Men jag kan inte lova att ciklderna kan samsas om akvariumet)Mvh Simon

                      Kommentar

                      • MrDooZeR
                        • June 2008
                        • 30

                        #26
                        vi får prova och se annars har syrran också akvarium Thx för dina snabba svar

                        Kommentar

                        • Simon--B
                          • May 2008
                          • 720

                          #27
                          Ursprungligen postat av MrDooZeR
                          vi får prova och se annars har syrran också akvarium Thx för dina snabba svar
                          Var så lite bara roligt att hjälpa till Mvh Simon

                          Kommentar

                          • JennyH
                            • March 2009
                            • 23

                            #28
                            Ny på detta men jag har funderat på att skaffa ett Mollyhotell 80 liter då vi inte har plats med större.
                            Funderat på Lamprologus brevis. Vilka fiskar kan man ha tillsammans med denna? Hur många rekommenderar ni? Vilken algätare kan man ha i detta kar?
                            Jag har funderat på att kanske ha en av arterna platy, endlers eller guppy samt otocinclus som algätare,vad tror ni om detta?
                            Ph ska enligt denna hemsida ligga på mellan 7.8-9 för Lamprologus brevis. Hur gör man för att få ett sådant ph? Är det mycket arbete med att hålla ph inom en rätt nivå? Då ph måste ligga mellan 7.8-8 för att alla fiskar ska trivas.
                            Mvh Jenny

                            Kommentar

                            Arbetssätt...