Ångrat mig igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #16
    Går 10 barber och de 10 kardinaleterorna bra ihop då? Eller ska jag ta den ena sortens fisk och kanske ta 20 av en sort?
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Fast har central och syd amerika kar, så den passar nog inte in från asien.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #18
        Nu närmar sig den stora dagen, vad tror ni om:

        1 ancistrus, 3 algätare, 10 kardinaltetror, 3 guppys, 2 svärdbärare, 2 blackmollys, 2 indiska glasmalar.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #19
          Kan bli lite fullt i en 100 Liters. Det är vad jag tror iaf, eftersom Ancistrus och (Siamesisk?) algätare blir båda runt 15 cm långa

          Indiska glasmalar är tydligen väldigt svåra att hålla med, och behöver minst 120L.

          Kommentar

          • Wilda
            • August 2007
            • 342

            #20
            Hej !
            Fembandsbarber är väldigt trevliga och snälla fiskar, jämfört med Tigerbarber.
            De är stim fisk så dem vill helst vara minst 5 st.
            Dem är rörliga fiskar så du får lite rörese i ditt akvarium.
            Lycka till !
            Mvh Wilda
            190 L Platy. Praktbotia, mfl.
            85 L Krabba, Sesarmops tomato/flower
            54 L CR -S-SS.Körsbärsräkor med bebisar
            35 L Gula räkor med bebisar.Gula äppelsnäckbebisar

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #21
              Ursprungligen postat av Johanski
              Kan bli lite fullt i en 100 Liters. Det är vad jag tror iaf, eftersom Ancistrus och (Siamesisk?) algätare blir båda runt 15 cm långa

              Indiska glasmalar är tydligen väldigt svåra att hålla med, och behöver minst 120L.
              Tack för du sa det! Det var nämligen inte riktigt vad han i djuraffären sa, men tyvärr är dom ju inte riktigt uppriktiga.

              Då väljer jag bort algätarna och glasmalen, ska se om jag kanske kan skaffa några snäckor (?) istället. Men är inte dom hemskt fula när dom sitter på glaset?

              Eller kör jag bara ancistrus som städare och lägger till 10 (?) kardinaletertror till?

              Vad tycker ni?

              Förresten jag håller också på med ett 63 liters kar och donar nu, är det rimligt med 1 ancistrus, 3 guppys, 2 blackmollys, och 10 kardinaler där? Isåfall kan jag ju köra något annat i "stora" tänkte jag?
              Senast redigerad av JojjeN; 28 July 2008, 06:12.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              Arbetssätt...