Vad för fiskar, i mitt 112 l ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #16
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Whisky
      • April 2008
      • 108

      #17
      Ursprungligen postat av Charlottis
      Det låter ju bra
      Vilket märke är det på akvariet? Juwel? Deras ljusrampar som finns med när man köper akvariet är inte så bra, jag fick byta båda mina efter 2 månader.

      Ja, du kan nog bara vänta, så försvinner det. Du får gärna lägga upp en bild Vore roligt att se.

      Ja tänkte ta en bild , men nu är det rätt så mörkt i akvariumet...
      Men ska fixa det efter helgen, fungerar att sätta igång det lite i taget!
      Vet inte vad de är för akvarium, men rampen fungerade bara i 2-3 dagar

      Kommentar

      • Whisky
        • April 2008
        • 108

        #18
        Ställer en till fråga här i samma tråd, hoppas någon ser den!
        Vad för fiskmat är bäst för Guppy & Fjärilsciklid?
        Och sen algetabletter till kuhlii & mal ?

        Kommentar

        • Charlottis
          • December 2007
          • 579

          #19
          De gillar nog lite allt möjligt. Räkmix, artemia, flingfoder. Måste bara varna lite. Jag har haft guppy och fjärilsciklid tillsammans nu ett tag. Det gick bra i en månad ca, men idag har den ena Fjärilen nästan jagat ihjäl mina båda guppyhanar. Slöjorna är heeelt trasiga, bara smala smala remsor efter varandra. Jag får hoppas de klarar sig alls. Vet dock inte varför hon fick ett sånt ryck, har ju hört att de är snälla.

          Algtablett ska nog funka bra!

          Kommentar

          • Whisky
            • April 2008
            • 108

            #20
            Nu är akvariet igång , det finns 3 guppys 1 hane + 2 honor som köptes för några veckor sen, sedan även 3 Red Crystal-räkor som köptes idag!
            Vilka fiskar skulle mer passa i detta akvarium, som INTE äter mina räkor!

            Det är gott om växter och andra gömställen!

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #21
              Två st ancistrus hade väl varit perfekt? Har du relativt strömt i avkariumet med mycket gömställen så kommer dem trivas mycket bra tror jag.

              Kommentar

              • Whisky
                • April 2008
                • 108

                #22
                Ursprungligen postat av johanski
                Två st ancistrus hade väl varit perfekt? Har du relativt strömt i avkariumet med mycket gömställen så kommer dem trivas mycket bra tror jag.
                Okej, har kollat lite på de, främst Drakmalen, fungerar 112 l för dom eller är det för litet?

                Sen tänkte jag fråga ännu en sak, hehe , känns bättre att fråga här, litar inte riktigt på djuraffärerna, så äter Trådfensregnbågsfisk/ Paradisfisk räkor?!

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  #23
                  Trådfensregnbågsfiskar har väl relativt små munnar, så dem borde nog inte kunna äta upp dina räkor ^^ Har även läst att dem inte ens bryr sig om räkyngel, så det går nog hur bra som helst.

                  Drakmalen ser ju lite småläskig ut enligt min mening. Men du kan säkert ha ett par sådana i mindre storlek, sen uppgrader akvarium / sälja/skänka bort dem när dem blir lite för stora.

                  Kommentar

                  • Whisky
                    • April 2008
                    • 108

                    #24
                    Det blev Trådfensregnbågar och faktiskt Galaxys, även om jag tror att dom vill vara fler än 5 av varje, med ville börja såhär, båda är ju vädligt små, tänkte först och främst på mina små räkor
                    Så nu fattas bara en eller två ancistrus till akvariumet sen får det vara bra!
                    Imorgon blir det 25 eller 50% vattenbyte, vilket är bäst efter att fått så pass många nya fiskar till akvariumet?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...