Två större stim - nybörjare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    Var bara ett förslag, då det börjar likna ett större projekt mer och mer. Du kan säkert be Kjell eller Admin att flytta den, om du önskar det

    MVH Johan

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Det bästa och lättaste är nog att starta en ny tråd.

      Du skär av hela flaskan där den smalnar av och vänder halsen inåt istället. Den sitter hyffsat fast av sig själv och när du ska tömma den (om du har tur) är det bara att ta bort halsen. Kanterna är inte heller så vassa att fisken skär sig, så det behöver du inte oroa dig för.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        Lägesrapport:

        Belastningen på lilla karet har nu minskat med 6 "större" firrar (1 ancistrus och 5 corydoras). Det märks redan på innevånarna i lilla karet. Den tidigare så blyga mörka ancistrusen vågar komma fram på ett helt annat sätt, räkorna knallar självsäkert på botten och microrasbororna håller sig inte gömda längre, utan kommer fram. Det var nog lite för livat för de försiktigare innevånarna i lilla karet tidigare tror jag. Jag tror det blir ännu bättre bara jag lyckas fånga neonerna i lilla karet.

        I stora karet verkar ancistrusen stortrivas. Den far runt och kollar överallt. De svarta neonerna har också en massa för sig. De simmar parvis och gör blixtsnabba ryck hit och dit, för att sedan samlas i en grupp igen. Corydorisarna tar det lite lugnare. De håller tätt ihop, kollar lite här och där och ligger emellanåt still. Jag skall hålla extra koll på dem.
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        • TinaM
          • February 2008
          • 1040

          Ursprungligen postat av ansjo
          Det bästa och lättaste är nog att starta en ny tråd.

          Du skär av hela flaskan där den smalnar av och vänder halsen inåt istället. Den sitter hyffsat fast av sig själv och när du ska tömma den (om du har tur) är det bara att ta bort halsen. Kanterna är inte heller så vassa att fisken skär sig, så det behöver du inte oroa dig för.
          Ok, jag fortsätter äventyret i projekt.
          32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

          Kommentar

          Arbetssätt...