Har jag för många fiskar???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tougaye
    • January 2008
    • 209

    #16
    nu ska jag köpa ett nytt större akvarium .men jag håller ännu på min tes hjälp folk tycka om fiskar det är skit kul..jag har ju nyss lärt mej att det är en rolig hobby.jag vet att det finns folk som tycker att man ska göra på ett sätt eller på ett annat sätt.men jag är ju kock tänk om jag talade om för alla hur dom kulle göra allt det skulle va grymt drygt.mina fiskar mår bra inga nitrater och ingen fisk död men jag vill ha ett större kar..har du ett hör av dej.om du bor i västmaland

    Kommentar

    • Uddaveka
      • June 2007
      • 431

      #17
      Du kommer nog snart ha mer en 2-3 akvarium hemma:P Jag började med ett 100l för ett år sedan. Och hoppsn! Plötsligt är det 4 st:P Men det är en underbar hobby.

      Lycka till med ditt kar!

      p.s skulle tippsa om att köpa så stort kar som möjligt om du ska köpa ett till. Gärna minst 150l
      ~Love animals~
      Kramar Sofia
      160l, 100l, 54l, 40l

      Kommentar

      • toccata
        • January 2004
        • 1238

        #18
        Nitrat är ett ämne som växterna tar upp som näring.

        Nitrit är däremot ett giftigt ämne som du kanske får problem med i framtiden, med så många fiskar i akvariet.

        Vad jag menar är bara att ANLEDNINGEN till att så många ger tips här, är ju för att de har haft akvarier i åratal och vet mycket om vad som kan hända om man gör vissa misstag..

        Det är ju ingen som vill att dina fiskar ska må dåligt, eller dö. Så därför vill vi varna dig. Det är upp till dig om du vill ta varningen från många kunniga personer här på forumet på allvar..

        Jag hoppas du får tag i ett större akvarium så fort som möjligt. Ett tips: Köpa ett stort filter också så att du slipper dålig vattenkvalitet i de nya akvariet sen, och låt lite "filtersmuts" från ditt nuvarande filter sugas in i det nya..
        / Ebba

        Kommentar

        • Tougaye
          • January 2008
          • 209

          #19
          tack och jag har lyssnat och jag ska köpa ett större .och göra det mindre till ett molly akvarium med två eller tre arter av molly ..i saltat vatten eller bräckt...typ så dom kanske trivs lite bättre .men jag har en lite fråga vilka växter fixar saltat vatten ???och jag vill ha en mal eller alg fiskar i karet också.vilka kan ha saltat vatten??

          Kommentar

          • Tougaye
            • January 2008
            • 209

            #20
            och jag tror att vi kommer få svärdfisk yngel snart..

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #21
              Kul, med lite svärdbäraryngel!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Tougaye
                • January 2008
                • 209

                #22
                ja och fru tittar till akvarumet hela tiden ..hahaha

                Kommentar

                • _Lena_
                  • June 2006
                  • 1273

                  #23
                  Ursprungligen postat av Tougaye
                  tack och jag har lyssnat och jag ska köpa ett större .och göra det mindre till ett molly akvarium med två eller tre arter av molly ..i saltat vatten eller bräckt...typ så dom kanske trivs lite bättre .men jag har en lite fråga vilka växter fixar saltat vatten ???och jag vill ha en mal eller alg fiskar i karet också.vilka kan ha saltat vatten??
                  Svensk odlade mollysar klarar sig utmärkt utan salt i vattnet. Du kan söka på bräckt vatten under sötvattensfiskar, kombinera det med akvarielängd så får du veta vilka som passar i ditt akvarium.

                  Kommentar

                  • Tougaye
                    • January 2008
                    • 209

                    #24
                    jag va hos en fisk affär idag och frågade om silver molly ..och han sa att han har slutat med dom och dom andra färgerna ..för det va så stora problem med dom .dom bara tynade bort om dom inte hade salt i vattnet.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...