Nykop 450L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dada
    • December 2007
    • 58

    Nykop 450L

    Kopte ett Juwel vision 450L idag. det e inte mitt forsta akvarium, men jag skulle vilja ha lite tips av ni som har det pa klart me ciklider, skulle vilja ha nagra olika ciklider som passar ihop, kottatande, inte vaxtatande.
    Inte dvargciklider utan vanliga, med fina farger helst. Vilka skulle passa bra ihop 3-5 olika sorters... ? Sen har jag bestallt 6 pirayor till mitt andra akvarium, tror ni att dom skulle ga att ha ilag med ciklider? pirayorna kommer vara runt 8-10cm nar ja far dom.
    450L - 2 paroonhajar, 10 Golden ciklid, 1 delfinciklid, 1 papegojciklid, kardinalfiskar, 1 eldstjärt
    2x10L Kardinalfiskodling, Kampfiskodling
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

    #2
    Nja...pirayor ska du inte ha med cikliderna...
    Blå ciklider, flaggciklider, nyckelhål.
    Frånvarande nu mera men här ibland.

    Kommentar

    • danneregner
      • October 2006
      • 1347

      #3
      pirayor behöver ett eget akvarium.
      Diskus

      Kommentar

      • felix_ragnar
        • August 2006
        • 1424

        #4
        Håller med ovanstående.
        Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




        Kommentar

        • Dada
          • December 2007
          • 58

          #5
          Ok far bli sa att ja har pirayorna ensamma da. delfinciklid har jag funderat pa iaf... sen nagra gula ciklider o nagra bla kanske skulle passa
          450L - 2 paroonhajar, 10 Golden ciklid, 1 delfinciklid, 1 papegojciklid, kardinalfiskar, 1 eldstjärt
          2x10L Kardinalfiskodling, Kampfiskodling

          Kommentar

          • Dada
            • December 2007
            • 58

            #6
            nagon sa att man maste byta sanden varje ar for att det bildas bakterier som ar skadliga, stammer detta? for jag har redan sand som ar nagra ar gammalt, kan jag anvanda det? lr ska ja kopa nytt?
            450L - 2 paroonhajar, 10 Golden ciklid, 1 delfinciklid, 1 papegojciklid, kardinalfiskar, 1 eldstjärt
            2x10L Kardinalfiskodling, Kampfiskodling

            Kommentar

            • Koksalt
              • November 2007
              • 498

              #7
              Ursprungligen postat av Dada
              nagon sa att man maste byta sanden varje ar for att det bildas bakterier som ar skadliga, stammer detta? for jag har redan sand som ar nagra ar gammalt, kan jag anvanda det? lr ska ja kopa nytt?
              Inte behöver du byta sanden heller! Om karet är igång så räcker det med att slammsuga det lite då och då när det blir skitigt. Dom bakterier som bildas är bra bakterier Vid nystart så räcker det med att du sköljer igenom den så allt löst skräp försvinner.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

              Kommentar

              • Dada
                • December 2007
                • 58

                #8
                Ursprungligen postat av Koksalt
                Inte behöver du byta sanden heller! Om karet är igång så räcker det med att slammsuga det lite då och då när det blir skitigt. Dom bakterier som bildas är bra bakterier Vid nystart så räcker det med att du sköljer igenom den så allt löst skräp försvinner.
                jaa, vafan forsaljaren sa att man ska byta varje ar, ok men tack sa mkt da behover ja inte kopa sa mkt sand till da ja kan anvanda min gamla oxa. Tack!
                450L - 2 paroonhajar, 10 Golden ciklid, 1 delfinciklid, 1 papegojciklid, kardinalfiskar, 1 eldstjärt
                2x10L Kardinalfiskodling, Kampfiskodling

                Kommentar

                • Sultanen
                  • January 2008
                  • 2457

                  #9
                  Bra att du frågar oss här istället för att lita blint på "proffs" som tjänar pengar på dig
                  300L Räkkar
                  400L Växtakvarium
                  220L Saltvatten - Under uppstart
                  Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                  Kommentar

                  • Dada
                    • December 2007
                    • 58

                    #10
                    Ursprungligen postat av Sultanen
                    Bra att du frågar oss här istället för att lita blint på "proffs" som tjänar pengar på dig
                    Japp, och tur det finns arligt folk, som inte tjanar nat pa att ljuga Tack.
                    450L - 2 paroonhajar, 10 Golden ciklid, 1 delfinciklid, 1 papegojciklid, kardinalfiskar, 1 eldstjärt
                    2x10L Kardinalfiskodling, Kampfiskodling

                    Kommentar

                    Arbetssätt...