Bubbles is back!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bubbles
    • August 2007
    • 56

    #31
    Ursprungligen postat av Aircut64
    Ja asså du kan ju börja ge dom pellets Det ska funka jättebra min rackare åt ju pellets redan som liten ^^
    Okej lite kraftfoder så växer dom ännu mer........ hoppas att akvariet räcker över vintern... hihi...... nåväl.... dom växer och frodas ordentligt ska snart lägga in fler bilder..... ha det så länge
    Bubbles

    Kommentar

    • bubbles
      • August 2007
      • 56

      #32
      Rykande färsk bild ......

      Ursprungligen postat av Aircut64
      Nice såg dog tidigare idag nu har dom fått färg också TREVLIGT
      Nu har dom bestämt sig för sina färger, Musse i orangt och Mimmi kör nemostilen........ psst glömde ju berätta om Dino som vi införskaffade igårkväll tillsammans med lite nya växter, dom andra har dom tuggat på
      Nåväl, en ancistrus köpte vi.... Dino Slamkrypare..... han är fortfarande lite skygg, men Musse har simmat förbi honom 2 ggr idag.... lite roligt för dom är nyfikna, men försiktiga....... han kommer på bild lite senare i detta novembernummer....


      http://www.ladda-upp.com/bilder/1372/h-C3-B6stmodet

      Senast redigerad av bubbles; 16 November 2007, 15:38. Anledning: glömde en sak
      Bubbles

      Kommentar

      • addo
        • January 2007
        • 609

        #33
        Vad fina dom är, jag tycker det är skönt att se guldfisk utan slöjjfenor.

        Kommentar

        • bubbles
          • August 2007
          • 56

          #34
          Tackar

          Ursprungligen postat av addo
          Vad fina dom är, jag tycker det är skönt att se guldfisk utan slöjjfenor.
          Tack, det har ju varit lite som julafton, 2 små svarta figurer i min zinkbalja, och nu har vi nog packat upp paketet helt..... nu kan dom bara bli större.... hihi.......
          Bubbles

          Kommentar

          • bubbles
            • August 2007
            • 56

            #35
            Här kommer bilden på Dino....... slamkrypare......
            Bubbles

            Kommentar

            • bubbles
              • August 2007
              • 56

              #36
              Nya fina bilder....

              Ursprungligen postat av addo
              Vad fina dom är, jag tycker det är skönt att se guldfisk utan slöjjfenor.
              Hej igen.... god fortsättning till alla..... här är några nya bilder på Musse och Mimmi, mina fripassagerare i zinkbaljan som jag hittade i augusti 2007... fiskägg som hängde med på min nyinköpta näckrosplanta..... hihi

              http://www.ladda-upp.com/bilder/2286/mimmi-26-musse
              http://www.ladda-upp.com/bilder/2287/mimmi-26-musse

              En liten fråga, när vet man om det ska komma små nya guldfiskar.........
              Bubbles

              Kommentar

              • bubbles
                • August 2007
                • 56

                #37
                Nu har det hänt att Musse jagat Mimmi lite, är runt om henne hela tiden, puttar lite på henne...... när blir dessa könsmogna??????
                Bubbles

                Kommentar

                • Aircut64
                  • July 2007
                  • 1207

                  #38
                  Ursprungligen postat av bubbles
                  Nu har det hänt att Musse jagat Mimmi lite, är runt om henne hela tiden, puttar lite på henne...... när blir dessa könsmogna??????
                  Ja efter typ de blivigt 15cm kanske

                  Kommentar

                  • EvaPeva
                    • May 2007
                    • 765

                    #39
                    Hej.

                    Jättefina guldfiskar! Bra valuta för pengarna när du köpte näckrosen får man ju säga :-)

                    Mvh Eva

                    Kommentar

                    • bubbles
                      • August 2007
                      • 56

                      #40
                      seg startare

                      Ursprungligen postat av EvaPeva
                      Hej.

                      Jättefina guldfiskar! Bra valuta för pengarna när du köpte näckrosen får man ju säga :-)

                      Mvh Eva
                      Hej, tack för komplimangen. Har inte varit inne på zoopet sedan sist, det händer inte så mycket i akvariet mer än att dom växer lite.... ´Musse den store verkar har tappat något fiskfjäll på ena sidan.....ömsar dom fjäll eller??
                      Dom är pigga och glada i alla fall varje morgon när vi tänder ljuset och det är dax för lite frukost.
                      Bubbles

                      Kommentar

                      • bubbles
                        • August 2007
                        • 56

                        #41
                        Bubbles här.... long time .....since last time....... nåväl, måste ju snart ha födelsedag... hihi... jag hittade ju dom den 13 augusti, men hade dom ju vuxit pyttelite... så det är väl runt dessa dagar dom föddes.......... dom mår jättebra, äter bra och simmar bra..... ha det....
                        Bubbles

                        Kommentar

                        • Aircut64
                          • July 2007
                          • 1207

                          #42
                          Kul o se dig igen Bubbles !
                          Ser att allt går som det ska med fiskarna ^^ !

                          Kommentar

                          • bubbles
                            • August 2007
                            • 56

                            #43
                            Nu har det gått ett år sedan jag var inne och skrev om mina 2 små skyddslingar...... hur gick det sedan undrar kanske någon?? Musse och Mimmi har flyttat från 30-liters akvariet till en damm nu i juli månad, där dom har fått nya kompisar, dock lite större... Musse fann sig snabbt i gänget, Mimmi höll sig lite gömd bakom näckrosplantorna. Dom mår båda två bra, nu har vi bara Dino, antictrusen kvar.
                            Senast redigerad av bubbles; 29 July 2009, 16:22.
                            Bubbles

                            Kommentar

                            Arbetssätt...