Bubbles is back!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bubbles
    • August 2007
    • 56

    #16
    grattis

    Ursprungligen postat av Aircut64
    Jag har nyligen fått en guldfisk unge som liknar din guldfisk musse
    Grattis!!

    Jag funderade ett tag på om det var Koi, men då är det en guldfisk, vilken är skillnaden?
    Bubbles

    Kommentar

    • bubbles
      • August 2007
      • 56

      #17
      Alla råd är dyrbara!!

      Ursprungligen postat av Knyttet
      Ser trevligt ut det där

      Ett tips bara, ta bort krukorna från växterna och plantera dem i sanden istället. De brukar må bäst så. Stenullen i krukorna tar man också bort så gott det går.
      Trodde inte man kunde det, ska fixas till så fort som möjligt. Tycker bara att dom skulle flyta upp, kanske man kan lägga en liten sten, som håller på sanden........Tusen tack för rådet
      Bubbles

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        #18
        Ursprungligen postat av bubbles
        Grattis!!

        Jag funderade ett tag på om det var Koi, men då är det en guldfisk, vilken är skillnaden?

        Det är stor skillnad mellan koi och guldfisk Koi föds färgade och deras kroppsform är annorlunda och Koi har annorlunda ögon och mun. + Att Koi har mårrhår under käken vilket guldfisken inte har, koi simmar mycket snabbare också ^^ .

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #19
          Det där om skillnaderna stämmer väl inte riktigt ärligt talat. Orkar inte just nu men kommer säkert någon som orkar
          Senast redigerad av eriahl; 23 September 2007, 23:54.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #20
            ehm va ?

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #21
              Kan ta någon vecka innan koien får färg och simmar väl inte snabbare tycker jag iaf. Men det är ju en tolkningssak eller hur man säger. Petnoga har koien fler än två "morrhår" min bild men har för mig Kramfors nämnde det i någon tråd. Så då gluttade runt i mina bilder. Småsaker bara men ändå. Mitt förra inlägg lät otrevligare än menat tyvärr.
              Bifogade filer
              Senast redigerad av eriahl; 26 September 2007, 19:16.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • bubbles
                • August 2007
                • 56

                #22
                guldfärgen....

                Ursprungligen postat av eriahl
                Kan ta någon vecka innan koien får färg och simmar väl inte snabbare tycker jag iaf. Men det är ju en tolkningssak eller hur man säger. Petnoga har koien fler än två "morrhår" min bild men har för mig Kramfors nämnde det i någon tråd. Så då gluttade runt i mina bilder. Småsaker bara men ändå. Mitt förra inlägg lät otrevligare än menat tyvärr.

                Några morrhår har inte mina fiskar, så då satsar vi på guldfisk..... Musse, den stora har börjat få lite mer orange guldfärg huvudet.....

                Jag har tagit rådet med krukorna och nu är dom planterade i sanden.... mycket snyggare... tack för tipset.....

                Bubbles

                Kommentar

                • angrylinkan
                  • August 2007
                  • 265

                  #23
                  hejsan skulle bara säga att jag har följt dina två gäster i tystnad och tycker värkligen att det är skit kul att höra om dem , lite unikt sätt att skaffa husdjur på
                  lycka till
                  http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1918467

                  Kommentar

                  • Aircut64
                    • July 2007
                    • 1207

                    #24

                    Kommentar

                    • toccata
                      • January 2004
                      • 1238

                      #25
                      Nu lät det som om du har satt ner krukorna i sanden, men det har du väl inte? Krukorna och "luddet" som finns i dem ska bort, så att rötterna får vara löst i sanden Men du menade säkert så! Ja, växterna brukar må mycket bättre då
                      / Ebba

                      Kommentar

                      • bubbles
                        • August 2007
                        • 56

                        #26
                        någon som tänker på mej.....

                        Ursprungligen postat av angrylinkan
                        hejsan skulle bara säga att jag har följt dina två gäster i tystnad och tycker värkligen att det är skit kul att höra om dem , lite unikt sätt att skaffa husdjur på
                        lycka till
                        Lite kul är det verkligen, väntar på giraffen som ska stå i vår trädgård.......
                        Bubbles

                        Kommentar

                        • bubbles
                          • August 2007
                          • 56

                          #27
                          lite nya bilder

                          Ursprungligen postat av angrylinkan
                          hejsan skulle bara säga att jag har följt dina två gäster i tystnad och tycker värkligen att det är skit kul att höra om dem , lite unikt sätt att skaffa husdjur på
                          lycka till
                          Här får ni två nya rykande färska bilder, som jag passade på att ta när jag rengjorde i akvariet idag......
                          gå in på natur de två sista längst ner
                          http://www.ladda-upp.com/bilder-a/mimmi_o_musse-490.jpg


                          http://www.ladda-upp.com/bilder-a/mimmi_o_musse-306.jpg
                          Bubbles

                          Kommentar

                          • Aircut64
                            • July 2007
                            • 1207

                            #28
                            Ursprungligen postat av bubbles
                            Här får ni två nya rykande färska bilder, som jag passade på att ta när jag rengjorde i akvariet idag......
                            gå in på natur de två sista längst ner
                            http://www.ladda-upp.com/bilder-a/mimmi_o_musse-490.jpg


                            http://www.ladda-upp.com/bilder-a/mimmi_o_musse-306.jpg
                            Nice såg dog tidigare idag nu har dom fått färg också TREVLIGT

                            Kommentar

                            • bubbles
                              • August 2007
                              • 56

                              #29
                              färgklickarna

                              Ursprungligen postat av Aircut64
                              Nice såg dog tidigare idag nu har dom fått färg också TREVLIGT
                              Tackar tackar för komplimangen

                              Jäpp, Musse är nu helt orange, Mimmi har börjat få sin oranga färg på hjässan och på bakre delen av ryggen närmast stjärtfenan...... riktigt roligt med tanke på hur jag hittade dom i augusti, två små svarta små varelser och nu med lite mat och omsorg..... hihi..... förresten hur länge ska dom ha babymaten jag köpte.... ska jag gå in på lite mer kraftfoder??????
                              Bubbles

                              Kommentar

                              • Aircut64
                                • July 2007
                                • 1207

                                #30
                                Ursprungligen postat av bubbles
                                Tackar tackar för komplimangen

                                Jäpp, Musse är nu helt orange, Mimmi har börjat få sin oranga färg på hjässan och på bakre delen av ryggen närmast stjärtfenan...... riktigt roligt med tanke på hur jag hittade dom i augusti, två små svarta små varelser och nu med lite mat och omsorg..... hihi..... förresten hur länge ska dom ha babymaten jag köpte.... ska jag gå in på lite mer kraftfoder??????
                                Ja asså du kan ju börja ge dom pellets Det ska funka jättebra min rackare åt ju pellets redan som liten ^^

                                Kommentar

                                Arbetssätt...