310 L svensk fisk, frågor och funderingar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

    #76
    I S:t anna skärgård vid lagnö har de om sommaren ett grymt akvarie stående vid macken(illa placerat) men riktigt snyggt.
    Abborre, gädda, brax, mört, löja(mat), öring från odlingarna samt rengbågslax.
    De tar vatten via vortech pump direkt från lagnöströmmen så de har konstant östersjövatten.
    Sen har de faktiskt sand botten med lite vass baktill och en lite större gren från en fälld björk.
    I somras satte de i plattfiskar också.
    Tyvärr så var det någon turist som promt skulle ha de där öringarna och regnbågarna förra sommaren så då tog de in akvariet.
    Vad jag fattade som så var akvariet hemma gjort med måtten: 350*100*90 så det var riktigt grymt.
    De skulle ställa ut det i sommar igen så de som vill kolla så kom dit...de ställer ut akvariet den 1juni och om inga tråkigheter händer så står det där till den 1september.
    Frånvarande nu mera men här ibland.

    Kommentar

    • firefox75
      • April 2007
      • 1806

      #77
      Dog

      Tråden ut eller?
      Frånvarande nu mera men här ibland.

      Kommentar

      • landstrykeren
        • July 2006
        • 440

        #78
        Lägger upp en filmsnutt på några bäckrödingar jag och en kompis hade i ett akvarium i några veckor.
        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #79
          Lägger väl in en av toppkvalitet http://s93.photobucket.com/albums/l6...t=MVI_9277.flv
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • firefox75
            • April 2007
            • 1806

            #80
            landstrykeren o eriahl snyggt...verkligen snyggt.
            Några flera som startat upp söt svenskt???
            Frånvarande nu mera men här ibland.

            Kommentar

            Arbetssätt...