Äntligen fiskar i karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    Ursprungligen postat av rsoderberg
    Bra jobbat Anders, där är den vacker eller hur?
    Japp, de står ganska högt upp på önskelistan nu, de skulle passa fint i ett räkkar.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • topcabbie
      • January 2007
      • 128

      #17
      Ursprungligen postat av figo
      Riktigt snyggt!
      Ett litet tips är att sätta på någon mörk bakgrund på baksidan. Skillnaden skulle bli STOR.

      Lycka till iaf!
      Tack!
      Har satt dit en lite mörkare bakgrund, men är inte riktigt nöjd - ska hitta något som liknar en stenvägg, men tycker inte riktigt att jag har råd med en sån där snofsig plastbakgrund. Får väl vänta lite.
      /R
      /Roland
      Diabole in phoca mea, credo ut solana sunt vocare!
      (Djävlar i min själ, tror jag icke potatisarna äro kalla!)
      Hemsida Mina akvarier

      Kommentar

      • topcabbie
        • January 2007
        • 128

        #18
        Ursprungligen postat av rsoderberg
        Vilken tur för dig som bor nära Akvarielagret, Christer har en fisk hemma nu som är ca 3-4cm fullvuxen som är ny. Den är troligen aldrig odlad och ser nästan ut som en mini röding otroligt vacker.
        Var där och tittade på den.
        Mycket vacker, men också mycket asiatisk .
        Lite löjligt kanske, men jag vill inte blanda för mycket. Men när jag har tjatat till mig att få starta ett kar til....
        /Roland
        Diabole in phoca mea, credo ut solana sunt vocare!
        (Djävlar i min själ, tror jag icke potatisarna äro kalla!)
        Hemsida Mina akvarier

        Kommentar

        • Jenny_E
          • July 2004
          • 661

          #19
          Välkommen till akvarievärlden och lycka till med karet =)
          Vet precis vad du menar med djuraffärer som försöker "leka" experter... Finns en del i närheten av Hässelby ja.

          Kommentar

          • Demonia
            • July 2006
            • 1

            #20
            Jag kan rekommendera Akvarieleasings butik i Sundbyberg. Har du varit där och kollat?

            Kommentar

            • Blissan
              • March 2006
              • 151

              #21
              Grattis till akvariet!! Bra att du tar det lugnt i början och att du är kritisk till okunnig butikspersonal! Där ser du hur bra det vara att läsa på ordentligt innan du äntligen kom till skott med ett riktigt akvarium!
              Något som jag verkligen kan rekommendera är att gå med i en akvarieklubb där finns massor av riktig erfarenhet att hämta samt att man träffar fler "akvariegalningar" Tror nog att Spånga Akvarieförening är den som ligger närmast dig .Lycka till!

              Kommentar

              Arbetssätt...