Fisk död :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lone
    • October 2006
    • 13

    #16
    Jag matar med "Cichlid pellets" från Nutrafin. Fick det som tipps i akvarieaffären. Men sen besökte jag en annan akvarieaffär som har lite mer malawiciklider, där hade de ingen aning om vad det var för mat. Vilket inte kändes bra. Hade inga pengar på mig då, men tänker köpa ny mat på måndag. Vill vara på den säkra sidan. Men akvarieaffären där jag köpte fiskarna påstods ha matat dem med denna mat hela tiden.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13131

      #17
      är ingen expert på dessa "golden" men jag tror att stor del av utfodringen bör bestå av tinat frysfoder... flagellater uppkommer då maten inte är fullständigt smält när den når tarmen och då det blir det ett överskott av näring i tarmen som flagellaterna livnär sig på, min tanke är då att frysfodret är mer lättsmält ...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Lone
        • October 2006
        • 13

        #18
        Okej. Kanske får bli frysfoder då.

        Jag hade fiskarna i ca 4 dagar innan en fisk dog. jag matade kanske 3 gånger (väldigt små doseringar), är det då ens möjligt att det är jag själv som åstakommit fiskarnas bukvattensot?

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13131

          #19
          Nej det låter ju inte så troligt! det är kanske ändå så att efersom ditt kar bara varit igång ca 3 veckor så är nog inte vattnet riktigt ok och det har just dina fiskar reagerat på!?
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...