Lila fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmelie
    • August 2006
    • 107

    Lila fisk?

    Jag skulle vilja ha en lila fisk. Men nu undrar jag om det verkligen finns det som man kan ha i akvarium? Jag har ett 60 liters så det får inte vara en stor firre. Om någon vet. Svara gärna
  • Isuxs
    • December 2005
    • 796

    #2
    Kanske en Kampfisk då kan "gå" åt det lila hållet. Typ Blå/lila..
    360L Columbia skalar & sorgmantel tetra
    180L Ghost / Black skalar
    60L Räkor körsbär, tiger, zebra, blå, amano

    Kommentar

    • Emmelie
      • August 2006
      • 107

      #3
      Kan bli dumt eftersom jag har guppys. de går väl inte alltför bra ihop?

      Kommentar

      • Rainbowalker
        • November 2005
        • 367

        #4
        Mina Hongi red Top ciklider är vackert mörklila/blå på kroppen...
        men dom kanske inte kan vara i 60l...
        Rainbowalker
        "It is nice to be important but it's more important to be nice"

        Kommentar

        • Nils Holmström
          • November 2004
          • 2195

          #5
          Ganska lila malawiciklidet: http://195.149.144.149/images/56/5691851729.jpg

          dock inget som är lämpligt för 60 liter, dock.

          annars håller ajg nog emd föregående talare, leta reda på lila kampfisk. kampfisk kan funka med guppy, så länge inte hanarna är för "fladdriga".
          222 liter Malawi

          Kommentar

          • Fiddan
            • June 2006
            • 885

            #6
            Nils Holmström, de där fiskarna på den bilden ser ut att ha det trängre än vad en sådan skulle haft i ett 60l akvarie
            skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

            Kommentar

            • Emmelie
              • August 2006
              • 107

              #7
              Vad menas med fladdriga?
              Och jag vill nog inte ha ciklider. ja tycker de ser läskiga ut:P och stora.
              ja håller mig till de små. max en slöjstjärt, och de är fina.
              Förrresten. funkar 2 slöjstjärtar i ett 60 liters med 26 gradigt vatten? har 5 platys och 6 guppys och en ancistrus.
              Senast redigerad av Emmelie; 19 November 2006, 22:25.

              Kommentar

              • C.Ciklid
                • February 2005
                • 12055

                #8
                Lite väl litet för 2 slöjguldisar... http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=54 Guldfiskar blir stora och de gluffsar lätt i sig guppyn, mindre tetror mf. bara individerna går in i munnen.

                Med fladdriga menas att det är varianten slöjguppy http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=34 Hanarnas stjärtfena är som en slöja.

                En kampfisk kan fungera, finns olika varianter på utseendet på dessa med. Bara du har tillräckligt med gömställen så den inte blir lätt mobbad och att du inte har för kraftig cirkulation på vattnet.

                //Camilla
                De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                Kommentar

                • Emmelie
                  • August 2006
                  • 107

                  #9
                  Ursprungligen postat av C.Ciklid
                  Lite väl litet för 2 slöjguldisar... http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=54 Guldfiskar blir stora och de gluffsar lätt i sig guppyn, mindre tetror mf. bara individerna går in i munnen.

                  Med fladdriga menas att det är varianten slöjguppy http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=34 Hanarnas stjärtfena är som en slöja.

                  En kampfisk kan fungera, finns olika varianter på utseendet på dessa med. Bara du har tillräckligt med gömställen så den inte blir lätt mobbad och att du inte har för kraftig cirkulation på vattnet.

                  //Camilla

                  Jasså okej, jag som länge velat ha de=/ dyrt med större akvarium.
                  jasså men då är de riktigt fladdriga i så fall. hehe. mycket fenor och grejjer.

                  ja, en kampfisk är för mig väldigt mycket fenor och fina färger, men gömställen finns. men jag har en fisk som verkligen mobbar alla. det är en platy och han är på en annan platy hane och alla andra platys med för den delen. vet inte vad som är felet. om han har fär lite honor. han har en "egen" hona men hon är lite hängig.

                  Kommentar

                  • batski
                    • October 2004
                    • 8891

                    #10
                    Ursprungligen postat av Emmelie
                    Jasså okej, jag som länge velat ha de=/ dyrt med större akvarium.
                    Ibland kan man göra riktiga fynd på nätet.

                    Ursprungligen postat av Emmelie
                    men jag har en fisk som verkligen mobbar alla. det är en platy och han är på en annan platy hane och alla andra platys med för den delen. vet inte vad som är felet. om han har fär lite honor. han har en "egen" hona men hon är lite hängig.
                    Hur många platies har du? Och hur många honor och hanar?
                    "The animals of the world exist for their own reasons.
                    They were not made for humans
                    any more than black people were made for whites
                    or women for men." - Alice Walker

                    Kommentar

                    • Emmelie
                      • August 2006
                      • 107

                      #11
                      Ursprungligen postat av batski
                      Hur många platies har du? Och hur många honor och hanar?
                      Jag har 2 platy corall honor och en platy corall hane och sedan 1 platy sunset hona och en platy sunset hane. det är platy sunset hanen som är de stora problemet och den han mobbar mest är corall hannen. men han är även på honorna. man ser att corallen drar in fenorna och att han spenderar största tiden med att gömma sig och hålla sig borta ifrån honom.

                      Kommentar

                      • _Lena_
                        • June 2006
                        • 1273

                        #12
                        Ett par honor till kanske skulle roa killen och hålla honom borta från att mobbas.

                        Kommentar

                        • Emmelie
                          • August 2006
                          • 107

                          #13
                          Ursprungligen postat av _Lena_
                          Ett par honor till kanske skulle roa killen och hålla honom borta från att mobbas.
                          ja det är sant, men de verkar inte finnas där ja bor.i alla fall inte den lilla storleken, tycker de lite större är "fulare".

                          Kommentar

                          • MaxRobban
                            • August 2006
                            • 1048

                            #14
                            Det finns faktiskt lila guppy... finns triangelstjärtsguppy som går mot lila färg om du lyckas få tag på det. En annan liten fisk som har en del lila i sig är Regnbågskejsar tetra... den har ett lila lyster i sig...

                            Här har du en purple delta guppy, svårt att se på bild men stjärten på den är lila.



                            Moskvablå-lila

                            Senast redigerad av MaxRobban; 24 November 2006, 05:00.

                            Kommentar

                            • Healena
                              • May 2006
                              • 1440

                              #15
                              Jag köpte i helgen en jättefin lila kampfiskhanne, med både röda & blåa fenor
                              Tyvärr har jag ingen bild ännu..men han är VERKLIGEN lila!!
                              Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
                              // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

                              Kommentar

                              Arbetssätt...