Sniglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #16
    Jag har också Botia Striata (Zebra-botia). Jättefina.
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • ztaffe
      • December 2004
      • 49

      #17
      Jag tycker att den lilla snigel ( akta dig..) jag har är lite och gullig. Man ser den (eller om det är olika, tvivlar på att det är fler än 1-2) bara lite då och då. Men i stor mängd kanske de tar bort lite av charmen.

      Ursäkta min dåliga humor, lite för sent/tidigt på dan


      Edit. (tror att det är något fel på klockan på forumet, två timmar fel)
      "Ett akvarium i hemmet är bättre än tio i affären"

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #18
        jo 1-2 sniglar är kul å ha.

        forumets klocka går inte fel utan du måste gå in i kontrollpanelen och ställa in själv.

        gmt +1 och automatisk omställning till sommartid.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • ztaffe
          • December 2004
          • 49

          #19
          Aha, då ska jag fixa det
          "Ett akvarium i hemmet är bättre än tio i affären"

          Kommentar

          • Canistra
            • March 2005
            • 3

            #20
            Massa Sniglar

            Ursprungligen postat av Riva
            Tjena heter Robban jag undrar varför det börjar bli en massa jä-a sniglar i mitt akvarium vill inte ha dom där. Är det någon som vet varför? Köpte en ny växt undrar om dom kanske följde med där? Spelar väl förmodlingen ingen roll vart dom kom ifrån jag behöver iallafall hjälp att få bort dom. Är det någon som vet hur? info akvarium 500l , ph 6,5 , ca 30 grader , rötter , filtrerar över torv , byter ca 200l i veckan , har fullt med Diskus och sniglar.
            TJOHO!!Har samma problem som dig..Har plockat 5 st idag med en hov de fungerar.Men om jag kikar där igen om en timme eller så nog sjutton ser jag några igen...Ska på djuraffären nån dag o höra vad jag ska göra tycker inte att det ser så trevligt ut!!Lycka till vad har du för firrar???

            Kommentar

            • kentk
              • January 2004
              • 865

              #21
              Har oxå lyckats få en jävla massa sniglar efter växt inköp

              Jag fick ett tips att ställa ner ett glas i akvariet med en räka i och mörklägga.

              När man sedan på morgonen tänder så skall tydligen glaset vara fullt med sniglar ???

              Nån som kan bekräfta/dementera ?
              Vision 180L

              Kommentar

              • Iit_mutt
                • November 2004
                • 449

                #22
                Appropå hur sniglar kommer in i karen så var jag med om en liten mysko sak nu vid uppstarten av mitt 250L. Har haft ett överflöd av växter i mitt 170L kar (har inte gallrat ur just för att jag skulle göra det nu när 250karet startas upp och flytta över växterna dit) har inte haft en enda snigel i mitt 170kar, och jadå, jag håller koll efter dom i princip dagligen (när jag matar så brukar jag helt enkelt kolla så att allt står rätt till s.a.s.) men iaf, gallrade lite, flyttade över till mitt 250kar...och därifrån har jag minsann plockat inte mindre än 5 sniglar. Och det enda som kommit i so far är blästersand, bakgrund & växterna. Har inget med saken att göra, men jag vart lite förvånad iaf.

                Praktbotior är då som redan sagts ett bra tips
                Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

                Kommentar

                • kentk
                  • January 2004
                  • 865

                  #23
                  Jag börjar misstänka gruset/sanden.

                  Det kanske finns sporer ? ägg ? eller nåt dylikt som vaknar upp när gruset blir blött och varmt ?
                  Vision 180L

                  Kommentar

                  Arbetssätt...