vilka fiskar kan ja ha tesamans me........

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • teddy
    • August 2004
    • 9

    #16
    tack för svaret mats.
    förlåt om ja har uttryckt mig lite otydligt, ska försöka bättra mig.

    jag har köpt ett 71L kar tillsamns med ett 300L kar. I 71an fanns det redan lite dekorationer och nåra fiskar som är en segelfens mal(tror dom heter så)en blå ciklid, en black ghost, och en till liten mal som ja inte har hittat vad det är för nån än. Eftersom han ja köpte det av är bortrest har jag letat rett på fisk arterna här på zoopets fisk register genom att kolla på bilderna och sen se vad dom heter, på det sättet vet jag vad det är för fiskar i 71an. I 300 karet som ja inte har hämtat än ska det inte finnas några fiskar, inget förutom sand och vatten finns det i det just nu, så där ska jag ha blå cikliden när ja har fått hem det. black ghosten ska ja byta in mot andra fiskar. Så min fråga är, vad för fiskar tycker ni jag ska ha i 71an istället för cikliden å ghosten, å vad för fiskar ska jag ha i 300an tesamns me cikliden? Hoppas det blev tydligare nu. fortfarande tacksam för tips och råd! bra att ni säger till.

    Kommentar

    • shpend
      • August 2002
      • 2010

      #17
      Du kanske menar segelfenspleco? Dom brukar bli rätt stora.

      http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=318

      Kommentar

      • teddy
        • August 2004
        • 9

        #18
        du har helt rätt, det är en segelfenspleco.

        Kommentar

        • shpend
          • August 2002
          • 2010

          #19
          Dom växer rätt snabbt så du kommer nog få lägga i den i ett större kar senare.

          Kommentar

          Arbetssätt...