Jag ger upp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm 1
    • August 2015
    • 1

    #46
    Jag hade också problem med en grönalger i ett juwel kar. Jag gjorde rent orginalfiltret och då löste det sig. Efter jag rengjort filtret försvann algerna.

    Kommentar

    • bluebirch
      • January 2015
      • 39

      #47
      Hej igen!

      Vill bara än en gång tacka för alla råd. Huvudproblemet var helt uppenbart placeringen av akvariet - det fick för mycket dagsljus. Jag köpte en skimmer och började täcka över akvariet nattetid. Efter det har algerna aldrig återkommit, och ytan håller sig helt ren. Skimmern köpte jag i onödan. ;-)

      Nu är det kul igen och jag funderar på ytterligare ett par inneboende i akvariet. Några tips på fiskar som trivs med kardinaler, praktbotior, siamesiska algätare och ancistrus?

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #48
        Jag ger upp

        Ursprungligen postat av bluebirch
        Hej igen!

        Vill bara än en gång tacka för alla råd. Huvudproblemet var helt uppenbart placeringen av akvariet - det fick för mycket dagsljus. Jag köpte en skimmer och började täcka över akvariet nattetid. Efter det har algerna aldrig återkommit, och ytan håller sig helt ren. Skimmern köpte jag i onödan. ;-)

        Nu är det kul igen och jag funderar på ytterligare ett par inneboende i akvariet. Några tips på fiskar som trivs med kardinaler, praktbotior, siamesiska algätare och ancistrus?
        Tveklöst regnbågsfiskar, då de inte stör de andra och funkar utmärkt med dem. De har små munnar för sin storlek så kardinalerna är säkra. Har själv en grupp på 30 st. Parkinsons Regnbågsfisk tillsammans med en grupp siamesiska algätare och 14 st. Garra Flavatra.

        Du kan se dem här:


        Här är de inte fullvuxna och helt utfärgade ännu.
        Senast redigerad av Bluewing; 16 August 2015, 21:01.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • bluebirch
          • January 2015
          • 39

          #49
          Ursprungligen postat av Bluewing
          Tveklöst regnbågsfiskar, då de inte stör de andra och funkar utmärkt med dem. De har små munnar för sin storlek så kardinalerna är säkra. Har själv en grupp på 30 st. Parkinsons Regnbågsfisk tillsammans med en grupp siamesiska algätare och 14 st. Garra Flavatra.

          Du kan se dem här:


          Här är de inte fullvuxna och helt utfärdade ännu.
          Väldigt trevligt bottenmaterial i den filmen. Såhär i efterhand skulle jag valt ett annat bottenmaterial än det relativt grova grus jag har.

          Tack for tips! Finns flera sorters regnbågsfiskar ser jag också. Tål att tänka på!

          Tapatalked on some kind of Samsung tablet

          Kommentar

          Arbetssätt...