54 liter akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #16
    Inte så många fiskar i starten.
    Börja med enbart kampfisken, vänta en vecka och sätt i 5 tetror, vänta en vecka till och sätt i så många tetror till som du vill ha.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Pierre67
      • November 2011
      • 321

      #17
      Ett stim av nån rasbora sort istället för tetra tycker jag. Och kanske ett par dvärggurami?

      Kommentar

      • Cerwyn
        • December 2013
        • 9

        #18
        Blev lite övertalad i butiken att inte ta kampfisk i 54 l akvarium med andra fiskar.
        Så blev 6 guppys och 5 platy. Är detta rimlig börja eller finns det någon fisk som fungerar om det inte blir för trångt 3 ottos senare med.

        Kommentar

        • MonkanS
          • December 2011
          • 861

          #19
          Guppy och Platy... då blir det snart flera av dom. Båda sorterna är rätt duktiga på att yngla av sig. Jag tror att du snart får köpa dig ett större kar..
          Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

          Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

          Kommentar

          • henrikl
            • November 2012
            • 639

            #20
            Man ska inte alltid lyssna på de i zoobutiker.
            2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
            Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

            Kommentar

            • Cerwyn
              • December 2013
              • 9

              #21
              Så låta de leka och inte skaffa fler vore bättre nu alltså?:-)

              Kommentar

              • Cerwyn
                • December 2013
                • 9

                #22
                Är det vanligt att platys tappar färgen?

                Kommentar

                • Wolfprintz
                  • November 2013
                  • 2

                  #23
                  ska starta igång mitt 54liters akvarium, gick åt skogen förra gången slutade med att guppysarna dog bara ett fåtal kvar, har ett gammalt 220liters akvarium som jag tagit över av min sambo, som han hade låtit bara såttt med fiskar växter å allt .. började i höstas å rensade bort allt gammalt å fixxade till vattnet skaffade nya växter osv, dock lite för högt nitratvärde så jag håller på med vattenbyten nu gjorde första vattenbytet i det stora akvariumet på 30 procent, men nu har jag läst på en del så håll tummarna att mina 54 liters ska va igång snart, måste skölja ut det och allt grus och börja om från början samt få igång en bakteriekultur etc där ^^

                  än en gång håll tummarna att det går bättre denna gång har ytterligare två andra akvarium som ska igång ett litet på kanske 25-30liter och ett annat på typ 60 liter (?) tips å trix är välkommet, vill få alla fiskar å må bra och sen kunna ha både poladot botior och pakistanbotior igen (som dog i det gammla stora akvariumet pga förklarliga skäl av gammalt och för belastat vatten- lesson learned on the hard way) ://

                  Kommentar

                  Arbetssätt...