När kan jag skaffa fler fiskar? och ett par andra frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zureel
    • June 2010
    • 139

    #31
    Har fått min mammas gamla lilla akvarium nu och tänkte lägga upp ett par dåliga bilder har bara en dålig mobilkamera men tänkte bättre med en dålig bild än ingen bild.

    Mitt första akvarium


    Mitt andra akvarium (mammas gamla)

    Kommentar

    • skejtfisken
      • January 2010
      • 75

      #32
      ser fint ut är också lite ny men när du stoppade när ärtan var den fryst då

      Kommentar

      • Zureel
        • June 2010
        • 139

        #33
        nej inte när jag stoppade i den ärtor tinar väldigt fort de är så små

        Kommentar

        • Zureel
          • June 2010
          • 139

          #34
          Jag har stoppat i broccoli till dem några gånger och jag tror att det nu senast de insåg att det är mat för de 2 första gångerna även om alla fiskar plockade på broccolin så syntes det inte att de ätit nu när jag fiska upp dem efter att det legat i under natten var bara stammarna kvar hur ofta är lämpligt att erbjuda dom broccoli?

          Kommentar

          • Zureel
            • June 2010
            • 139

            #35
            Jag såg precis en av mina guppyhonor äta upp ett yngel hon fött mindre än 5 sekunder tidigare där kan man prata om att sakna moderskänslor blev lite förvånad

            Kommentar

            • skejtfisken
              • January 2010
              • 75

              #36
              om du vill att dom ska överleva kan du lägga dom i en hink och lägga i en syre tablet dom behöver bara vara där i en vecka mina överlevde då

              Kommentar

              • Zureel
                • June 2010
                • 139

                #37
                jo klart de skulle ha större chans om jag la dem i en annan burk men när honan tog den så snabbt skulle jag inte hunnit flytta på den

                Kommentar

                • skejtfisken
                  • January 2010
                  • 75

                  #38
                  aa men håll koll om du ser någon dom brukar föda mer en 1 jag fick typ 25-30 st

                  Kommentar

                  • Zureel
                    • June 2010
                    • 139

                    #39
                    dom får klara sig bäst dom kan med flytväxterna den här gången men kanske ska skaffa yngelbur alternativt ett minifilter till en liten yngelburk av något slag lite framöver ifall alla blir uppätna

                    Kommentar

                    • Agnez
                      • February 2007
                      • 337

                      #40
                      Ursprungligen postat av Zureel
                      jahaja då får det bli avlivning då för om redan inte funkar även när de är små så hinner jag inte fixa nåt av de andra alternativen
                      Puckot som sålde den får väl köpa tillbaka den. Det är väl rimligt när dom gjort fel???
                      Agnez

                      Kommentar

                      • skejtfisken
                        • January 2010
                        • 75

                        #41
                        Ursprungligen postat av Agnez
                        Puckot som sålde den får väl köpa tillbaka den. Det är väl rimligt när dom gjort fel???
                        haha låter bra :P

                        Kommentar

                        • Zureel
                          • June 2010
                          • 139

                          #42
                          jag har en liten fundering det är många som tillsätter salt regelbundet eller för att hjälpa skadad eller sjuk fisk hur tillsätter man det häller man bara direkt i det i kristallform eller ska det lösas upp på något sätt först?

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13132

                            #43
                            Ursprungligen postat av Zureel
                            jag har en liten fundering det är många som tillsätter salt regelbundet eller för att hjälpa skadad eller sjuk fisk hur tillsätter man det häller man bara direkt i det i kristallform eller ska det lösas upp på något sätt först?
                            vid sjukdom så kan du lösa upp salt i nån liter vatten (1dl/100L )!
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • Zureel
                              • June 2010
                              • 139

                              #44
                              ok bra att veta att det ska lösas upp ifall jag behöver tillsätta nångång

                              Kommentar

                              • Zureel
                                • June 2010
                                • 139

                                #45
                                Har precis haft mitt första dödsfall en av mina kardinalfisk har dött såg att den var krasslig igår när jag flyttade akvariet och den klarade kanske inte stressan av att jag sänkte vattennivån så mycket som jag gjorde innan jag fyllde på igen.
                                Den har varit lite krasslig förut misstänkte att en av mina columbianska tetror gett den ett tjuvnyp men den verkade bli bättre efter det men det vände väl igen. Så nu har jag bara 5 kardinalfiskar kvar men de verkar pigga och alerta så jag oroar mig inte.

                                Nån som vet på ett ungefär hur gamla de kan bli förresten

                                Kommentar

                                Arbetssätt...