hej min lillebror matade min guldfisk med sylt ! vad händer då, guldfisken var rätt så gammal redan. nu e han riktikg hög ser det ut som , kommer han att dö ?
hej min lillebror matade min guldfisk med sylt ! vad händer då, guldfisken var rätt så gammal redan. nu e han riktikg hög ser det ut som , kommer han att dö ?
Hej!! Det var ingen smart lillebror... Tror nog inte det är så nyttigt med sylt till guldfiskar... Men får hoppas att han klarar sig iaf...
Jag tror inte fisken kommer att dö bara för att den ätit sylt. Dock, om det var mycket sylt i akvariet kan möjligen det göra vattnet dåligt när den skall brytas ned. jag rekommenderar att du byter 30-40 % av vattnet, och sedan får vi se hur det går med fiskstackaren. Han/hon behöver ingen saltgurka.
Earth first! We´ll screw up the other planets later!
Min kompis gav sin guldfisk en bit äpple och han blev helt deppig, simmade jättelångsamt på botten, men sedan blev han normal igen (efter typ 1 dag).
Jag tror inte att den dör, gör som Jens sa, byt 30-40% av vattnet så blir det säkert bra
// Sofie
BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se 61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse. Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.
Bra fråga, surar ner vattnet och lär inte göra fisken på så mycket bättre humör heller, varför inte prova att mata med lite skalade ärtor, mygglarver eller någonting annat lite mer "normal" föda för en guldfisk?
Kommentar