27l + sump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trollsvans
    • November 2007
    • 1118

    #16
    Det kan eventuellt gå att ha någon liten goby, men jag skulle nog nöja med med lite skaldjur.
    Eller en sån här liten rackare: http://www.thepetstop.com/adminpics/22419.jpg
    //Troll

    Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #17
      Dem där är riktigt fräcka. Släng ner en levande sten, gräv hål i gruset och släpp ner en sån

      Kommentar

      • Trollsvans
        • November 2007
        • 1118

        #18
        Sen bara att akta tassarna, och hoppas att man kom ihåg att den äter upp sniglar, musslor, räkor etc...
        //Troll

        Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

        Kommentar

        • johag86
          • April 2006
          • 124

          #19
          Ursprungligen postat av sting
          Du har inte funderat att kolla i lagen innan du försöker vara spydig?
          Ska du säga?
          400 lit tanganyika
          160 pitbull

          Kommentar

          • sting
            • September 2007
            • 481

            #20
            Ursprungligen postat av johag86
            Ska du säga?
            Ja det ska jag lille vän Vad sägs om att du läser upp för mig vad det står i lagen?

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #21
              Sluta tjafsa!
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • sting
                • September 2007
                • 481

                #22
                Ursprungligen postat av Gaffel
                Min tråd! Jag tjafsar hur mkt jag vill
                Hehe.. Nej, Vi kan väl bara komma överens om att jag hade rätt, men jag var lite väl kritisk mot (Jonas?) Förlåt! Jag hade inte behövt bete mig som en knöl.

                Kommentar

                • Gaffel
                  • December 2007
                  • 6200

                  #23
                  Klicka på länken jag la upp och läs texten "Vattenvolymen i ett akvarium bör inte vara mindre än 40 liter. Akvariets volym, yta och djup ska vara anpassat efter fiskarnas storlek, antal och beteende." och Kjells kommentar..
                  Life's a bitch and then you die..
                  "I might be right handed but im always left-winged"
                  Skriv på!

                  Kommentar

                  • sting
                    • September 2007
                    • 481

                    #24
                    Jag vet gaffel Bara det att den andra tjaffsar om att det är 30l......

                    Sen är det ju "Om inte fiskarten är anpassad för blahablaha..." Finns så många kryphål att lagen är onödig.

                    Kommentar

                    • Gaffel
                      • December 2007
                      • 6200

                      #25
                      Lagen är kristallklar om än i mångt och mycket fullständigt sönderformulerad, ansvarsbefriande ord som bör kan i mitt tycke ersättas med ska "inte understiga 40 liter annat än i undantagsfall för yngelvård, karantän etc.
                      Life's a bitch and then you die..
                      "I might be right handed but im always left-winged"
                      Skriv på!

                      Kommentar

                      • johag86
                        • April 2006
                        • 124

                        #26
                        Sting, anledningen till att jag ej svarat är att jag hade för mig 30 liter, men det var 40. Du hade ingen aning, och ahde du det så undrar jag hur du kan säga att "den är totalt onödig" och tycka att den är luddig? Jag gillar marijuana, det tycker jag inte är så farligt, men lagen är kristallklar. Du tycker att vissa fiskar kan gå i 27 liter akvarium, men lagen är kristallklar.

                        Knöl.

                        Johannes
                        400 lit tanganyika
                        160 pitbull

                        Kommentar

                        • sting
                          • September 2007
                          • 481

                          #27
                          Johannes,

                          Du är väldigt spydig för att just ha haft ett betydande fel. Jag viste mycket väl att lagen gick vid 40l, Men du hade deffenitivt inte koll på det. Lagen är kristallklar? Nej, Jag vidhåller fortfarande att man kan tolka lagen på olika sett. Det har Kjell tagit med han också, Det är deffenitivt inget tvång att ha fiskar i större kar en 40l, därimot kan man diskutera om det är lämpligt?

                          Så du gillar marijuana? Jag antar att du förstår att jag inte är speciellt förvånad med tanke på dina löjlighetsväckande små inlägg. Ja, precis.. Jag tycker att vissa arter kan gå i ett 27l kar, Jag diskuterar gärna min ståndpunkt. Men det är en diskution som Johannes bör hållas utanför, Då han har visat att han inte klarar av att hålla en god ton i forumet.

                          Kommentar

                          • johag86
                            • April 2006
                            • 124

                            #28
                            måste jag kommentera?

                            Du hade ingen aning om lagen. Vare sig du tycker eller inte tycker så så är lagen kristallklar. Sen att jag håller yngel i 20litersbaljor just nu är en annan sak.

                            Som sagt... måste jag kommentera? vet inte var jag skall börja. Gaffel, har du nån ork?
                            400 lit tanganyika
                            160 pitbull

                            Kommentar

                            • Guest

                              #29
                              Ursprungligen postat av johag86
                              måste jag kommentera?

                              Du hade ingen aning om lagen. Vare sig du tycker eller inte tycker så så är lagen kristallklar. Sen att jag håller yngel i 20litersbaljor just nu är en annan sak.

                              Som sagt... måste jag kommentera? vet inte var jag skall börja. Gaffel, har du nån ork?

                              För de första så står de ingenstans att han ska ha fiskar i karet.. Och JO han visste om lagen...

                              Kommentar

                              • johag86
                                • April 2006
                                • 124

                                #30
                                Lille vän? Och hur gammal är du? Med dina formuleringar och dina tafatta försök att använda "finare" ord så verkar du vara runt 14?

                                I vilket fall. I lagen står det precis det du fått läsa. 40 liter. Du sa ju, och jag citerar ungefär för jag orkar inte använda quote, så här: "lagen är onödig eftersom den har en massa kryphål =D=D=D=D=D=D=D"

                                , varpå gaffel svarade att den är kristallklar, jag likaså, och ingen har berättat för dig ännu att du "hade rätt", eftersom ingen verkar tycka att du hade det?

                                Att diskutera vad du tycker om små akvarier och om lagen "är kristallklar" är onödig. Du verkade inte fatta min liknelse med att vad man tycker om lagen inte har påverkan hur den skall appliceras, i lagens och ordningens ögon. En lag är en lag, hur dum, ouppdaterad och onödig den än är.

                                Skall kag uteslutas då jag inte kan "Hålla god ton i forumet"? Detta har blivit en aktivitet för mej på kvällen, att gå in och se vad Sting har för nya självbekräftande ideer på zoopet. Jag skrattar åt dina inlägg. Hur är det som "god ton"?
                                400 lit tanganyika
                                160 pitbull

                                Kommentar

                                Arbetssätt...