Jag funderar på att gå över till saltvatten. Hur mycket svårare är skötsel av saltvattensakvarium jämfört med sötvatten? Jag har fin balans i mitt sötvattens akvarium, dammsuger lite runt växter någon gång i veckan och kör ett större byte 1 och skrubbar lite alger månadsvis. Tillsätter lite koldioxid varannan dag och växtnäring en gång i veckan. Thats about it. Hur mycket mer kräver ett saltvattensakvarium. Blir det lättare alger etc? Måste halter mötas dagligen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hur mycket svårare?
Collapse
X
-
Jag provade saltvatten för många år sedan och framförallt var det betydligt dyrare. Jag skulle fråga mer här: https://saltvattensguiden.se/
Där har du landets experter samlade.Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig Zoopet
-
Originally posted by Myspysbyxa View PostJag funderar på att gå över till saltvatten. Hur mycket svårare är skötsel av saltvattensakvarium jämfört med sötvatten? Jag har fin balans i mitt sötvattens akvarium, dammsuger lite runt växter någon gång i veckan och kör ett större byte 1 och skrubbar lite alger månadsvis. Tillsätter lite koldioxid varannan dag och växtnäring en gång i veckan. Thats about it. Hur mycket mer kräver ett saltvattensakvarium. Blir det lättare alger etc? Måste halter mötas dagligen?
Viva Leo Buscaglia
Comment
Comment