Vad skiljer söt och salt akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13132

    #16
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Alla Hotellen ser lika dana ut det ända som skiljer dem åt är storlekarna...tror nästan du börjar driva med mig nu
    Hörru Steene det är nog dax att tjacka ett par såna här http://blogg.passagen.se/barbalalabe...e/IMG_0905.JPG så du kan se skillnad på hotellen
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Estetfjortiz
      • March 2009
      • 365

      #17
      Locken på clownhotellen är annorlunda mot guppy/molly hotellen. Bilderna i annonsen är ett clown iaf.
      HETER NU MERA UNDERVATTEN!

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #18
        Tänker inte försvara mig längre,bilden är ett ynka 58L kar fiskarna man ser är världens minsta Malawi firrar där av den stora volymen där ut över,samt att karet står i ett dockrum där av dem stora fönsterna gentimot karet.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          #19
          Jag måste faktiskt hålla med Stene här, det är inget clownhotell det där, antinge guppy eller molly hotell, men inget clowhotell, detta då du inte har insug eller för den delen utblåsen där de ska sitta på ett clownhotell sen är det alldeles för högt och dåligt belyst för att vara ett clownhotell, de har mer kräm i ljuset än vad molly/guppy hotellen har.
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #20
            Jag som nästan hade förträngt denna tråd hehe...Du gjorde min dag Marnat som vanligt
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              #21
              Ursprungligen postat av Patrik Steen
              Jag som nästan hade förträngt denna tråd hehe...Du gjorde min dag Marnat som vanligt
              haha trevligt att kunna glädja
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13132

                #22
                Marnat: Karet i annonsen har ett strilrör på vänster sida precis som clownhotellet!


                Mollyhotell: http://www.zooimport.com/index-filer/image9941.jpg
                Clownhotell: http://3.bp.blogspot.com/_PyAPKIy0w8...lownhotell.jpg

                Vilket av dessa är samma modell som annonsen, om än storleken inte är densamma...
                Senast redigerad av åheim; 14 April 2010, 13:56.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • chainy
                  • February 2007
                  • 405

                  #23
                  Ursprungligen postat av NiXoN
                  Skillnaden kan vara att det finns en inbyggd skummare i systemet, kanske det är ett clownhotell? Har inte så bra koll på dom nanoburkarna.
                  Annars brukar själva karet vara samma som i sötvatten men utrustningen skilljer en hel del.

                  //NiXoN
                  Så skillnaden mellan ett sötvattens akvarium och ett saltvattens akvarium är alltså skummaren? eller är det annan utrustning också (bortsett ifrån inredning)?
                  Bilder på mina fiskar finns på;
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

                  Kommentar

                  • Yollis
                    • February 2010
                    • 479

                    #24
                    har hört nått om "sandvändare" ovh "vågmaskin" typ... men jag har noll koll
                    /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

                    "Happy Wife - Happy Life"

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      #25
                      Ursprungligen postat av Yollis
                      har hört nått om "sandvändare" ovh "vågmaskin" typ... men jag har noll koll
                      Sandvändare är djur typ sniglar,sjöstjärnor som vänder sanden för en i ett saltkar sen har dem fått benämningen"sandvändare"är det sådana du menar?
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #26
                        Ursprungligen postat av chainy
                        Så skillnaden mellan ett sötvattens akvarium och ett saltvattens akvarium är alltså skummaren? eller är det annan utrustning också (bortsett ifrån inredning)?
                        Skillnaden är väl saltet

                        Det finns idag de som kör saltakvarier utan skummare - Lasse har ju bloggat och skrivit mycket i forumet om hans skummarlösa saltakvarier.

                        Rent allmänt brukar ett saltakvarium oftast ha mycket starkare pumpar - minst 20-30 ggr vattenvolymen per timma, samt mycket starkare belysningen. Fast det finns saltvattensakvarier utan detta (fast då innehåller de nog inga koraller) och det finns sötvattensakvarier som också har detta.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • SimonSaysBaka
                          • August 2009
                          • 788

                          #27
                          Ursprungligen postat av chainy
                          Jag har alltid trott att skillnaden mellan saltvattensakvarium och sötvattensakvarium är att saltvatten är salt + saltvattensfiskar + ev. koraller.
                          Medan söt är sötvatten + sötvattensfisk + sötvattensväxter.


                          Så vad menas då med saltvattensakvarium som användas som sötvattensakvarium?
                          Är det inte då ett sötvattensakvarium?

                          http://www.blocket.se/orebro/Saltvat...0.htm?ca=8&w=1
                          3000 kr! men va fan, han som säljer måste ju ha rökt på som fan.
                          Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Kommentar

                          • Yollis
                            • February 2010
                            • 479

                            #28
                            Ursprungligen postat av Patrik Steen
                            Sandvändare är djur typ sniglar,sjöstjärnor som vänder sanden för en i ett saltkar sen har dem fått benämningen"sandvändare"är det sådana du menar?
                            har verkligen INGEN som hellst aning!
                            /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

                            "Happy Wife - Happy Life"

                            Kommentar

                            Arbetssätt...