Mitt rsm130

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matnil
    • October 2003
    • 464

    #61
    du och dina knappar! Vad var det för stenkorall?

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #62
      Ursprungligen postat av Matnil
      du och dina knappar! Vad var det för stenkorall?
      Ingen aning nån skit-ful liten sak ser ut som en pinne som står rakt upp
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Big_Sal
        • March 2008
        • 470

        #63
        Najs som fan! Ser att du behärskar din kamera väl nu Patrik! Är de små bilderna från ditt kar?
        //Salle

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #64
          Ursprungligen postat av PiaJo
          Helt underbara bilder!
          Tack ibland får man till det med Kameran synd att det är så sällan bara
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #65
            Ursprungligen postat av Big_Sal
            Najs som fan! Ser att du behärskar din kamera väl nu Patrik! Är de små bilderna från ditt kar?
            Dem är ifrån mitt kar
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #66
              Då åkte jag på mitt första Cyano-angrepp hela botten var täckt med rött slime,testade det mesta men inget funkade testade även att störa ut det genom att röra bland det, inköptes även ex antal sandvändare för att röra runt det allt för att störa ut det så skummaren tog det men inget har funkat

              Fick tipset att mörklägga 3 dygn med mörka handukar, under tiden ingen mat, mina mjukisar tar ingen skada dem klarar ett sådant här break,men ljuskänsliga Sten-Koraller klarar det inte så en liten som jag har fått ,fick ett nytt hem under dessa dagarna inte ens jag hade sagt nej till ett sådant hem

              Så en stremer köptes in för framtiden,den är riktad mot undre delen/delarna av karet så sanden rör sig hela tiden så algerna inte skall få fäste,så man får se vad den kan åstadkomma det får tiden se.Sen fick jag se Krabban jag köpte för länge sedan inte ofta han dyker upp där av den dåliga bilden den var för långt inne i karet.

              Sen en bild på lite mat till Kirurgen,det är sånt man har till Sushi går att köpa i vilken butik som helst skitbilligt än vad det kostar om man skall köpa nåt likvärdigt i en Akvariebutik en påse räcker nog fiskens livslängd,den äter Artemia annars också med stor aptit.

              Sen en bild när min Sinularia ömsar skinn då kan den se lite tråkig ut innan polyperna hittar ut,så imorgon kommer denna skapelse vara fullproppat med polyper ute i sin fulla längd,kommer även en bild hur sanden ser ut efter Cyano-Angreppet innan var allt man ser en röd hinna
              Bifogade filer
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Broddan
                • February 2007
                • 536

                #67
                Ser ju livsfarlig ut den där groggen på sista bilden

                Cyano = Usch! Du får lite variation jmf med sött med röd färg nu..

                Hoppas du får stuk på det.
                Hälsningar

                D

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  #68
                  Ursprungligen postat av Broddan
                  Ser ju livsfarlig ut den där groggen på sista bilden

                  Cyano = Usch! Du får lite variation jmf med sött med röd färg nu..

                  Hoppas du får stuk på det.
                  Det försvann än så länge ialla fall
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • Big_Sal
                    • March 2008
                    • 470

                    #69
                    coolt med krabba... trodde de käkade upp koraller o grejer... kanske finns snälla arter också... vad äter den här krabaten?
                    //Salle

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      #70
                      Ursprungligen postat av Big_Sal
                      coolt med krabba... trodde de käkade upp koraller o grejer... kanske finns snälla arter också... vad äter den här krabaten?
                      Som du nämner finns krabbor som äter det man inte dem ska äta,men denna är inte bra ihellerenligt artlistan men den har inte rört korallerna än den rensar med klorna på stenen efter gojs och annat.Jag ska ha 3 Krabbor i karet en är till för att äta Gröna Bubbelalger som man inte vill ha dem andra två vet jag inte vad det är föt nåt då dem hängde med i nån korall man har köpt eller nån sten dem är riktigt bra att gömma sig
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Big_Sal
                        • March 2008
                        • 470

                        #71
                        Just den grejen verkar vara det roligaste med salt, att man får med massa kryp o grejer när man köper LS... Just den aspekten som får mig att ibland glömma min ekonomiska situation och snegla på saltvärlden... Men det dröjer inte länge innan man är tillbaks i verkligheten...
                        //Salle

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #72
                          Lite bilder på lite Zoanthus(Knappar)har en kärlek till dessa,i början var jag lite nojig att ha sådan i karet då dem bär på Naturens farligaste Gifter,men eftersom dem är så vackra så får man ta den riskendet är inte alla som är så giftiga men några jag har är riktigt giftiga,man behöver inte ta upp dem och knapra på dem precis.Alla Koraller är giftiga mer eller mindre men så finns dem som är riktiga giftiga.
                          Sen placerade jag en sten vid min Stjärnpolyp så sprider den sig vidare på stenen,sen är det bara att ta upp den för att sälja eller byta med nån annan med nåt spännande
                          Bifogade filer
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #73
                            Kom hem idag och fick beskåda ett saltkar fullt i Blom då var min kväll räddad,för nåt vackrare får man fan leta efter
                            Bifogade filer
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Jenny_E
                              • July 2004
                              • 661

                              #74
                              Helt underbara bilder på fint akvarium!

                              Har ingen aning om vad rsm är (märke antar jag), följer allt man behöver med alltså? Av teknik etc.
                              Vad kostar det på ett ungefär?

                              Drömmer om ett korallakvarium, hade det när jag var liten och vill ha igen. Men det ligger ett antal år framåt i tiden.

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                #75
                                Ursprungligen postat av Jenny_E
                                Helt underbara bilder på fint akvarium!

                                Har ingen aning om vad rsm är (märke antar jag), följer allt man behöver med alltså? Av teknik etc.
                                Vad kostar det på ett ungefär?

                                Drömmer om ett korallakvarium, hade det när jag var liten och vill ha igen. Men det ligger ett antal år framåt i tiden.
                                Red Sea Max står det för,dem säljer ut en massa rsm nu man kan nog få det för en 5000kr helt nytt och all teknik finns inbyggt i sumpen som är där bak,vad man får köpa är all levande till,jag är nog uppe i en 25 000-30 000kr på mitt än så länge
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...