Mitt rsm130

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Mitt rsm130

    Här sänder jag en liten eller några nya som gamla bilder på mitt saltkar,det är ett rsm130L har ni några frågor angående detta eller kanske går ni i tankarna kanske så är det bara att fråga på
    Bifogade filer
    Mvh.Patrik
  • JacobT
    • January 2009
    • 573

    #2
    fint kar du har
    ><(((*>
    *> MVH jacob
    ><(((*>

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Saltkungen Stene

      Snyggt mannen !
      Allt väl i skogen ?
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av drd
        Saltkungen Stene

        Snyggt mannen !
        Allt väl i skogen ?
        I Skogen är det full snö kaos och så ska jag hämta tantan i kväll med mina fina nya sommardäck som befinner sig på bilen
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Ursprungligen postat av JacobT
          fint kar du har
          jag tackar bara lite fler skivisar och knappar sen är det till min belåtenhet
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • dezplay
            • January 2008
            • 161

            #6
            ja har en fråga!!! Hela korallberget med anemoner å skit, köper man det färdigt så att säga, eller bygger man upp de själv? Och vad är kostnaden för en start av ett sånt här snyggt, lagom stort saltkar?
            dra räva i môs, TIAHÔLM!

            Kommentar

            • NIC
              • January 2008
              • 5121

              #7
              Jäkla snyggt kar Stene, kanske man får se live i morgon!

              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #8
                Ursprungligen postat av dezplay
                ja har en fråga!!! Hela korallberget med anemoner å skit, köper man det färdigt så att säga, eller bygger man upp de själv? Och vad är kostnaden för en start av ett sånt här snyggt, lagom stort saltkar?
                Korallberget bygger du upp själv med hjälp av LS(Levande sten)sen fäster man Koraller efter behov på stenen,i regel när man köper dessa korallerna,knappar m.m så sitter dem redan på en sten som man placerar efter behov,vad man bör tänka på är att vissa arter bränner andra som ett försvar så då gäller det att inte placera dessa brevid varandra.

                Vad ett sånt här kostar kan jag inte riktigt säga det är ett antal tusenlappar bara en liten sten med knappar i en affär går nog på 3-400 hundra så det är svårt att säga,många som sysslar med salt köper det mesta Beg av andra det är en helt annan Beg marknad än den som råder inom söt sidan det är väldigt lätt att bli av med nåt och det man vill ha finns att köpa Beg
                Senast redigerad av Patrik Steen; 18 December 2009, 19:05.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Fint kar, synd att jag inte fick se det live då det var meningen, kanske någon annan gång, till sommaren när jag behöver lite utefisk kanske
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    #10
                    Ursprungligen postat av solis
                    Fint kar, synd att jag inte fick se det live då det var meningen, kanske någon annan gång, till sommaren när jag behöver lite utefisk kanske
                    Du är alltid välkommen till det tropiska Skåne
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #11
                      Ursprungligen postat av Patrik Steen
                      Du är alltid välkommen till det tropiska Skåne
                      Man tackar
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        #12
                        Jag har lite för högt Nitrat och fosfat så jag började med en metod som kallas för zeovit det går ut på att man har zeosten-aktivtkol och tre stycken flaskor med flytande vätska det är nog huvudkittet.Då har jag lagt kolet och zeovit stenen i ett av filterfacken bak på karet,sen tillsätter jag 0.2ml av den ena flaskan dagligen sen tillsätter jag en droppe av dem andra två flaskorna 2 ggr i veckan,man kan säga enkelt man tillsätter nån slags av bakterier som man matar med dem olika flaskorna och sen är det väl tänkt att dessa bakterier ska äta upp nitraten och fosfaten enkelt utryckt.Sen dagligen skakar jag om nätpåsen det grumset som kommer ut ska fungera som mat till korallerna.Denna metod är populärt bland dem som håller på med Stenkoraller då dessa kan få riktigt fina färger av denna metod,detta är en av metoderna för att bli av med fosfat och nitrat det finns andra metoder en är tex man tillsätter/doserar vodka

                        Hur det har blivit efter jag började?????inte hänt ett skit tycker jag fortfarande för högt men korallerna har börjat må riktigt fint om det är för denna metod det vet jag inte ,efter som dessa flaskorna kostade över 700kr och stenen nästan 200kr så vill man som en nybörjare som jag se lite resultat,men vad jag har hört så kan denna metod ta riktigt lång tid att få ett bra resultat.
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • SuperAquaMan
                          • August 2009
                          • 245

                          #13
                          Det er ju ut som en dröm. Lite mer knappar hade jag gärna sett

                          Vet ju inte när du startade karet men ofta så finns det ju mantisräka i levende sten som brukar följda med som oinbjuden gäst. Har du fått tag i honom eller har du lyckats bli utan?

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #14
                            Ursprungligen postat av SuperAquaMan
                            Det er ju ut som en dröm. Lite mer knappar hade jag gärna sett

                            Vet ju inte när du startade karet men ofta så finns det ju mantisräka i levende sten som brukar följda med som oinbjuden gäst. Har du fått tag i honom eller har du lyckats bli utan?
                            jepp fler knappar och då riktigt färgade och fler skivisar ska komma efterhandmantisen har inte kommit med men jag fick en krabba och en massa sjöstjärnor som följde med stenen som köptes beg detta karet har nog varit igång ett halvår
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Alexander Ylipää
                              • May 2003
                              • 1831

                              #15
                              Mycket snyggt!!
                              Med vänlig hälsning
                              Alexander

                              Kommentar

                              Arbetssätt...