Mystiska besökare i min zinkbalja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #46
    Vad är det för fiskar du har i där bubbles ? Förutom MR.X och Mr.XX ^^

    Kommentar

    • bubbles
      • August 2007
      • 56

      #47
      näckrosen

      Ursprungligen postat av Aircut64
      Vad är det för fiskar du har i där bubbles ? Förutom MR.X och Mr.XX ^^
      Jag hade inga, innan mr and mrs X dök upp från intet. Jag har min zinkbalja med mitt lilla springvatten som ger ett rogivande vattenporlande, lite vassväxt och nu i maj min näckros som jag hade hoppats skulle få till riktigt många blad.... så dök mr and mrs X upp, så nu är man även fiskförälder......

      Det som Classekoi antydde, att man ska mäta PH-värdet......det är ju inte bara regnvatten, det är vatten från kranen det mesta...... är inte dom första barndomsdagarna dom svåraste.........

      Dom har ju klarat sig tills för 2 veckor sedan ungefär... innan jag började mata dom...... ge mig tips hur jag ska det blir höst....... ska jag ta in dom i garaget....... eller helt in i huset i akvarium??
      Bubbles

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        #48
        Ta in dom vore bra för så små kan nog inte övervintra + att vi inte vet vad det är för art än :P inte exakt iafl

        Kommentar

        • bubbles
          • August 2007
          • 56

          #49
          hösten på väg....

          Ursprungligen postat av Aircut64
          Ta in dom vore bra för så små kan nog inte övervintra + att vi inte vet vad det är för art än :P inte exakt iafl
          När ska jag ta in dom, jag menar temperaturen är nere på 12-13 grader på natten nu här nere i Skåne.......ska kanske ta och införskaffa en glasbubbla att ha dom i,........dom gillar väl lite varmare..??
          Bubbles

          Kommentar

          • haggan
            • October 2004
            • 246

            #50
            Guldfiskar

            Ser ut som små guldfiskar ja!

            En bild på några av mina yngel.
            Jag tar in mina i akvarium i källaren på vintern!
            Ska testa med övervintring i damm, men då behövs de-icer och lite andra tillbehör.
            Lycka till med de små!
            Fortfarande en dum nybörjare
            http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

            Kommentar

            • lenis3
              • June 2004
              • 2254

              #51
              grattis till gratis-fiskarna

              tycker absolut du ska köpa ett akvarie till de små...
              Min zoon
              Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

              Kommentar

              • Aircut64
                • July 2007
                • 1207

                #52
                Jag säger bara GRATTIS GRATTIS mer tur än vad du har bubbles kan ingen anna få hehe men jag gissar fortfarande på Guldfisk men 12 grader är alldeles förlite ush Du får nog ta o fixa värmare eller nått! Sen så får du ta o ha dom i ett akvarium när löven faller i slutet av september

                Kommentar

                • Aircut64
                  • July 2007
                  • 1207

                  #53
                  Kom ihåg att du bör byta vatten för det är ju en balja och det blir ju mycket bättre o lättare o byta vatten på sådana ^^ Köp till en syrepump också

                  Kommentar

                  • bubbles
                    • August 2007
                    • 56

                    #54
                    lugn i stormen.....

                    Ursprungligen postat av Aircut64
                    Kom ihåg att du bör byta vatten för det är ju en balja och det blir ju mycket bättre o lättare o byta vatten på sådana ^^ Köp till en syrepump också
                    Lugn lugn, i dag tog jag mej en tur till vår secondhandbutik i stan..... där står ett akvarium, med belysning, doppvärmare och en liten håv..... jag frågar om priset, 200 kr, men jag får ner det till 150 kr. Om det nu inte är tätt då.... då säger damen i kassan att då får jag lämna tillbaka det. Hem med det, häller försiktigt i lite vatten.... jodå det är tätt, och nog ett 30-35 liters akvarium så nu är jag beredd, blir det inte vädret bättre, så håvar jag in dom..... hihi
                    Bubbles

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      #55
                      Är det guldfisk behöver du ingen doppvärmare. Kan du hålla 12-13grader som nu är perfekt övervintringstemp men rumstemp är ok annars
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • bubbles
                        • August 2007
                        • 56

                        #56
                        temperaturen....

                        Ursprungligen postat av eriahl
                        Är det guldfisk behöver du ingen doppvärmare. Kan du hålla 12-13grader som nu är perfekt övervintringstemp men rumstemp är ok annars
                        Mätte temperaturen i baljan, den var 18 grader..... så vi fortsätter väl utan doppvärmaren´.........om det nu är en guldfisk....... den är fortfarande lite skygg..... står för det mesta i sjönöten och gömmer sig hihihih...


                        men till hösten ska vi ta in dom i akvariet...........
                        Bubbles

                        Kommentar

                        • bubbles
                          • August 2007
                          • 56

                          #57
                          byte av vatten / flytt

                          Ursprungligen postat av Aircut64
                          Kom ihåg att du bör byta vatten för det är ju en balja och det blir ju mycket bättre o lättare o byta vatten på sådana ^^ Köp till en syrepump också
                          hur mycket vatten får man byta ut........ kan man byta allt eller ska den ha lite av det gamla vattnet kvar?? skulle behöva skölja ur baljan helt... fick med en liten fiskhåv så jag får väl försöka.......

                          Bubbles

                          Kommentar

                          • bubbles
                            • August 2007
                            • 56

                            #58
                            Big Headlines, Read All About It!!!

                            Ursprungligen postat av bubbles
                            Lugn lugn, i dag tog jag mej en tur till vår secondhandbutik i stan..... där står ett akvarium, med belysning, doppvärmare och en liten håv..... jag frågar om priset, 200 kr, men jag får ner det till 150 kr. Om det nu inte är tätt då.... då säger damen i kassan att då får jag lämna tillbaka det. Hem med det, häller försiktigt i lite vatten.... jodå det är tätt, och nog ett 30-35 liters akvarium så nu är jag beredd, blir det inte vädret bättre, så håvar jag in dom..... hihi

                            READ ALL ABOUT IT!! Nya bilder hos aircut64. Jag tog mod till mej, tog ut lite vatten åt gången, tills jag kunde fånga Mr X.... trodde bara det var han i baljan, vem hittar jag längre ner i baljan, jo Mrs X, hon är 3 gånger större.... är det inte så i djurens värld... honan är lite större.... eller?? Hihihi... nåväl, dom fick simma i en glassburk tills jag hade gjort rent i baljan... och nu kan man se dom lite bättre, Mrs X är dock inte lika glad för rampljuset som Mr X, tur att jag fick inhandlat en ny digitalkamera med zuperzoom, tack ännu en gång aircut64 för att jag får fylla ditt album med mina små.....
                            Bubbles

                            Kommentar

                            • bubbles
                              • August 2007
                              • 56

                              #59
                              Vem är det som har satt ett fint betyg till mig, 4 stjärnor, lite impad tackar tackar.
                              Bubbles

                              Kommentar

                              • bubbles
                                • August 2007
                                • 56

                                #60
                                För nytillkomna läsare, så är det alltså på 1:a sidan, i detta ämne, i aircut64,s album, gå till ladda-upp hos aircut64 och se de senaste närbilderna på mr and mrs X.
                                Bubbles

                                Kommentar

                                Arbetssätt...