Mystiska besökare i min zinkbalja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bubbles
    • August 2007
    • 56

    #31
    matdags

    Jojo, den får morgon, middag och kväll, så det ska väl ta sig...... sa pyromanen när han tände på....

    Bubbles

    Kommentar

    • bubbles
      • August 2007
      • 56

      #32
      Idag, har mrs X visat sig. Det fanns ju från början 2 stycken, men efter jag hade gjort lite rent i baljan, så har bara Mr X visat sig. Idag har Mrs X visat sig, något större än Mr X, men bara nere vid de vita stenarna, vid näckrosen. Hon är nog lite skygg........
      Bubbles

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        #33
        Jag gissar fortfarande på guldfisk men är ju intresserad som bara den!!!

        Kommentar

        • gickan_87
          • November 2003
          • 1873

          #34
          Tycker det ser ut som en liten guldfisk

          Lycka till med de små liven!

          Kommentar

          • bubbles
            • August 2007
            • 56

            #35
            nya bilder

            Ursprungligen postat av gickan_87
            Tycker det ser ut som en liten guldfisk

            Lycka till med de små liven!


            Hoppas att jag lyckades få in närbilden på Mr X och hans balja, se aircut64's mapp.
            Bubbles

            Kommentar

            • Aircut64
              • July 2007
              • 1207

              #36
              Ursprungligen postat av bubbles
              Hoppas att jag lyckades få in närbilden på Mr X och hans balja, se aircut64's mapp.

              Vart ifrån köpte du växten ? Och hade dom Guldfisk/Slöstjärt eller Koi därifrån du köpte växterna?

              Kommentar

              • bubbles
                • August 2007
                • 56

                #37
                Inköpsstället

                Ursprungligen postat av Aircut64
                Vart ifrån köpte du växten ? Och hade dom Guldfisk/Slöstjärt eller Koi därifrån du köpte växterna?
                Jag köpte näckrosen på en handelsträdgård, och där dom i sitt vatten var där inga guldfiskar, men dom säljer guldfiskar där... men det kan ju har varit att dom har satt över näckrosorna till fiskarna, om dom t.ex. skulle rengöra något typ...... men tar det så lång tid ungefär 2 månader innan dom kläcks.... nja dom kan ju ha varit i min balja utan att jag har sett dom förresten jag får kanske gå in och kolla skillnaden på guldfisk och koi... eller någon frivillig
                Bubbles

                Kommentar

                • bubbles
                  • August 2007
                  • 56

                  #38
                  guldfisk/koi

                  Har varit inne och kollat skillnaden, kan koi vara enfärgad oxå eller är dom alltid flerfärgade......... idag när jag kollade in mr X så är han lite flammig inte helt svart...... vad tror du aircut64?
                  Bubbles

                  Kommentar

                  • Aircut64
                    • July 2007
                    • 1207

                    #39
                    Ursprungligen postat av bubbles
                    Har varit inne och kollat skillnaden, kan koi vara enfärgad oxå eller är dom alltid flerfärgade......... idag när jag kollade in mr X så är han lite flammig inte helt svart...... vad tror du aircut64?
                    hm skulle inte gissa på att det är en koi eftersom koi har morrhår under käken och det verkar inte MR.X ha vad jag ser iafl :/ och dom där ögonen som dom hade är guldfisk ögon ^^

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      #40
                      Koi yngel har någon färg tex gul, vit, svart/gul osv.
                      Guldfisk är gråsvarta.
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • bubbles
                        • August 2007
                        • 56

                        #41
                        checkat en sak

                        dom har både guldfisk och koi, även något som hette koikarp, är det samma sak, 1st koikarp 15-18cm kostar 159:-, ugh, nåväl, men dom simmar i en damm och näckrosorna står i dammen ovanför, med ett litet vattenfall ner till dammen med fiskarna, så det kan mycket väl vara att det har gått runt vattnet, rommen har satt sig på näckrosen och varsågod bubbles, här fick du 2 fiskar......hihi

                        har oxå införskaffat mig 2 st vattenhyacinter till baljan......kan väl inte skada eller?
                        Senast redigerad av bubbles; 17 August 2007, 11:12. Anledning: glömde en sak till
                        Bubbles

                        Kommentar

                        • Aircut64
                          • July 2007
                          • 1207

                          #42
                          Ursprungligen postat av bubbles
                          dom har både guldfisk och koi, även något som hette koikarp, är det samma sak, 1st koikarp 15-18cm kostar 159:-, ugh, nåväl, men dom simmar i en damm och näckrosorna står i dammen ovanför, med ett litet vattenfall ner till dammen med fiskarna, så det kan mycket väl vara att det har gått runt vattnet, rommen har satt sig på näckrosen och varsågod bubbles, här fick du 2 fiskar......hihi

                          har oxå införskaffat mig 2 st vattenhyacinter till baljan......kan väl inte skada eller?

                          Ja Koi och Koikarp är samma ^^

                          Kommentar

                          • bubbles
                            • August 2007
                            • 56

                            #43
                            ösregn!!!

                            inatt har det regnat rejält!! vattennivån i zinkbaljan har ökat med 3-4 cm... otroligt, näckrosornas blad var under vattennivån i morse, men nu ikväll har dom sträckt på sig.... otroliga.... mr X har varit framme en liten stund, annars studerar han nog den nya växtligheten med ett stort leende... mer att gömma sig under.... hihi
                            Bubbles

                            Kommentar

                            • Aircut64
                              • July 2007
                              • 1207

                              #44
                              Ursprungligen postat av bubbles
                              inatt har det regnat rejält!! vattennivån i zinkbaljan har ökat med 3-4 cm... otroligt, näckrosornas blad var under vattennivån i morse, men nu ikväll har dom sträckt på sig.... otroliga.... mr X har varit framme en liten stund, annars studerar han nog den nya växtligheten med ett stort leende... mer att gömma sig under.... hihi


                              Så sött

                              Kommentar

                              • classekoi
                                • March 2007
                                • 325

                                #45
                                Regn

                                Har du mätt pH på regnet någon gång?? kan va riktigt illa för stora pH-svängar är inte bra

                                Kommentar

                                Arbetssätt...