Skillnad Hornsärv och Cabomba?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    #16
    Birgitta!
    Om du tittar i min zoon och väljer Akvarier, så kan du se mina Sessiflora på bilden på mitt 110 liters. Du ser dem i högra kanten.
    Dom ser väl fina ut, tycker du inte?
    Senast redigerad av svea; 26 February 2006, 19:00.

    Mina bilder
    Min zoon

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #17
      Ursprungligen postat av svea
      Birgitta!
      Om du tittar i min zoon och väljer Akvarier, så kan du se mina Sessiflora på bilden på mitt 110 liters. Du ser dem i högra kanten.
      Dom ser väl fina ut, tycker du inte?
      Dom ser verkligen fina ut! Håller du också på med gödsel och co2? Jag är nog lite LAT av mig. Har liksom inte orken att hålla på FÖR mycket. Pysslar helst med fiskarna...

      Jag ska verkligen testa Sessifloran! Bara jag kan få tag i den. Annars kan man alltid beställa. Är faktiskt väldigt sugen på den...
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • svea
        • February 2005
        • 2476

        #18
        Jag är oxå lite smålat, men det är kul att fixa med fiskarna.

        Det jag gör för mina växter är gödning med PMDD. CO2 verkar lite riskabelt med ph-ändring och sådant. Jag avvaktar tills vidare med detta.

        PMDD-gödningen sker 2 ggr pr vecka med enkel dos vardera gången. Byter inte 50% nu, gjorde det innan och då fick jag alger. Om det berodde på det vet jag inte, det är ju svårt för en relativt okunnig person att veta.
        Byter nu ca 25% och göder med enkel dos, sen en enkel dos mellan byten och inget vb då.
        Det är inte jobbigt, jag har slang så det går enkelt.

        Det jag märkt på Hornsärven är att den växter mycket om den får flyta i ytan. Där kan de små liven gömma sej bra.

        Mina bilder
        Min zoon

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #19
          Ursprungligen postat av MagicFingers
          min personliga erfarenhet är att när Hornsärv ruttnar då luktar det INTE mysigt...FYI.
          Jaha, det har hänt dig med alltså. Så jag inte den enda att ha den erfarenheten

          Birgitta: vad gäller PMDD så har jag varit tvungen att börja med det för att jag inte hade nån nitrat alls och mina växter såg bedrövliga ut. Nu lever de och se fina ut Jag byter bara 10% vatten i veckan och tillsätter (ca 2 timmar efter vattenbytet) 1/8 del dos PMDD. Det har funkat bra för mig. Fast nu efter att ha köpt cabomba märker jag att jag måste tillsätta något mer
          Senast redigerad av batski; 26 February 2006, 23:07.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...