Räk död!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #16
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Jag försökte inte skylla på någon, naturligtvis är det mitt fel.

    Jag försöker helt enkelt bara försvara mig mot kritiken, men det är inte helt lätt att skriva på ett bra sätt utan att det ändå blir dåligt i andras ögon.
    Du behöver inte försvara dig, erkänn att du har gjort fel och ta lärdom av det. Lycka till med ditt räkkar.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Ursprungligen postat av Guy Palm
      Du behöver inte försvara dig, erkänn att du har gjort fel och ta lärdom av det. Lycka till med ditt räkkar.
      Det är något nytt att tänka på i framtiden för mig.

      Zoopet har nog hjälpt mig mycket i utveckligen i verkliga livet det här halvåret jag varit här hittills, alltid lär man sig något nytt, och det handlar inte alltid om akvaristik.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #18
        jag har innan startat ett 30L kar med nytt vatten (plus beredningsmedel) med Körsbärsräkor. vattnet stod inte mindre än 30-40min innan dom kom i. inga räkor dog.

        men det var kanske storleken som gjorde att mina klarade sig?

        det var lite panikartat(tänkte inte på allt) som jag fixade detta och var medveten om att dom kunde dö.

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #19
          Dom enda ggr som jag haft räkdöd var när doppvärmaren förblev urdragen efter vattenbyte och temperaturen hamnade på 11 celsius, då dog det 6 st WP för mig, sen har vi den gången som jag obetänksamt öste i 17 st körsbär i baljan med praktbotier, 4 st överlevde och lever faktiskt fortfarande..
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #20
            Ursprungligen postat av Gaffel
            Dom enda ggr som jag haft räkdöd var när doppvärmaren förblev urdragen efter vattenbyte och temperaturen hamnade på 11 celsius, då dog det 6 st WP för mig, sen har vi den gången som jag obetänksamt öste i 17 st körsbär i baljan med praktbotier, 4 st överlevde och lever faktiskt fortfarande..
            det är också ända gången jag haft räkdöd(död och död) när värmaren la av.

            hade 11c EFTER jag hällt i varmt vatten. i fönstret var det ca +10c +11c på dagen och frost på blomkrukorna under natten. bor sjukt oisolerat.

            Kommentar

            • smurfmats
              • February 2003
              • 3538

              #21
              det är inte koppar i ditt kranvatten då jojje? räkor ska väl vara känsliga mot sånt? eller nåt annat mysko med kranvattnet...?
              tråden om fjärilars lek!

              Kommentar

              • JonasN
                • September 2008
                • 357

                #22
                Tror han har haft räkor innan, så då borde koppar eller andra "gifter" visat sig i de andra burkarna med.

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #23
                  Idag har två till körsbärsräkor dött. 2 körsbär och 2 crystal reds kvar.

                  Jag har förberett mig på att de antagligen kommer dö ut nu, och pratat mer med räkodlaren.

                  S klass kostade 60 kr styck, och SS klass 90 kr styck. Och jag tänkte ha 5 av varje. Därför vill jag verkligen itne riskera att någon av dom dör!

                  Om jag cyklar in akvariumet med platy/guppy yngel nu ett tag framåt, hur många veckor bör jag vänta innan det borde gå att utesluta att de dör av för nytt vatten?
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...