Har min kampis fenröta?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Salta Katten
    • March 2008
    • 740

Ursprungligen postat av JojjeN
    Om du har en gammal glass burk på 2 liter så är det att dela det med 100 så har du 1% salt (= 0,1 dl). Sen ska du upp i iallafall 2,5%, så då ska du ha 0,25 dl. Då fyller du burkwen med vatten och blandar i en fjärdel dels deciliter mått (Använd ögon måttet, eller kanske mat skeds mått). Dina föräldrar kan nog hjälpa till annars.
    Nja, om burken är på 2 liter blir ju 0,1 dl bara 0,5%. 0,5 dl blir i så fall 2,5%, om inte mina mattekunskaper sviker mig fullständigt.

Kommentar

• JojjeN
      • June 2008
      • 3567

Just det ja, jag tog hälften.
      Tillbaks efter paus.

Kommentar

• aneta
        • September 2008
        • 261

HeroS, hur går det med din kampfisk?
        325L

Kommentar

• HeroS
          • January 2009
          • 285

Ursprungligen postat av aneta
          HeroS, hur går det med din kampfisk?
          Han simmar omkring och ser riktigt glad ut "färglösheten" på topparna på fenona har minskar och de ser ut som har fått större fenor.. Han kanske växer?
          Har inte badat honom i något salt vatten och inte heller behandlat och jag hoppas innerligt att det inte blir något så han dör. Just nu tror jag att han mår bra i allafall

Tack för alla svar
          96 Liter
          54 Liter
          /Sandra

Kommentar

• Flaxss
            • November 2008
            • 1718

Ursprungligen postat av HeroS
            Han simmar omkring och ser riktigt glad ut "färglösheten" på topparna på fenona har minskar och de ser ut som har fått större fenor.. Han kanske växer?
            Har inte badat honom i något salt vatten och inte heller behandlat och jag hoppas innerligt att det inte blir något så han dör. Just nu tror jag att han mår bra i allafall

Tack för alla svar
            då är det nog så som jag skrev att den blivit biten och det är att den växer ut nya fenor.

Kommentar

• HeroS
              • January 2009
              • 285

Ursprungligen postat av Flaxss
              då är det nog så som jag skrev att den blivit biten och det är att den växer ut nya fenor.
              Japps det tror jag också! Tack för ditt (tidigare) lugnande svar
              96 Liter
              54 Liter
              /Sandra

Kommentar

• aneta
                • September 2008
                • 261

Ursprungligen postat av HeroS

Tack för alla svar
                Är glad att höra att din kampfisk mår bättre
                Jag har köpt en ny kamphane som är alldeles röd precis som din och hoppas att han kommer att leva lääääänge
                325L

Kommentar

• Flaxss
                  • November 2008
                  • 1718

kampfisk lever ca 2-4år.

Kommentar

• cecilienne
                    • February 2007
                    • 282

Jag tycker oxå att din fisk ser frisk ut på de första bilderna. Bara lite slitage på fenan ju. Är rätt normalt att de får det. Svårt att hålla en så stor fena alldeles hel när man simmar runt nära botten ibland, och har nyfikna platysar som kompisar. Platys kan nafsa i fenor, ja. De är nyfikna rackare. Men de gör det inte av aggresivitet.

Kommentar

• HeroS
                      • January 2009
                      • 285

Ursprungligen postat av Flaxss
                      kampfisk lever ca 2-4år.
                      Oj! Så länge! Hoppas att han hänger med så länge då
                      96 Liter
                      54 Liter
                      /Sandra

Kommentar

• HeroS
                        • January 2009
                        • 285

Ursprungligen postat av aelva
                        Jag tycker oxå att din fisk ser frisk ut på de första bilderna. Bara lite slitage på fenan ju. Är rätt normalt att de får det. Svårt att hålla en så stor fena alldeles hel när man simmar runt nära botten ibland, och har nyfikna platysar som kompisar. Platys kan nafsa i fenor, ja. De är nyfikna rackare. Men de gör det inte av aggresivitet.
                        Ja visst, det ser ut som slitage och att platysarna är där och smakar! Nej fenan är ju inte hel längre och det var ju därför jag blev rädd! Men jag liter på era ord och tror själv på att det är platysarna och botten som orsakat detta! Tack
                        96 Liter
                        54 Liter
                        /Sandra

Kommentar

Arbetssätt...