Vad är fel. Vi har problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blueeys
    • December 2006
    • 27

    #31
    Tydligt det, bristfällig info vid köp av grejorna kallas sånt här.

    Kommentar

    • Blueeys
      • December 2006
      • 27

      #32
      Kan inte titta i arkivet är inte Gold medlem.

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #33
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Raggsockan
          • April 2007
          • 644

          #34
          Ursprungligen postat av Blueeys
          Det jag har heter aquavital conditioner och några stora vita tabletter som jag i ärlighetens namn inte kommer ihåg vad det är. Men som de på akvarieaffären har sagt att vi ska ha i efter varje rengöring.
          De medlet tar bort tungmetaller och sån som finns i vattnet i kranen och som gör att vattnet passar fiskar. Nitrivec är nyttiga bakterier som håller balansen i ett akvarium.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #35
            Ursprungligen postat av Blueeys
            Kan inte titta i arkivet är inte Gold medlem.
            Det kan du visst.
            ALLA kan kolla på småfotona
            ALLA kan läsa 60 av 76 artbeskrivningar
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Blueeys
              • December 2006
              • 27

              #36
              Så man ska tillsätta sånt då?
              Är dte dyrt??
              Kassan är lite skral just nu.

              Kommentar

              • Blueeys
                • December 2006
                • 27

                #37
                Märkligt, när jag kommer in och trycker på en växt så står det
                Du måste vara Goldmedlem för att kunna se denna artbeskrivning.

                Så här.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #38
                  Ursprungligen postat av Blueeys
                  Märkligt, när jag kommer in och trycker på en växt så står det
                  Du måste vara Goldmedlem för att kunna se denna artbeskrivning.

                  Så här.
                  Kollar du på denna sidan http://www.zoopet.com/vaxter/vaxter_sok_resultat.php och klickar på en växt utan guldmalen framför så bör du kunna se artbeskrivningen.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Blueeys
                    • December 2006
                    • 27

                    #39
                    Har tittat nu och det som jag trodde inte gick att titta på var tydligen de bilder som det var en fisk framför. Olyckligt nog prövade jag bara en med fisk framför.
                    Har nu iaf insett att vi får ta en sväng om akvarie affären i morgon och köpa nån växt. Hoppas bara att hon har lite hemma. Är lite si och så med det ibland.
                    Det är en liten affär.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #40
                      De växter som är lätta, växer redigt bra och är snygga finns det säkert någon av.
                      Limnophila sessiflora och Hygrophila polysperma är ett par av dessa sorter, och kunde ni hitta en kruka av dessa är det inte fel.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Blueeys
                        • December 2006
                        • 27

                        #41
                        Tack, har skrivit upp dem på en lapp, plus några till för säkerhets skull.
                        Ibland har hon jätte dåligt med växter. Som sagt en liten butik som vi gärna gynnar.
                        Ibland köper vi Karlstad med jag tar mig inte dit och sambon kan kommain dit tidigast onsdag då han jobbar fm.
                        Vi får se vad vi får tag på.
                        Har hört talas om flytväxter, men de enda jag sett på riktigt är såna till ute dammar.
                        Vi köpte en till dammen för att Guldfiskarna skulle ha lite mera o gömma sig under.
                        Senast redigerad av Blueeys; 12 July 2008, 15:23. Anledning: Skrev fel

                        Kommentar

                        • Blueeys
                          • December 2006
                          • 27

                          #42
                          Hejsan, nu har vi varit till akvarie affären.
                          Jag köpte Nitrivec och två växter. Tyvärr så står det ju inga namn på växterna.
                          Men tror att den ena är Lilaeopsis brasiliensis (jöses vilka namn de har) och en med små blad som skulle kunna vara Bacopa monnieri hon hade två varianter på den växtenn en som var lite kraftigare och den tog jag för det fanns lite mera låt i den tuvan.
                          Fick dessutom med tre häften sera Rådgivare, säger bara det att om vi fått dessa häften tididgare. Så hade vi troligen inte haft de problemen vi har idag.
                          Och vi måste köpa mera växter när vi får lön. Tyvärr så går det ju inte bara att sitta o kika på nätet eller i nått häfte och bestämma vilka växter man ska köpa. Finns de inte hemma är det ju lite kört .
                          Hade dessutom tänkt köpa nån mer flytväxt till dammen, inte gick det.
                          De var slut och inga nya skulle hon få hem iår, trist..

                          Kommentar

                          • Raggsockan
                            • April 2007
                            • 644

                            #43
                            Trevligt. Dessa häften fick jag också men då när jag köpte mitt första akvarium.

                            Kommentar

                            • Blueeys
                              • December 2006
                              • 27

                              #44
                              Det är ju så det ska vara, inte kan man veta en massa av sig själv. Många problem vi sluppit undan om vi fått dem ifrån början.
                              Och vi hadde sluppit onödigt lidande för fiskarna.
                              Synd att det finns så dåligt urval på växter här bara.

                              Kommentar

                              • Carrro
                                • July 2008
                                • 31

                                #45
                                Ursprungligen postat av Blueeys
                                Kanske inte är bra med glöd lampor. Men akvariet är gjort på det viset.
                                Det lustiga är ju att vii haft Slöjstjärtar tidigre i ca ett år utan problem.
                                Dessutom var det inga problem med växterna innan heller. Det såg ut som en djungel i akvariet.
                                Hej!

                                De finns jättebra glödlampor anpassade för både fisk och andra djur på en riktig lampaffär. Mitt gamla akvarium var också bara byggt för glödlampor men de funkade helt utan problem.

                                Mvh Carro

                                Kommentar

                                Arbetssätt...