När försvinner de vita prickarna??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ANELIA
    • April 2008
    • 7

    #16
    HJÄlP Mig

    Alltså jag blir så jävla less. Kan någon svara på det här (för att jag hittar ingenting om vars jag kan skriva ett EGET inlägg)

    Men jag köpte mina älskade fiskar för ungefär 3månader sedan. Dom fick VITA PRICKSJUKAN för några veckor sedan och jag köpte medicinen Punktol1000. Jag har behandlat dom 3gånger men ser ingen skillnad. Eller jo, men en SÄMRE skillnad. Dom har fått vitt slem på sig och dom mår inte alls bra. Vissa har inga stjärtfenor för jag antar att några biter på dom som mår sämre. Jag har 28grader i vattnet. Jag har ingen pump för jag har en rund skål, men jag har ändå en syreslang. Vad har hänt? jag har hett i rätt mängd som det står. Men jag fattade ingenting om det som stod nånting om kol? men dom på affären sa att det behövde man inte bry sig om. VAD SKA JAG GÖRA? orkar fan inte. Blir jämt såhär då jag skaffar djur. Är så ledsen svara snälla.

    Kommentar

    • ANELIA
      • April 2008
      • 7

      #17
      HjÄlp Mig

      Alltså jag blir så jävla less. Kan någon svara på det här (för att jag hittar ingenting om vars jag kan skriva ett EGET inlägg)

      Men jag köpte mina älskade fiskar för ungefär 3månader sedan. Dom fick VITA PRICKSJUKAN för några veckor sedan och jag köpte medicinen Punktol1000. Jag har behandlat dom 3gånger men ser ingen skillnad. Eller jo, men en SÄMRE skillnad. Dom har fått vitt slem på sig och dom mår inte alls bra. Vissa har inga stjärtfenor för jag antar att några biter på dom som mår sämre. Jag har 28grader i vattnet. Jag har ingen pump för jag har en rund skål, men jag har ändå en syreslang. Vad har hänt? jag har hett i rätt mängd som det står. Men jag fattade ingenting om det som stod nånting om kol? men dom på affären sa att det behövde man inte bry sig om. VAD SKA JAG GÖRA? orkar fan inte. Blir jämt såhär då jag skaffar djur. Är så ledsen svara snälla.

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #18
        Vore ju bra om du höll dig till ett inlägg och inte 4 st.






        Har du lust att berätta hur stor skål du har samt vilka och hur många fiskar du har? Har du andra akvarier än den runda skålen? Användandet av aktivt kol går till som så att man placerar en påse(eller platta) med aktivt kol i sin filterbehållare(ytterfilter/innerfilter) och låter alla gifter från medicinen absorberas av det aktiva kolet.

        Tycker du luktar som ett riktigt forumtroll men mitt omdöme sviktar efter 6 stora gingroggar...
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #19
          Troll eller inte så ska hon iaf absolut INTE använda aktivt kol UNDER behandling med Punktol. Gjorde just det misstaget med våra i början. Står med små bokstäver längre ner på instruktionen.
          Aktivt kol skall endast användas EFTER avslutad behandling.

          Jag tycker Anelia ska byta medicin och prova något annat märke.
          Förmodligen har de dragit på sig lite följdsjukdomar oxå så som fenröta och svamp. Därför tror jag det kan vara lite kört för dessa stackars fiskar (om det nu inte är troll vill säga).
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #20
            Du, jag tänker inte bråka utan chans till försonings... men var i mitt inlägg finner du beskrivet att det ska användas aktivt kol under behandling med punktol?

            Sen kan det ju tyvärr vara som så att det finns en riktig människa bakom signaturen "Det gråtande Italien" och då får man vara himla nöjd med att det här inte är ett hästforum..
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #21
              Ursäkta om du missförstod mig men det var hon som nämnde aktivt kol

              Nu när jag läser igenom det ser jag att det lätt kan tolkas som om det var du som skrev om aktivt kol, sorry
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #22
                Du behöver inte be om ursäkt, vi har inte bråkat..
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • tobias.nero
                  • January 2008
                  • 384

                  #23
                  Gör du delvattenbyten mellan behandlingarna?

                  MVH /Tobias
                  MVH /Tobias

                  Kommentar

                  Arbetssätt...