Hej. Jag har en Platy hona, vet ej hur gamal hon är för jag har fått henne. Den senaste veckan har hon börjat med att simma ner och bara ligga på botten hela tiden. Det började med att hon först började simma in efter att hon ätit och vara helt stilla i en stor växt jag har precis vid pumpen (har ytterfilter). Men allt efter som så har hon sökt sig ner mot botten. Hon kommer fram och äter när jag matar dem och verkar pigg och allert då. Matar dem 2ggr/dag och hon är med vid varje tillfälle. Hon har inte blivit dräktig sedans hon kom hem till mig. Fast hon verkade trivas mycket bra de första 2mån. Härom dagen upptäckte jag att hennes hö öga ser lite grummligt ut det är inte helt klart. Hon fäller in fenan uppe på ryggen och den under magen. Men Ibland fäller hon ut dem...plockade upp henne i en påse härom dagen skulle be en kommpis se vad hon trodde då verkade hon jätte pigg och hade fällt upp alla fenor och hoppade omkring
. När jag släppte i henne igen verkade hon nöjd att vara tillbaks men efter ett tag samma sak igen. Jag köpte 2st musse pigg Platy för typ 1mån sedans. Hanen gjorde ungfär samma som denna platyn när han kom hem till mig fast han åt inte heller, han låg under ett blad konstant. Men jag tog bort mina scalarer och efter 2dygn så var han pigg och glad och är med hela tiden nu och hans hona är hög dräktig. Hade ju tänkt mig att han kanske skulle parat sig med denna andra honan med. Så är det någon som kan komma med något förslag? Kan det vara vattnet eller är hon sjuk? Alla andra fiskar och alla dessa typ 60 yngel mår jätte bra. Vad jag e mest orolig över är att hon skulle vara sjuk och att de andra blir det sen med. Tacksam för svar

Kommentar