Scalar med svamp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #16
    ta hälften, hälften scalare är väll också lite köttätande. Du behöver inte skala räkorna men ta av huvudet. Det är viktigt att alla skal blir finmixade annars kan de fastna i tarmarna. Du behöver inte skala ärterna heller. Jag hade inte gelantin i min sista mix men det blir mycket smutsigare. Jag matar med detta innan vattenbyte.
    Du har myskofiskar, fiskar brukar ju bli lite skraja när man byter vatten annars
    Jag vet ej om just scalare är extra känsliga mot nitrit, har hört att malar är det. Sedan har jag inte hört att scalare skulle vara så känsliga, i diskusboken så rekomenderar de att ha ungscalare till matvägrande diskus så de förstår att maten är god och går att äta!
    Jag tänker ha hög temp/salt i en vecka sedan sänka/salta mindre. Kanske någonannan har bra tips för det är första gången jag saltar i ett akvarie.
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    • Hans.Lindaker
      • April 2006
      • 1837

      #17
      testade att mata med artemia igår och dom åt faktiskt ett litet djur(?) båda två.. Sen var dom helt ointresserade av resten
      Det med unga scalarer till matvägrande discus, borde inte det funka med hungriga Bolivianer till matvägrande stora scalarer också?? Dock så verkar inte mina scalarer fatta att maten går att äta, fast bolivianerna är som tokiga alldeles intill dom...
      Tänker att, eftersom dom åt igår så kanske dom bara har haft lite problem att acklimatisera sig? Hoppas på det!!

      Ska starta med salt imorgon! Hoppas det läker båda svampen och läpparna, Dom verkar nästan svullna... Kanske därför dom inte vill äta också??

      Vore tacksam om nån kunde skriva EXAKT hur jag ska göra med saltningen!!

      /Hans
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

      Kommentar

      Arbetssätt...