Hur mår mina fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Netom
    • November 2005
    • 55

    Hur mår mina fiskar

    Har startat en tråd om nitrit och fått en del råd. Mina Kardinaltetror verkar inte vara särkilt sjuka av mina höga nitritvärden. Två av mina Praktbotior däremot rör sig knappt och ligger mest och trycker bakom växterna. De är svåra att hitta emellanåt. När jag tittar på dem så är den som är mest aktiv mer klar i färgerna medan de andra två mer urlakade i färgen. Fenorna står ut men de kippar inte efter luft vid ytan och flämtar inte med gälarna.

    Hur mår dom egentligen?
    "Är det inte det ena så är det det andra", sade kärringen som blödde näsblod.
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Ursprungligen postat av Netom
    Har startat en tråd om nitrit och fått en del råd. Mina Kardinaltetror verkar inte vara särkilt sjuka av mina höga nitritvärden. Två av mina Praktbotior däremot rör sig knappt och ligger mest och trycker bakom växterna. De är svåra att hitta emellanåt. När jag tittar på dem så är den som är mest aktiv mer klar i färgerna medan de andra två mer urlakade i färgen. Fenorna står ut men de kippar inte efter luft vid ytan och flämtar inte med gälarna.

    Hur mår dom egentligen?
    Praktbotior. Man kan skriva en bok om deras skumma beteenden...
    De är ofta nattaktiva. Ser du dem om du går upp mitt i natten? Då brukar de vara framme och leka.
    De får ljusare färger när de är arga och rädda. Alla fenor står ut när de är arga och bråkar om revir. När de bråkar om sitt revir så har jag noterat att de blir svartprickiga.
    Kommer de fram för att äta? Tips är att slänga i maten, sedan gå därifrån. Kom tillbaka efter 5 min. Då brukar deras hunger övergått deras rädsla. De är matkvarnar!
    Senast redigerad av Stew; 14 December 2005, 07:36.
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • Sacrium
      • February 2004
      • 672

      #3
      MEn å andra sidan är det väl knappast lyckat att mata dom när nitritvärdet är såpass högt?
      http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

      Kommentar

      • Bucket
        • February 2004
        • 1020

        #4
        Ursprungligen postat av Netom
        Har startat en tråd om nitrit och fått en del råd. Mina Kardinaltetror verkar inte vara särkilt sjuka av mina höga nitritvärden. Två av mina Praktbotior däremot rör sig knappt och ligger mest och trycker bakom växterna. De är svåra att hitta emellanåt. När jag tittar på dem så är den som är mest aktiv mer klar i färgerna medan de andra två mer urlakade i färgen. Fenorna står ut men de kippar inte efter luft vid ytan och flämtar inte med gälarna.

        Hur mår dom egentligen?

        Och den som är mest underlägsen i skocken brukar få blekare färger ha jag märkt. Lustiga fiskar det där
        jävla massa akvarium!
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

        Kommentar

        Arbetssätt...