Vita pricken - igen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #16
    Ursprungligen postat av platy5
    Yngel klarar inte medecin. .
    Yngel kan VISST klara medicinering. Har medicinerat med faunamor & guvetvad (det stod "UWAGA" på förpackningen..bara en så'n sak )
    och platyynglena har obekymrat svassat vidare i akvariet!

    Enstaka prickar KAN vara vitaprick, men behöver inte heller vara det.
    Det visar sig ju ganska snabbt hur det ligger till.

    Har haft enstaka vita prickar som sedan försvunnit på mina firrar.
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #17
      eSHa 2000 bästa medicinen. hjälper mot neonsjukan, vita prick, bukvattensot och ca 15 andra sjukdomar. det avgörande är ju alltid att man i tid ser att de är sjuka och att man agerar direkt. HA ALLTID DENNA MEDICIN eller liknande i beredskap, mina fiskar blev friska efter bara 2 dagar, ingen dog lr liknande, behövde inte heller byta vatten eller höja tempen, bytte bara 30% av vattnet då medecineringen var över =)

      ps fiskarna tappar färg och beter sig lite underligt under medicineringen av eSHa 2000 så läs på innan användning
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • Liinda
        • January 2007
        • 177

        #18
        Nu fick mina fiskar någon annan medicin för det men jag kommer inte ihåg vad den heter. Men vart får man tag i eSHa 2000? Det kan ju vara bra att ha hemma ifall det skulle hända nåt.
        // Djurgalningen

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #19
          liinda jag köpte den i zoobutiken/fiskaffären. jag drog ner dit och köpte 3 extra paket efter jag såg vilken superverkan medicinen hade. eSHa 2000 kostar ca 99kr botar ca 30 sjukdomar/svåra sjukdomar. och är ikke skadlig för växter eller andra fiskar. supermedicin. tror nog du kommer hitta den i fiskaffärn

          angående medicineringen bör du fråga de som arbetar. du måste säga hur många liter du har så de kan räkna ut hur mycke du ska dosera =)

          Lycka till
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          Arbetssätt...