Svart neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • water drop
    • April 2010
    • 243

    Svart neontetra

    Hej! Min svarta neontetra har de senaste 2-3 dagarna visat sig skygg och den äter inte, och så har den förlorat lite av sin naturliga fina färg. Den andas även häftigt och fisken är inte så gammal.

    Akvariet är på 130 l och jag byter vatten varje vecka.

    Så nu undrar jag vad detta kan vara för sjukdom..någon som har någon aning?

    //Sofia
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Temperatur på akvarievattnet, är det bara denna fisk som uppvisar symptom, lite svårt när du ger så bristfällig information!
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • water drop
      • April 2010
      • 243

      #3
      130l akvarie

      jag använder fluval 205

      temperaturen är ca. 25-26 grader

      jag har 2 mosaikgurami, 3 neontetror,5 svarta neontetror, 15 guppy,3 ancistrus,3 pansarmalar. 1 praktbotia

      jag har 3 stora bladväxter som inte växer så fort, och 2 korta mörkgröna växter som växer åt sidorna, och 4 växter som är ljusgröna med små utskott och växer fort

      jag bytte vatten igår 1/3 av vattnet,jag byter med 1 veckas mellanrum

      den senaste månaden har jag köpt de 3 stora bladväxterna och de tre ljusgröna köpte jag idag, och jag har tagit bort den gamla fula hornsärven också

      jag har inte köpt någon ny fisk på sistone, och det har inte hänt något med vattenledningsrören eller varmvattenberedaren

      jag matar fiskarna 2 ggr/dag ibland 3 med huvudfoder, och jag har nyligen köpt ett nytt foder som också var huvudfoder

      det är bara en tetra som är sjuk fast jag vet inte riktigt när den började bli sjuk. några dagar sedan kanske.. och det började med att den såg lite slö ut och började tappa sin svarta färg på kroppen , och sedan blev den skyggare och skyggare och nu står den ibland bakom vattenutblåset. Den slutade äta och så började den andas häftigt, och idag när jag kollade på den så stod den vid ytan och andades häftigt. och när det väl dör en fisk så tar jag genast bort den.

      Det var lite mer info...någon som kan hjälpa mig att lista ut sjukdomen nu???

      Kommentar

      • water drop
        • April 2010
        • 243

        #4
        nu är den borta..försvunnen.

        Kommentar

        Arbetssätt...