Camallanus cotti levamisole

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Socrates
    • February 2010
    • 33

    Camallanus cotti levamisole

    Hej någon sem vet vart man kan få tag i levamisole
    eller om det är någon som har det hemma kanske och vill sälja lite
    eller annan medicin/preparat som fungerar mot Camallanus cotti
    Senast redigerad av Socrates; 06 February 2010, 00:47.
  • Socrates
    • February 2010
    • 33

    #2
    fungerar Sera Nematol ??? någon som vet ???

    Kommentar

    • Fjosor
      • July 2009
      • 50

      #3
      Ursprungligen postat av Socrates
      fungerar Sera Nematol ??? någon som vet ???
      Hej
      Jag har behandlat ett av mina akvarier med sera nematol.
      Min erfarenhet är att det fungerar ok. Men mycket sjuka fiskar klarar ej behandlingen. eller blir ej friska. Om du har räkor och sniglar i karet när du medicinerar så dör dom troligtvis.
      Följ instruktionen på förpackningen

      Jag la till slut ner mitt akvarium som jag hade sjukdomen i. Och startade ett nytt med ny inredning och nya friska fiskar.
      Var noga med att inte flytta fisk mellan akvarium eller eller anända samma håv i flera akvarium då du kommer flytta denna trevliga mask till friska fiskar

      Är du helt säker på att dina fiskar har callamanus? Om du dina fiskar har denna mask så ser du tydligt att det sticker ut röda tunna maskar ur häcken på dom.

      /F

      Kommentar

      • Socrates
        • February 2010
        • 33

        #4
        jep har kollat och läst och frågat det är callamanus
        det hänger små röda trådar från häcken när fisken är still ca 5 mm och när dom simmar ser man bara en liten snutt
        så du har kört med medlet och fick bot på maskarna men startade om i allafal?
        får man fråga varför omstart om det fungerade ??
        samt tar det i hjäl andra maskar om det nu skulle vara att vi/jag alla som har tittat och som jag har frågat och vad jag har läst skulle ha fel ???

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          i denna tråd skrev jag min erfarenhet av medicinen



          det var inget roligt att få, jag startade om helt och hållet till slut och avlivade nästan alla fiskar. slängde alla växter och fixade ny sand. och det hjälpte eller jag har inte fått det tillbaka efter det. jag tror medicinen hjälpte lite men jag tog det säkra för det osäkra och startade om allt.

          Kommentar

          • Fjosor
            • July 2009
            • 50

            #6
            Ursprungligen postat av Socrates
            jep har kollat och läst och frågat det är callamanus
            det hänger små röda trådar från häcken när fisken är still ca 5 mm och när dom simmar ser man bara en liten snutt
            så du har kört med medlet och fick bot på maskarna men startade om i allafal?
            får man fråga varför omstart om det fungerade ??
            samt tar det i hjäl andra maskar om det nu skulle vara att vi/jag alla som har tittat och som jag har frågat och vad jag har läst skulle ha fel ???
            I mitt fall så kunde jag ej se mask efter behandlingen. men några av fiskarna blev ej friska så dom avlivades. Maskarna försvann på dom men dom var magra och blev ej helt friska trots att masken ej fanns kvar.
            Jag köpte ett större akvarium och valde då att ej flytta något från det som hade mask för säkerhets skull.
            Eftersom du ser mask så är det tyvärr callamanus du har fått i ditt akvarium. Köp hem sera nematol och behandla enligt instruktionerna så ordnar det sig nog. Mycket sjuka fiskar skulle jag välja att avliva.

            Kommentar

            • Socrates
              • February 2010
              • 33

              #7
              låter bra det är bara 2 st som jag har sett mask på och dom fins inte mer tar bort dom direkt

              Kommentar

              Arbetssätt...