Guldfiskar..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #76
    Inte nog med att du redan målat in dig i ett hörn nu sågar du dessutom på den gren du sitter på..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Bläckward
      Banned
      • December 2007
      • 112

      #77
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Inte nog med att du redan målat in dig i ett hörn nu sågar du dessutom på den gren du sitter på..
      o0kej okej ... jag förstår att guldfisken kan ha lidit men om man nu inte kan ge en guldfisk till pyraior och man tycker det är djurplågeri kan vi väl alla sluta äta kött det är lika mkt djuplågeri som detta anser jag jag tror knappast att ett lejon tex skulle sluta äta kött om den började odla säd och sånt så tänk gott folk innana ni börjar gapa käft ! Jag föreslår att ingen av er någonsin n ger er in i en diskussion eller tar er friheter igen om ni inte har 100% säkra på att det är obestridligt...(ni -->)

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #78
        Ursprungligen postat av Bläckward
        o0kej okej ... jag förstår att guldfisken kan ha lidit men om man nu inte kan ge en guldfisk till pyraior och man tycker det är djurplågeri kan vi väl alla sluta äta kött det är lika mkt djuplågeri som detta anser jag jag tror knappast att ett lejon tex skulle sluta äta kött om den började odla säd och sånt så tänk gott folk innana ni börjar gapa käft ! Jag föreslår att ingen av er någonsin n ger er in i en diskussion eller tar er friheter igen om ni inte har 100% säkra på att det är obestridligt...(ni -->)
        Läs igenom tråden innan du slänger ur dig såna befängdheter ...

        Denna diskussionen har redan tagits upp i denna tråden och där finner du svar på allt du skriver i ditt inlägg..
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Naugthy
          • February 2008
          • 531

          #79
          *suck*
          "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
          "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

          Kommentar

          • Bläckward
            Banned
            • December 2007
            • 112

            #80
            jag håller med naugthy

            Kommentar

            • ciklidcollector
              • April 2008
              • 1111

              #81
              Utan att ha bläddrat igenom alla inlägg så tycker jag det är rent utsagt absurt att ens komma på tanken att filma och sen kabla ut en sådan film på internet.
              (jag har sett filmen innan uttalandet).

              Inte sjutton filmar jag när jag avlivar fisk som jag fångar i naturen med drag eller mete.
              Naturen är grym men att sitta o dokumentera detta här inne är lite väl.
              Sen som alla förstår så är matning i akvarium inte ens i närheten av hur det funkar i naturen.
              Levande föda ger en del sina fiskar för att: 1-de ska bli större, 2- dennes fiskar äter inget annat, 3- personen tycker om att se plågade djur, 4- fiskarna sägs måbra.
              Finns säkert annat också som ligger tillväga för levande foder.

              Men att som någon gjorde filma och sen kabla ut filmen till allmänheten är lite väl magstarkt, visst det går till så.
              Pirayor i sig är ju stim fiskar och äter det mesta som de kan få tag på.
              Undrar hur det skulle se ut om någon slängde ner ett gäng tigerfiskar bland pirayorna
              Troligtvis samma response.
              Tycker att admin bör låsa denna tråd då diskusionerna är långa och strider nog mot både det ena och det andra.

              Tycka vad man vill får man göra men har man inget vettigt att säga så kan man hålla tyst.
              Ibland är inte svar på tal det bästa försvar utan det är att vara tyst.
              -=Amatörbiologen=-
              Amerikanska Ciklider

              Kommentar

              • Naugthy
                • February 2008
                • 531

                #82
                Ursprungligen postat av Bläckward
                jag håller med naugthy
                jag menade alla inklusive dig
                "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                Kommentar

                • Naugthy
                  • February 2008
                  • 531

                  #83
                  Ursprungligen postat av ciklidcollector
                  Utan att ha bläddrat igenom alla inlägg så tycker jag det är rent utsagt absurt att ens komma på tanken att filma och sen kabla ut en sådan film på internet.
                  (jag har sett filmen innan uttalandet).

                  Inte sjutton filmar jag när jag avlivar fisk som jag fångar i naturen med drag eller mete.
                  Naturen är grym men att sitta o dokumentera detta här inne är lite väl.
                  Sen som alla förstår så är matning i akvarium inte ens i närheten av hur det funkar i naturen.
                  Levande föda ger en del sina fiskar för att: 1-de ska bli större, 2- dennes fiskar äter inget annat, 3- personen tycker om att se plågade djur, 4- fiskarna sägs måbra.
                  Finns säkert annat också som ligger tillväga för levande foder.

                  Men att som någon gjorde filma och sen kabla ut filmen till allmänheten är lite väl magstarkt, visst det går till så.
                  Pirayor i sig är ju stim fiskar och äter det mesta som de kan få tag på.
                  Undrar hur det skulle se ut om någon slängde ner ett gäng tigerfiskar bland pirayorna
                  Troligtvis samma response.
                  Tycker att admin bör låsa denna tråd då diskusionerna är långa och strider nog mot både det ena och det andra.

                  Tycka vad man vill får man göra men har man inget vettigt att säga så kan man hålla tyst.
                  Ibland är inte svar på tal det bästa försvar utan det är att vara tyst.
                  Håller med
                  "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                  "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                  Kommentar

                  • Bläckward
                    Banned
                    • December 2007
                    • 112

                    #84
                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Läs igenom tråden innan du slänger ur dig såna befängdheter ...

                    Denna diskussionen har redan tagits upp i denna tråden och där finner du svar på allt du skriver i ditt inlägg..
                    jasså jasså jjag hittar det ej ..

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #85
                      Ursprungligen postat av Bläckward
                      jasså jasså jjag hittar det ej ..
                      Du tar upp att om man inte gillar filmen så ska man sluta äta kött eftersom det är samma sak. Vi har haft diskutionen om skillnaden på djurs lidande och naturlig matning med tex levandefoder. Inte just att man ska sluta äta kött för det hör ju inte ens hit. För mig och många med mig går det helt bort att mata rovfiskar med fullvuxna fiskar och speciellt filma det för nöjes skull. Det är stor skillnad mellan att föda upp fiskar till vuxna individer och se deras lidande och att ge nyfödda yngel som mat. Det sistnämnda är helt ok i denna hobby eftersom det är omöjligt att behålla alla yngel men man ska tänka på att det är ett stort ansvar att ha ett akvarium. Det är var och ens skyldighet att se till att ens djur mår bra lika väl som om det var en katt eller en hund.
                      Jag hoppas verkligen att du inte sysslar med sådana här barnsligheter utan tar dina djur på allvar.
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Bläckward
                        Banned
                        • December 2007
                        • 112

                        #86
                        jag tar nog mina djur mer på allvar en många på detta forum men visst så är det kanske lite fel att ha en sådan musik och liksom för nöjes skull precis som du sägfaer men å andra sidan visar den vad man kan mata sina prajor med . sen så får du gärena tro va fan du vill om hur jag behandlar mina djur men dom mår prima men till sak nu det jag blir så arg arg arg arg FÖRLÅT FEL AV MIG FEL AV MIG .... att ni blir så upprörda på att han matar med levade foder !

                        Kommentar

                        Arbetssätt...