Guldfiskar..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Guldfiskar..

    Jag vill på förhand be om ursäkt om inlägget hamnat i fel avdelning samtidigt som jag vill be känsliga tittare att hålla för öronen och blunda för nu är det dax för en liten film där man matar ett litet stim pirajor..
    ..med en guldfisk..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    du är inte bara i fel avdelning utan i helt fel forum och det är inget sensationellt utan bara ett klipp som visar att det finns dumma jävlar som gör det för att det är skoj och det visste vi redan! vad var ditt syfte med det här...? din typ av humor?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Jag vill på förhand be om ursäkt om inlägget hamnat i fel avdelning samtidigt som jag vill be känsliga tittare att hålla för öronen och blunda för nu är det dax för en liten film där man matar ett litet stim pirajor..
      ..med en guldfisk..
      Usch, hemskt... Täcken på människans grymhet

      Kan se framför mig ett gäng tuffingar sitta i soffan och dricka bier, bli fulla och uttråkade och får syn på familjens akvarie. Den mest psykade snubben tänker högt: Undrar vad som händer om man slänger ner syrrans guldfisk till pyrajorna En av de andra hänger på och tycker de ska filma det och lägga ut på You tube. Skitkul, ännu en värdelös film inlagd på You Tube
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Man borde göra samma sak med dessa idioter!!!
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • danneregner
          • October 2006
          • 1347

          #5
          fy fan! lika elaktsom att sätta ner 2 kampfiskhanar i en guldfiskskål. fan endel e riktigt dumma i huvet
          Diskus

          Kommentar

          • Vic
            • November 2006
            • 1533

            #6
            Visst med att det är grymt, men varför skulle det vara fel? Det ingår i pirayans natur att äta levande djur.
            Mvh Viktor


            Apistogramma för hela slanten!

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Ursprungligen postat av Vic
              Visst med att det är grymt, men varför skulle det vara fel? Det ingår i pirayans natur att äta levande djur.
              Men i naturen finns inte en glasruta som hindrar guldfisken ifrån att försöka smita ialla fall.
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #8
                Kan hålla med om att det inte är vackert även om det i sig är ganska intressant, oavsett om det är levande foder till ormar eller en hungrig oscar så är det en del av det som vi anser vara djurhållning, att sen välja just guldfiskar kanske inte är så smart, jag är inte påläst på pirayor så jag vet inte hurvida dom är mottagliga för dom sjukdomar och parasiter som just många guldfiskar ska vara bärare av men det som skrivits om bla levandefoder till Oscars pekar på att så är fallet.

                Ska sen tillägga att jag såg filmen och postade den utan att ha ljudet påslaget till datorn och en hårdrocks låt med texten "I am God" gjorde den lite väl absurd.
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • danneregner
                  • October 2006
                  • 1347

                  #9
                  guldfiskar lever i asien och pirayor i sydamerika. ok fiskarna som flyr från pirayorna kan ju en hel flod att gömma sig i
                  Diskus

                  Kommentar

                  • batski
                    • October 2004
                    • 8891

                    #10
                    Ursprungligen postat av Vic
                    Visst med att det är grymt, men varför skulle det vara fel? Det ingår i pirayans natur att äta levande djur.
                    Dels så är det stor skillnad på att pirayor jagar andra fiskar i naturen och att stoppa ner en fisk i en liten behållare full med rovfiskar där den stackare inte har en chans att komma under. Sen behöver piryaior i akvarium inte få levande byten.

                    Och dels så är det fel i hjärnan på dessa idioter som tycker det är kul(!) att se någon plågas ihjäl långsamt. Såna oempatiska och grymma människor kan inte vara helt friska.
                    "The animals of the world exist for their own reasons.
                    They were not made for humans
                    any more than black people were made for whites
                    or women for men." - Alice Walker

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #11
                      Ursprungligen postat av batski
                      Dels så är det stor skillnad på att pirayor jagar andra fiskar i naturen och att stoppa ner en fisk i en liten behållare full med rovfiskar där den stackare inte har en chans att komma under. Sen behöver piryaior i akvarium inte få levande byten.

                      Och dels så är det fel i hjärnan på dessa idioter som tycker det är kul(!) att se någon plågas ihjäl långsamt. Såna oempatiska och grymma människor kan inte vara helt friska.
                      Exakt.. Så det så...
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Gaffel
                        • December 2007
                        • 6200

                        #12
                        Hurvida det är rättvist eller humanistiskt att låta ett litet stim pirayor äta upp en guldfisk tycker inte jag är frågan även om det är ett ämne som är värt att debatteras, vad sen vitsen med att använda levandefoder skulle vara om man ger guldfisken en möjlighet att fly eller gömma sig förstår jag inte, stressmomentet uppstår av naturliga skäl men förloppet är över på bra mycket kortare tid än det tar för en katt som tagit en sork..
                        Life's a bitch and then you die..
                        "I might be right handed but im always left-winged"
                        Skriv på!

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #13
                          Brukar inte lägga sorkar i min katts matskål... Fångar katter sorkar e det i NATUREN.
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • danneregner
                            • October 2006
                            • 1347

                            #14
                            och de e inte naturligt att pirayor äter guldfiskar. dom finns på motsatta sidan av jorden
                            Diskus

                            Kommentar

                            • Polaren

                              • February 2008
                              • 25

                              #15
                              Inte alls sjysst att mata pirayorna med en så stor guldfisk. De biter ju i den först så den simmar utan stjärtfena.

                              Nej, ska man mata med levande fisk då får de vara för att fisken som ska ha mat inte äter annat än levande, och att man matar med en fisk som är så liten att den dör av första tuggan. Helst utan en lång utdragen jakt också.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...